Spojte se s námi


Bojové sporty

Zápasy influencerů strhly davy, jak si vedou z pohledu sociálních sítí?

Jen něco málo přes rok funguje na českém sportovním a zábavním trhu organizace Clash of the Stars, pořádající zápasy známých osobností v kleci. Po čtyřech turnajích si již zcela jistě získala své místo v českém zábavním průmyslu a stále jí přibývá také sledovanost na sociálních sítích.

Publikováno

dne

Jen něco málo přes rok funguje na českém sportovním a zábavním trhu organizace Clash of the Stars, pořádající zápasy známých osobností v kleci. Po čtyřech turnajích si již zcela jistě získala své místo v českém zábavním průmyslu a stále jí přibývá také sledovanost na sociálních sítích. Jak počínání organizace na Instagramu hodnotí expertka? 

Zápasy bizarních influencerů, mnohdy i těch bůhvíproč známých, ale i kvalitní amatérské sportovní výkony doslova udeřily na českou společnost. Jen po čtyřech galavečerech v patnácti kalendářních měsících se organizace, za níž stojí bývalý profesionální bojovník MMA Tomáš Linh Le Sy, těší nebývalému zájmu široké veřejnosti.

Hvězdy organizace Clash of the Stars plní bulvární i lifestyleová média a otevírají diskusi napříč společností. Začátkem března organizace uspořádala svůj teprve čtvrtý turnaj, na kterém se vedle tradičních zápasů dvou bojovníků v kleci pod pravidly MMA objevilo znovu i několik bizarnějších kousků.

Clash of the Stars už má za sebou třeba polštářovou bitvu, ženskou bitvu dvou proti dvěma, souboj tří mužů proti sobě či duely bojovníků s výrazným váhovým rozdílem. A bizarnosti rozhodně nekončí. naopak. 

A možná právě kvůli tomu se organizaci skvěle daří i na sociálních sítích. Ono se není čemu divit, když hvězdy jejich zápasů tvoří téměř bezvýhradně do jisté míry kontroverzní osobnosti s mnohočetným publikem na internetu. A právě tento koncept je podle odbornice na marketing na sociálních sítích Elišky-Jany Auer klíčovým bodem úspěchu celé organizace.

“Influencer marketing je velmi efektivním způsobem zviditelnění značky, a právě na tom organizace staví. Prvním předpokladem je účast influencerů přímo v ringu, druhým neméně důležitým bodem je pak divácké rozložení. Organizátoři si dávají dostatečnou práci s obsazením předních řad známými osobnostmi, a tak je téměř zaručené, že se obsah stane virální,” analyzuje Auer. 

V průběhu čtyř galavečerů se v zápasech organizace objevily populární mladé osobnosti, známé ze sociálních, kupříkladu Jakub Freescoot Smrek, Marek Datel Valášek či Honzi Michálek. V publiku si pak kamera pravidelně vybírala například jednu z nejúspěšnějších českých influencerek Annu Šulcovou či Dominique Alagiu, jejichž profily sleduje bezmála milion uživatelů. 

Instagram podle Auer miluje konzistentní tvůrce a konzistentní obsah. “Clash of the Stars jsou na této platformě velmi aktivní. Zároveň se nedrží jen statické podoby příspěvků, ale formátově často využívají také Reels, které mají z obecného hlediska vyšší dosah než klasické příspěvky nebo grafické bannery,” říká Auer, která vede socials team v agentuře Allset a zároveň je sama influencerkou na TikToku. 

Během patnácti posledních měsíců, které od sebe dělí první a dosud poslední čtvrtý turnaj Clash of the Stars, získal profil organizace na Instagramu téměř 150 tisíc sledujících. Pro porovnání organizace Real Fight Arena, která svůj první turnaj profesionálního MMA uspořádala v březnu loňského roku, disponuje na Instagramu 44 tisíci sledujících. 

Z hlediska marketingu a sledovanosti si tak organizátoři zápasů internetových hvězd mohou mnout ruce. I tak ale odbornice vidí prostor pro zlepšení: 

“Jakmile brand dosáhne určité velikosti, často se stane, že začne opomíjet práci s fanouškovskou základnou. V praxi se primárně jedná o reakce na komentáře a zprávy jednotlivých uživatelů. A právě tam z mého pohledu tlačí bota i tuto organizaci,” upozorňuje Auer a dodává, proč je třeba na community management neustále dbát.

“Rozdíl mezi počtem sledujícím a komunitou je ve vztahu, který vůči sobě uživatelé a brand mají. Lovebrandy tvoří komunity. Nikoliv sledující. Pakliže chcete dělat dobrý lovebrand, je třeba ke svému publiku relevantně přistupovat. Když od vás daný fanoušek neobdrží za celou dobu jedinou reakci na komentář, i kdyby jen v podobě lajku, časem může dojít k tomu, že s obsahem přestane interagovat. Odpovědi na komentáře fanoušků navíc samy o sobě zvyšují dosah daného příspěvku,” dodává. 

Prostor pro zlepšení pak zkušená lektorka marketingu na sociálních sítích vidí i v textaci jednotlivých příspěvků. “Je mylnou informací, že lidé na Instagramu nečtou. Kvalitní marketing je potřeba provázat s kvalitní textací.

Z psychologického hlediska jsou čtenářsky nejatraktivnější texty strukturované do tří odstavců s relevantním využitím emotikon a s výzvou k akci na konci. Pomoci mohou i relevantní hashtagy, ty, které používá konkurence, a klidně i nějaký vlastní specifický,” uzavírá Auer. 

Další turnaj Clash of the Stars je na programu v červnu letošního roku. 

Zdroj: Clash of the Stars

Reklama

Oblíbené