Spojte se s námi


Motorsport

Verstappen má trest poklesu míst do VC Ruska, je ideální čas na nový motor?

Nizozemský pilot Max Verstappen byl za incident na italské Monze potrestán poklesem tří míst na startu Velké ceny Ruska. Pro Red Bull se tak nabízí zariskovat do příštího závodu a nasadit kompletně novou pohonnou jednotku.

Publikováno

dne

Nizozemský pilot Max Verstappen byl za incident na italské Monze potrestán poklesem tří míst na startu Velké ceny Ruska. Pro Red Bull se tak nabízí zariskovat do příštího závodu a nasadit kompletně novou pohonnou jednotku. Automaticky by to pro lídra šampionátu znamenalo startování z poslední pozice.

V Itálii jsme podobnou situaci viděli u Valtteriho Bottase, který sice vyhrál kvalifikaci i kvalifikační sprint, do závodu ale startoval jako předposlední.

Důvodem bylo vyměnění hned několika komponentů v útrobách jeho Mercedesu včetně pohonné jednotky. Motor použil Fin již 4., což bylo příčinou jedné z mnoha penalizací.

V závodě to ale Bottas, možná s lépe nastaveným motorem oproti kvalifikaci, dotáhl až na pódium, když skončil za dvěma McLareny třetí. No a něco podobného by se mohlo podařit i Maxovi Verstappenovi. Okruh v Rusku nabízí dvě velké předjížděcí šance.

Tou první je dlouhá rovinka za startovní čarou, která umožňuje nejdelší sprint do zatáčky číslo 1 v celém kalendáři F1. No a poté ještě o poznání kratší rovinka s využitím systému DRS mezi zatáčkami 10 a 13, která v sobě skrývá i velmi nepatrné změny směru označené jako zatáčky 11 a 12.

Právě možnost trochu upravit pohonnou jednotku do závodu by mohl být klíč k prokousání se k solidním bodům pro Verstappena. Náskok Nizozemce je aktuálně pouhých 5 bodů, přičemž do konce sezony chybí ještě osmička velkých cen.

Otázkou bude, jestli se Red Bull rozhodne pro tento stále relativně riskantní krok v Rusku, nebo si počká až na další závody. Rozhodně by ale start zezadu mohl pomoci atraktivitě ruského závodu okolo míst, kde se v zimě 2014 konaly olympijské hry.

Zdroj: F1  

Reklama

Oblíbené