Spojte se s námi


eSport

Že hrají hry pouze muži? Kdepak, 45 % tvoří ženy. Průzkum prozradil také nejúspěšnější hru v historii

Publikováno

dne

Svět eSportu roste velmi rychle a výnosy z herního průmyslu již v loňském roce překonaly hranici 150 miliard dolarů. Výnosy z letošního roku pak budou kvůli pandemii koronaviru velmi pravděpodobně ještě daleko vyšší. Pojďme se podívat na statistiky průzkumu společnosti Deloitte.

Na světě je na 2,5 miliardy lidí, kteří tráví svůj volný čas hraním videoher. Průměrný věk je pak u mužů 34 let a u žen 36 let. Zde je i zajímavé, že 45 % hráčů tvoří ženy, ovšem pokud bychom se zaměřili na profesionální hráče, tak se bavíme o 81 % mužů.

„Průměrný hráč stráví hraním her přibližně 6 – 7 hodin týdně. Jednotlivé herní žánry jsou v tomto čase zastoupeny rovnoměrně, ale vedou jednoduché hry pro jednoho hráče na mobilních zařízeních. Tyto jednoduché hry jsou často navrhovány tak, aby je hráči hráli opakovaně a v pravidelných intervalech.“

„V kombinaci s dostupností mobilních zařízení v populaci, kdy mobilní telefon má u sebe téměř každý, získávají jednoduché mobilní hry stále větší a větší podíl na celkovém trhu online her,“ prozradil Filip Mikel, specialista na sportovní problematiku společnosti Deloitte.

Nejoblíbenější platformou hráčů jsou pak jednoznačně mobilní telefony, na kterých podle průzkumu tráví lidé až 47 % herního času.

Nejúspěšnějším zábavním produktem napříč všemi odvětvími je pak pátý díl akční série videoher Grand Theft Auto.

Již zmiňovaná pandemie koronaviru měla na herní svět také nemalé dopady, krom mnoha jiných však finančně tomuto sektoru ohromně pomohla.

„V prvním čtvrtletí jsme zaznamenali nárůst prodeje herních počítačů i notebooků. Naše herní počítače LYNX se od začátku letošního roku prodávají dvakrát více, než tomu bylo v roce 2019. Růst poptávky jsme pocítili díky protiepidemickým opatřením, která byla zavedena v březnu, ale také díky příchodu zajímavých novinek,“ říká Michal Útrata, manažer oddělení nákupu pro oblast komponentů společnosti eD system.

Reklama

Oblíbené