Spojte se s námi


Motorsport

Vysoce kontroverzní persona se vrací na scénu. Dříve čelil doživotnímu zákazu, nyní dostal Briatore novou práci ve Formuli 1

Minimálně pro Formuli 1 je to velmi kontroverzní persona. Flavio Briatore má za sebou hned několik skandálů, tím nejznámějším je ale aféra „Crashgate“ z roku 2008. Nyní se bývalý šéf Renaultu vrací do královny motorsportu, a to v roli oficiálního poradce Alpinu.

Publikováno

dne

Minimálně pro Formuli 1 je to velmi kontroverzní persona. Flavio Briatore má za sebou hned několik skandálů, tím nejznámějším je ale aféra „Crashgate“ z roku 2008. Nyní se bývalý šéf Renaultu vrací do královny motorsportu, a to v roli oficiálního poradce Alpinu.

350 Kč zdarma s promo kódem: BIGPROMOCZ

dalších 3000Kč za vklad + free spiny

VYUŽÍT PROMO KÓD
18+ Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost.

Aféra Crashgate z roku 2008. To je zřejmě jedna z hlavních věcí, která se fanouškovi Formule 1 vybaví, když uslyší jméno Flavio Briatore. V čem přesně však tato kauza spočívala?

Je 28. září 2008 a jede se Velká cena Singapuru. Ve 14. kole závodu svůj Renault zdemoloval Nelson Piquét, bývalý kolega Fernanda Alonsa. Brazilec to tehdy označil za prostou jezdeckou chybu, i když už tehdy bylo mnohým jasné, že za tímhle bude něco víc.

Pozdější vyšetřování ale potvrdilo, že k nehodě došlo záměrně. Briatore vydal příkaz, který se musel splnit. Samotný pokyn ovšem tehdy zazněl z úst Piquetova závodního inženýra, Pata Symondse. Celá událost měla pomoci Alonsovi k vítězství. Dnes již dvaačtyřicetiletý Španěl Velkou cenu Singapuru vyhrál.

Symonds následně obdržel pětiletý zákaz působení v oblasti motorsportu, zatímco původní trest pro Briatoreho byl mnohem tvrdší. Z doživotního zákazu se ovšem díky úspěšnému soudu stalo rovněž pouhých pět let.

Není to však jediná kauza, za kterou Briatore stojí. Bývalý šéf Renaultu byl v minulosti například obžalován za to, že po nákupu jachty údajně nezaplatil daň ve výši 3,6 milionů eur a v letech 2006 až 2010 se vyhýbal placení daní za benzín.

Ve formulové komunitě se jedná o vysoce kontroverzní personu. Z objektivního hlediska je ale také nutné dodat, že v minulosti i díky svému počínání dostal Benetton a Renault na vrchol. A to když s Michaelem Schumacherem v sezóně 1995/1996 a Fernandem Alonsem v sezóně 2005/2006 získal tituly mistra světa.

Briatore dostal novou práci v Alpinu

Kontroverze však jsou s jeho osobou velmi úzce spojeny. Fanoušci F1 proto poslední novinku nevidí zrovna rádi. Briatore totiž dostal novou práci, stal se oficiálně výkonným poradcem stáje Alpine.

„Briatore se bude převážně věnovat oblastem týmu na nejvyšší úrovni. A to včetně vyhledávání největších talentů a poskytování informací o trhu s jezdci, zpochybňování stávajícího projektu hodnocením současné struktury a poradenství v některých strategických záležitostech v rámci sportu,“ stojí v prohlášení týmu.

Navzdory kontroverznímu konci svého působení ve funkci šéfa týmu se Briatore nadále angažoval v F1. Zůstal součástí Alonsova manažerského týmu a podílel se také na Velké ceně Ázerbájdžánu.

Generální ředitel automobilky Renault Luca de Meo v současné době vyhodnocuje, zda se obrovské investice vložené do výroby vlastních motorů pro tým Alpine F1 pro společnost vyplatí. Z toho důvodu kolují paddockem spekulace o tom, že by se Alpine stal zákaznickým týmem a odebíral motory jiných automobilek.

Briatore se tak pravděpodobně ujme i této záležitost – finálně rozhodnout o pohonné jednotce, kterou by mohl být Mercedes.

Zdroj: F1, Alpine F1 Team, X

Reklama

Oblíbené