Motorsport
Výhody pro trápící se Hondu a Yamahu? Šéf Ducati varuje před jejich neférovým využitím
Desetiletí vládly seriálu MotoGP japonské značky, jmenovitě Honda a Yamaha. Avšak poslední tři roky kraluje šampionátu Ducati. Stroje Hondy a Yamahy naopak zažívají černé chvíle. Promotér seriálu Dorna analyzuje možnosti, jak tyto továrny vrátit zpátky na vítěznou vlnu.
Desetiletí vládly seriálu MotoGP japonské značky, jmenovitě Honda a Yamaha. Avšak poslední tři roky kraluje šampionátu Ducati. Stroje Hondy a Yamahy naopak zažívají černé chvíle. Promotér seriálu Dorna analyzuje možnosti, jak tyto továrny vrátit zpátky na vítěznou vlnu. Jedna z těchto možností je úprava regulí v rámci koncesí zajišťující vyrovnanost všech účastníků. Hlava aktuálně dominujícího Ducati Gigi Dall’Igna však není příznivcem náhlých změn pravidel za účelem levné pomoci týmů ve svízelné situaci.
Italské Ducati jednoznačně drtí své soupeře a míří za svým čtvrtým titulem mezi konstruktéry v řadě. Poslední vítězství jiného motocyklu lze najít až v dubnovém sprintu při VC Španělska. Naopak tradiční stáje Honda a Yamaha se konstantně pohybují nejlépe uprostřed pole.
Japonská stopa v MotoGP podstupuje obrovskou krizi. Po šokujícím odchodu Suzuki ze seriálu existuje možnost, že by jej brzo mohly Honda a Yamaha napodobit.
Vlastník televizních práv MotoGP Dorna ve spolupráci s Mezinárodní motocyklovou federací (FIM) tak uvažuje o krocích, které by pomohly těmto továrnám opět být konkurenceschopné.
Za nynější vyrovnanost startovní pole lze poděkovat koncesím neboli technickým výhodám pro pomalejší stáje poprvé zavedené v roce 2012. Těmito koncesemi si v minulém desetiletí prošly všechny evropské továrny – Ducati, Aprilia a KTM.
Díky nim dokážou nyní budovat stroje schopné vyhrávat závody v MotoGP. Avšak jednalo se o dlouhý proces postupného vývoje a pomalého růstu.
Toto si uvědomuje šéf Ducati Gigi Dall’Igna, jenž v rozhovoru pro španělský server AS.com poukázal na fakt, že MotoGP funguje na způsobu meritokracie.
„Je správné pomáhat týmům v krizi, ale musí to být spravedlivé. Souhlasím, že je potřeba, aby všichni mohli bojovat o nejlepší příčky. Ale ti nejlepší musí vítězit, protože je to sport a sport takto funguje.„
Dall’Igna následně úplně nezavrhl možnost jisté speciální pomoci pro Hondu a Yamahu, avšak vysvětil, že takováto pomoc nesmí mít následky pro stáje, které si prošly svými vlastními krizemi pod jasně danými pravidly.
„Bylo velmi těžké dostat se tam, kde jsme teď. Nemůžeme to o všechno přijít kvůli možným ústupkům, které by byly příliš výhodné pro ostatní,“ dodal.
Zdroje: MotoGP, AS.com, Crash.net
-
Fotbalpřed 2 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 2 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 1 dnem
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly
-
Chance Ligapřed 4 dny
Jurečka se opřel do Slavie: Nemá podmínky, co máme v Turecku. To má v Česku pouze Sparta