Hokej
Výrobce dresu Adidas nahradí v NHL nová firma. Změna vyvolává obavy. Je to hazard, píší v USA
Nejslavnější hokejová liga světa v úterý oznámila, že od sezóny 2024/25 dojde v NHL k jedné zásadní změně. Dosavadního výrobce dresů Adidas nahradí firma Fanatics. Dohoda znamená, že se logo Fanatics poprvé objeví na herních dresech v profesionálním sportu. Mezi fanoušky však tato změna budí pochybnosti.
Nejslavnější hokejová liga světa v úterý oznámila, že od sezóny 2024/25 dojde v NHL k jedné zásadní změně. Dosavadního výrobce dresů Adidas nahradí firma Fanatics. Dohoda znamená, že se logo Fanatics poprvé objeví na herních dresech v profesionálním sportu. Mezi fanoušky však tato změna budí pochybnosti.
Adidas je oficiálním dodavatelem dresů NHL od sezóny 2017/2018. Nyní se však jeho smlouva s kanadsko-americkou hokejovou soutěží chýlí ke konci. Dříve vyráběly dresy známe hokejové značky jako Bauer nebo CCM. Naposledy se tohoto žezla chopila firma Reebok.
Dohoda mezi společností Fanatics a NHL má zahrnovat desetiletou smlouvu, finanční podmínky zveřejněny nebyly. Obě značky však spolu už několik let spolupracují na výrobě fanouškovského oblečení, včetně replik dresů. Kromě pokrývek hlavy nabízí Fanatics také licencované upomínkové předměty.
Tady však nastává kámen úrazu, proč zatím převládají s nově oznámenou spoluprací zatím spíš pochybnosti. Mnoho fanoušků si totiž dlouhodobě stěžuje na špatnou kvalitu oblečení této společnosti. Jejich nespokojenost se zdá oprávněná.
„Problém je v tom, že fanoušci mají s Fanatics své vlastní zkušenosti. Mnoho z nich jsou opravdu špatné. Stížnosti na kvalitu zboží jsou rozsáhlé a to je zásadní problém, když mluvíte o tak cenném zboží, jako je hokejový dres,” napsal k tomuto tématu renomovaný web The Athletic.
Jenomže jaké má NHL vlastně možnosti? Adidas se rozhodl z hokeje odejít. Společnost Nike má zase jiné priority, než že by ji měly zaujmout dresy NHL. Starší hokejové značky jako Bauer a CCM by pravděpodobně měly problém splnit požadovanou cenu. Další značky pak nemají ve sportu příliš velké zastoupení.
Navíc spolupráce s Fanatics sebou nese i několik výhod. Zápasové dresy NHL se vyrábí v továrně v Saint-Hyacinthe v Quebecu nedaleko Montrealu. NHL uvedla, že Fanatics bude nadále moct používat stejnou. Navíc se firmě daří vyrábět zboží rychle a efektivně, což se odrazí na rychlosti dodání.
The Athletic však uvádí, že mnoho lidí tuto společnost nemá rádo. „Mnoho lidí nemá rádo jejich produkty. A mnoha lidem se konkrétně nelíbí výrobky, které navrhli pro fanoušky NHL,” píše redaktor Sean Gentille. Zároveň uvádí, že některé výrobky nesedí podle velikosti nebo mají velmi omezenou životnost.
„Mluvíme však o věcech, které nosí hráči. Je pravděpodobné, že jim budou vyhovovat. Společnost Fanatics vybavuje týmy už léta. Neslyšel jsem o žádné vzpouře hráčů, i když by to možná stálo za prozkoumání” doplnil redaktor amerického webu.
Jak to bude v reálu vypadat, ukáže až čas. NHL si na kvalitě určitě zakládá, pravděpodobně bude muset společnost Fanatics splnit jisté normy, která jí liga dá. Díky tomu, že se dresy budou vyrábět ve stejné továrně, mohla by Fanatics ze začátku požívat materiál od firmy Adidas, ze kterého jsou vyrobeny aktuální dresy.
Dohoda s novým výrobcem má trvat až do roku 2035: „To, že deset let, kdy bude každý televizní záběr na hráče NHL připomínat fanouškům nejhorší oblečení, jaké si kdy koupili, se jeví jako hazard,” dodal Gentille.
Zdroj: NHL, The Athletic
-
Fotbalpřed 2 dny
Viktoria Plzeň zvažuje změnu trenéra. Koubkův odchod na obzoru?
-
Chance Ligapřed 1 dnem
VIDEO: Nespadneš, nemáš penaltu. Komise rozhodčích vysílá jasný signál, Plzeň proti Spartě prý penaltu kopat neměla. Veřejnost nechápe
-
Chance Ligapřed 1 dnem
Slavia Praha exceluje, ale může to být ještě lepší. Podívejte se na tři posily, které mohou v zimě posílit tým Jindřicha Trpišovského
-
Bojové sportypřed 3 dny
Hrozivé zranění. Chimaev přejel legendu, záběry na to, co způsobil soupeři, nejsou vhodné pro slabé povahy. Byl prostě lepší, uznává Whittaker