Hokej
Záruba o reklamách: Dresy bych ještě přijal. Pokreslená plocha je ale nesmyslná prezentace partnerů
Hokej potřebuje peníze, ty zpravidla dodávají extraligovým klubům sponzoři. Nic překvapivého, nic nového. Zatímco dříve se jejich prezentace tolik neřešila, v moderní době schytávají některé kluby velkou kritiku za to, jakým způsobem partnerům kompenzují své vynaložené peníze. Další vlna diskusí se před začátkem nové sezony Tipsport Extraligy spustila poté, co kluby vytasily své nové dresy.
Hokej potřebuje peníze, ty zpravidla dodávají extraligovým klubům sponzoři. Nic překvapivého, nic nového. Zatímco dříve se jejich prezentace tolik neřešila, v moderní době schytávají některé kluby velkou kritiku za to, jakým způsobem partnerům kompenzují své vynaložené peníze. Další vlna diskusí se před začátkem nové sezony Tipsport Extraligy spustila poté, co kluby vytasily své nové dresy.
V českém, především extraligovém hokeji, je to věčné téma. Těšíte se po letní pauze na hokej, zapnete televizi a hledáte puk. Hlavně na začátku sezony, kdy je ledová plocha čerstvě polepená reklamami, to bývá mnohdy opravdu velmi nehezký pohled.
Stejně nepěkně vypadají dresy některých týmů. Je vůbec tahle situace v současné době nějak řešitelná? Také tímto tématem se zabýval šéfkomentátor ČT Sport Robert Záruba ve svém podcastu s názvem Hokej bez červené.
„Od Pardubických fanoušků to nejspíš zase schytám, ale ten dres nevypadá hezky,” řekl Záruba na úvod tohoto tématu. Zároveň však dodal, že pardubický klub není zdaleka jediný, který se tímto nešvarem prezentuje. Sám by však konkrétně u Dynama čekal u 100letého výročí klubu něco citlivějšího.
„Je to každého věc. Neberu ale úplně ten argument, že je to jediná cesta, jak sponzory prezentovat,” pokračoval s uvědoměním, že se nejspíš dostane do nárazového sporu. Dresy však podle Záruby nejsou zdaleka ten největší problém, kterým extraliga v tomhle ohledu trpí.
„Ty dresy bych ještě přijal, ale ta pokreslená plocha mi přijde jako nesmysl. Tohle je špatná prezentace sponzorů,” řekl. Záruba si uvědomuje, že si sponzoři za svou podporu platí sounáležitost s daným klubem i českou nevyšší soutěží, za což chtějí být vidět.
„Je otázka, jestli být vidět na ledě, je ten správný návratový produkt. Protože jestli ten led pokreslíte tak, jak pokreslený je, tak se ztrácí přehled té hry,” dodal konkrétně a přidal jeden konkrétní příklad.
„Připadá mi to, jako kdyby producent filmu získal sponzory pro svůj film a ten film potom promítal přes průhlednou záclonu, na které jsou loga těch sponzorů,” snažil se najít srovnání, aby poukázal, jak taková prezentace na ledě pro veřejnost vypadá.
Šéfkomentátor ČT Sport si je vědom, že sponzoři musejí jít vidět, aby dostali svou odměnu za vynaložené finance zpátky, ale podle něj se v Česku extraligové kluby upnuly k absolutně nesmyslné prezentaci na ledě. Současnou situaci přirovnal k reklamnímu hřbitovu.
„Jestli tam někoho zasáhne reklama na ledě, tak je to utopie. Na hokej akorát přijde majitel toho klubu, plácne se se sousedem vedle po ramenou a řekne, hele, támhle máme logo. Ale to je tak všechno. Tohle nemůže na nikoho normálního zabrat,” myslí si Záruba.
Stejně tak je přesvědčen, že v 21. století bychom měli být všichni schopni nalézt jiný způsob k prezentaci sponzorů, než ta která překáží ve sledování hry.
Zdroj: Tisport Extraliga, ČT Sport
-
Fotbalpřed 1 dnem
VIDEO: Fanynka Kolumbie při zápase ukázala prsa, získala si potlesk celé tribuny
-
Chance Ligapřed 1 dnem
Sparta chystá velký přestup. Lars Friis žádá posilu z ostravského Baníku. Ve hře jsou až dva miliony eur
-
Fotbalpřed 4 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 4 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord