Spojte se s námi


Motorsport

Tak tohle je obrovské číslo! F1 se pochlubila tím, kolik diváků po celém světě sledovalo velké finále v Abú Dhabí

Formule 1 a Velká cena Abú Dhabí – to byla bezesporu jedna z nejsledovanějších událostí na konci minulého roku, ba možná ta úplně nejsledovanější. F1 se nyní pochlubila, kolik diváků toto velké finále vlastně sledovalo. Nutno podotknout, čísla sledovanosti se vyšplhala do ohromných výšin…

Publikováno

dne

Formule 1 a Velká cena Abú Dhabí – to byla bezesporu jedna z nejsledovanějších událostí na konci minulého roku, ba možná ta úplně nejsledovanější. F1 se nyní pochlubila, kolik diváků toto velké finále vlastně sledovalo. Nutno podotknout, čísla sledovanosti se vyšplhala do ohromných výšin…

Naprosto ohromující, impozantní a v neposlední řadě značně kontroverzní – takové bylo velké finále sezóny 2021, na jejímž konci získal mistrovský titul Max Verstappen.

Formule 1 momentálně co do sledovanosti a oblíbenosti zažívá vskutku dobré časy. Kromě napínavých soubojů na trati tomu ale taky pomáhá masivní medializace, kterou má ostatně na svědomí vlastník F1 – Liberty Media.

Rovněž série Drive to Survive na Netflixu vzbudila zájem mnoha fanoušků, zejména tedy v USA. Formuli 1 začínají sledovat stále noví fanoušci, ve velkém počtu se však vrátili i příznivci, kteří na královnu motorsportu již dávno zanevřeli.

On totiž souboj Verstappena s Lewisem Hamiltonem připomínal sveřepé bitvy mezi Ayrtonem Sennou a Alainem Prostem nebo Nikim Laudou a Jamesem Huntem.

Emoce, napětí, nádherné souboje na trati a velké kontroverze – to jsou klíčové aspekty, proč jsme v roce 2021 mohli vidět vyprodané tribuny a proč vzbudila F1 takový zájem.

Zástupci F1 před několika desítkami hodin zveřejnili mnoho různých čísel, například kolik diváků sledovalo poslední podnik sezóny v Abú Dhabí. Rozhodující souboj o titul sledovalo na 108 milionů diváků!

To je o 29 % více než za stejný závod v roce 2020. Zároveň bylo Abú Dhabí nejsledovanějším závodem sezóny 2021. Souhrnná televizní sledovanost pak v minulém roce činila 1,55 miliardy diváků.

Rovněž vysokou sledovanost měli i samotné sprinty. Konkrétně sprint na Silverstonu sledovalo 79,5 milionů lidí, Monza s Interlagosem pak pokořili hranici 80 milionů. Co se pak jednotlivých zemí týče, velký nárůst sledovanosti pozorujeme v Nizozemsku, kde pravděpodobně díky Verstappenovi došlo k meziročnímu nárostu o 81 %.

58% nárůst zaznamenala F1 v USA, 48% ve Francii a 39% ve Velké Británii. Na tribuny se pak dostalo celkem 2,69 milionů fanoušků. Nutno dodat – řada závodů měla omezenou kapacitu kvůli restrikcím v rámci pandemie koronaviru.

Na sociálních sítích pak formule 1 zaznamenala rovněž výrazný nárůst ve sledovanosti, konkrétně o 40 % (na 49,1 milionů uživatelů) a „mohou“ za to především Instagram, Tik Tok, Twitter, Youtube a Facebook

Zdroje: F1, Motorsport

Reklama

Oblíbené