Motorsport
To je solidní balík peněz! Francesco Bagnaia má zůstat v Ducati a bude bojovat o titul. Na jak dlouho podepíše?
Velký talent a nejspíše budoucí mistr světa. Francesco Bagnaia by v příštích dnech měl potvrdit podpis nové smlouvy, díky čemuž si přijde na vskutku nemalé peníze. Pro Ducati tohle bude veledůležitý krok a zdá se, že tento tým čeká opravdu světlá budoucnost.
Velký talent a nejspíše budoucí mistr světa. Francesco Bagnaia by v příštích dnech měl potvrdit podpis nové smlouvy, díky čemuž si přijde na vskutku nemalé peníze. Pro Ducati tohle bude veledůležitý krok a zdá se, že tento tým čeká opravdu světlá budoucnost.
Bagnaia byl pod křídly týmu Ducati už od začátku své kariéry v Moto GP. Debutoval totiž ve stáji Pramac Racing, a to v roce 2019. Sezónu 2020 strávil rovněž v Pramacu, pro ročník 2021 však byl povýšen do továrního Ducati Lenovo Team.
Po dvou těžkých letech s Pramacem, kdy italský závodník dokázal získat pouze jedno pódium, se rok 2021 ukázal jako přelomový.
Bagnaia v loňské sezóně dokázal čtyřikrát zvítězit a v konečném pořadí šampionátu si dojel pro úžasné druhé místo. „Pecco“, jak se pilotovi stáje Ducati přezdívá, posbíral v předchozím ročníku celkem 252 bodů.
V poslední třetině sezóny 2021 přitom výrazně stahoval lídra šampionátu a úřadujícícho mistra světa – Fabia Quartarara, leč nakonec ve finálním zúčtování ztratil na pilota Yamahy šestadvacet bodů.
Ducati se však zejména v druhé polovině předešlé sezóny pyšnilo nejlepší maximálkou, přičemž jejich motorky také byly motorově nejsilnější.
K tomu připočtěme další úpravy, které Ducati na novém motocyklu provedlo a je jasné, Bagnaia tak bezpochyby vstoupí do ročníku 2022 jako jeden z nejvážnějších kandidátů na zisk mistrovského titulu.
Podle informací webu Motorsport se Ducati momentálně snaží s italským závodníkem dokončit novou smlouvu, která by týmu zajistila jeho služby po dobu dalších dvou let.
„V tuto chvíli jsme velmi blízko k prodloužení naší spolupráce. Pokud tedy nedojde k žádnému velkému překvapení, bude za nás Pecco jezdit i v dalších dvou letech,“ řekl v rozhovoru pro Motorsport Paolo Ciabatii, jenž v týmu plní funkci sportovního ředitele.
Nutno podotknout, jeho výše základní mzdy v minulém roce činila 800 tisíc eur, přičemž dalších zhruba 40 tisíc eur inkasoval za každý závod předchozí sezóny (za osmnáct závodů se dostáváme na dalších 800 tisíc).
Celkově si tedy vydělal 1,6 milionu eur, v přepočtu na české koruny to pak dělá 40 milionů. Nyní zatím není jasné, kolik si v případě podpisu nové smlouvy Bagnaia nově vydělá, podle posledních spekulací však je pravděpodobné, že by se částka mohla přiblížit k jednomu milionu.
Otázkou také zůstává, kdo bude od roku 2023 jeho týmovým kolegou. Jacku Millerovi totiž po konci letošního ročníku vyprší stávající kontrakt a velmi pravděpodobně Ducati opustí. Nejvážnějšími kandidáty na zisk sedačky jsou bezpochyby Jorge Martin a Enea Bastianini.
První jmenovaný dokázal ve své debutové zvítězit ve Velké ceně Štýrska, Bastianini zase získal dvě pódiová umístění. Oba už prokázali svůj nesporný talent, Ducati má tedy do budoucna velmi slibné vyhlídky.
Zdroje: Moto GP, Motorsport, Ducati Lenovo Team
-
Fotbalpřed 3 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 2 dny
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly
-
Chance Ligapřed 21 hodin
Dva hvězdní mladíci na odchodu ze Slavie? Zájem o ně jeví jiný ligový klub