Motorsport
Změna směrnic? Není fér změnit pravidla uprostřed sezóny, zlobí se Max Verstappen. Co si myslí o kontroverzním verdiktu FIA?
Mezinárodní automobilová federace (FIA) reaguje na volání jezdců a z důvodu bezpečnosti hodlá řešit problémy s poskakováním monopostů. Před Velkou cenou Kanady tak zavádí novou směrnici, to se však nelíbí Red Bullu, konkrétně Maxi Verstappenovi. Ten rozhodnutí FIA shledává neférovým. Proč?
Mezinárodní automobilová federace (FIA) reaguje na volání jezdců a z důvodu bezpečnosti hodlá řešit problémy s poskakováním monopostů. Před Velkou cenou Kanady tak zavádí novou směrnici, to se však nelíbí Red Bullu, konkrétně Maxi Verstappenovi. Ten rozhodnutí FIA shledává neférovým. Proč?
FIA před Velkou cenou Kanady zavádí novou směrnici, na základě které by se ve střednědobém horizontu měly vyřešit problémy s porpoisingem, nebo-li s poskakováním aut na rovinkách.
Nebo alespoň výrazně zredukovat. V praxi to bude vypadat tak, že Mezinárodní automobilová federace stanoví jakousi maximální míru onoho poskakování, do jejíž hodnoty se musí všechny týmy vejít.
Pokud ne, musí to jakýmkoliv způsobem napravit, jinak hrozí konkrétnímu týmu dokonce diskvalifikace.
Na ono poskakování aktuálně recept je, ovšem řešení, které se nabízí, je pro svět Formule 1 nežádoucí. Pokud totiž Formule 1 nenajde co do vývoje monopostů nějaké vylepšení, budou muset týmy přistoupit například na změnu světlé výšky.
A to znamená ztrátu výkonu a zhoršení části přítlaku v zatáčkách. Sečteno a podtrženo – skutečně se může stát, že toto rozhodnutí FIA ovlivní rozložení sil v celém startovním poli.
Příkladem jde například Mercedes, který má s porpoisingem stále nemalé problémy a už tak musí jeho jezdci musí brzdit daleko před ideálním brzdným bodem, aby se vůbec vešli do zatáčky.
Pro Lewise Hamiltona a spol. to tedy rozhodně není žádná výhoda, ba právě naopak. Ostatně tvrzení, že FIA v tuto chvíli nerozhodla správě, podpořil i úřadující mistr světa Max Verstappen.
„Myslím, že je trochu zklamáním, že FIA opět mění pravidla uprostřed sezóny. Nejde ani o to, jestli se nás to dotkne více či méně než jiných týmů. Ale myslím si, že spousta týmů odvedla skvělou práci, aby s porpoisingem neměly takové problémy, takže se to dá obejít,“ řekl Verstappen v rozhovoru pro magazín Racer.
„Pokud zvednete auto, tak tyto problémy mít nebudete. Ale ztratíte výkon. Ale pokud nedokážete navrhnout auto správně, není to chyba pravidel, ale vaše chyba. Je to škoda, k čemu FIA přistoupila,“ uzavřel.
Proč tedy Mezinárodní automobilová federace takto rozhodla? Jednoduše má obavy o zdraví jezdců a potencionální potíže v důsledku poskakování. Ostatně není to dávno, co se drtivá většina pilotů shodla, že to tímto způsobem stejně dále nejde.
Zdroje: Racer, Racing News, FIA
-
Fotbalpřed 3 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 2 dny
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly
-
Chance Ligapřed 4 dny
Jurečka se opřel do Slavie: Nemá podmínky, co máme v Turecku. To má v Česku pouze Sparta