Spojte se s námi


Hokej

Sparta vzdává hold: Marketingový majstrštyk extraligy. Tahle se to má dělat!

Hokejová Sparta má za sebou již 14. ročník benefiční akce s názvem Sparta vzdává hold. Akce, ve které nejde v první řadě ani tak o hokej, ale o poděkování všem složkám integrovaného záchranného systému, od policie, přes hasiče, záchranáře až po armádu České republiky.

Publikováno

dne

KOMENTÁŘ – Hokejová Sparta má za sebou již 14. ročník benefiční akce s názvem Sparta vzdává hold. Akce, ve které nejde v první řadě ani tak o hokej, ale o poděkování všem složkám integrovaného záchranného systému, od policie, přes hasiče, záchranáře až po armádu České republiky. Za celou myšlenkou stojí především prvotřídní marketing, který nemá v Tipsport Extralize konkurenci.

Pokud se budeme ptát, který klub pracuje se svými fanoušky nejlépe, bude to bez debat Sparta. Může ji někdo v českém hokeji konkurovat? Ani náhodou. Obrovský posun udělalo v oblasti marketingu Dynamo, špatně si nevedou třeba v Třinci nebo Liberci, kde však v posledních letech trochu jakoby docházely nápady.

Taková Mladá Boleslav, to je absolutní katastrofa, aktivita například na sociálních sítích se vztahuje jen na nejdůležitější informace a výsledky. Ohromně nevyužitý potenciál sídlí v Brně, kde je za normálních okolností o hokej brutální zájem. Kromě občasné iniciativy fanoušků ale nenabízí Kometa nic navíc.

A pak je tu Sparta. Pro mnohé nenáviděná. Ale co se týče interakce s fanoušky, zábavy na sociálních sítích, show v aréně i zábavy mimo led, tam je o parník před ostatními. Přestože to dodnes mnoho fanoušků neslyší rádo, stěhování do O2 areny pomohlo Spartě ze všeho nejvíc.

Je logické, že v moderních arénách je celková prezentace, ať už sponzorů nebo zábavy daleko jednodušší a efektivnější. A Sparta v roce 2015 přesunem z Holešovic do Libně jednoznačně více získala, než ztratila. Minimálně se to dá doložit na rostoucí návštěvnosti. Od sezony 2015/2016 chodí na Spartu v O2 Aréně v průměru o 2.915 fanoušků více.

PRŮMĚRNÁ NÁVŠTĚVA SPARTY V O2 ARENĚ

sezona 2015/2016 – 7.612 diváků
sezona 2016/2017 – 8.032 diváků
sezona 2017/2018 – 8.708 diváků
sezona 2018/2019 – 9.042 diváků
sezona 2019/2020 – 10.330 diváků
sezona 2020/2021 – 132 (COVID-19)
sezona 2021/2022 – 4.395 (COVID-19)
sezona 2022/2023 – 10.527 diváků

Rostoucí návštěvnost se pochopitelně nese ruku v ruce s kvalitním marketingem. A když zmíníme marketing s prací s fanoušky a širokou veřejností, vyčnívá na prvním místě show Sparta vzdává hold.

Účelem akce je především poděkovat všem záchranným složkám. Na tyto speciální zápasy mají lékaři, záchranáři, vojáci i hasiči vstup zdarma. Kolem celé akce je však k dispozici hromada doprovodných akcí.

Fanoušci mohou kromě nákupu vstupenky přispět také formou zakoupených suvenýrů či zážitků. Od kotouče s logem z rozbruslení na utkání Sparta vzdává hold, až po zážitky, jako je sledování hokeje mezi střídačkami nebo dokonce výcvik s útvarem rychlého nasazení.

Každý rok se akce zaměřuje na jednu profesi. Jednou jsou to vojáci, pak hasiči a jindy zase záchranáři. Na zápasy je pochopitelně vždy připravena sada unikátních dresů, které jdou po skončení akce do dražby. Generální manažerka Sparty Barbora Snopková Haberová přiznala během rozhovoru na O2 TV Sport, že celková vybraná částka za všechny ročníky přesahuje 5,5 milionů korun.

Navíc rok co rok tato částka rapidně roste. Loni byla konečná cifra překonána téměř o dvojnásobek a vybralo se více než jeden milion korun. Manažerka Sparty je pevně přesvědčená, že letos padne v tomto ohledu další rekord. A to se nakonec také stalo.

VÝTĚŽEK SPARTA VZDÁVÁ HOLD

rok 2019 – 533.288 Kč
rok 2020 – 540.000 Kč 
rok 2021 – 564.000 Kč
rok 2022 – 1.104.350 Kč
rok 2023 – 1.569.092 Kč

Zcela unikátní je taky program kolem celé akce. Zmínit musíme naprosto fantastická videa, která jsou na absolutním vrcholu profesionalismu. Tváří akce se stal poslední léta známy český herec Pavel Nečas. Přestože hokej není v jeho srdci sportem číslo jedna, vzájemnou spolupráci si pochvaluje a věří, že bude pokračovat i další roky. 

Ke speciálním zápasům se také přidává nadstandardní návštěva. Letos v rámci 14. ročníku Sparta vzdává hold navštívilo stadion během dvou utkání celkem 29.312 fanoušků (v neděli proti Mladé Boleslavi 15.174 a ve středu proti Litvínovu 14.138). Sparta velmi často právě na těchto zápasech zaznamenává rekordní návštěvu sezony v základní části. Důvod je prostý. Na hokej chodí i ti, kteří normálně na hokej nechodí.

Co víc, každý rok vypadá kompletní balíček celé akce čím dál tím lépe. Letos zaujali organizátoři naprosto famózním úvodním ceremoniálem, ve kterém připomněli nejtragičtější události v České republice z posledních let. Mezi ně patřilo například tornádo na Moravě nebo lesní požár v Českém Švýcarsku, kde zasahovalo tisíce profesionálních i dobrovolných hasičů.

Událost typu Sparta vzdává hold jen ukazuje, jak napřed Sparta oproti ostatním klubům v českém hokeji v oblasti marketingu je. Je jasné, že organizace některých akcí si žádá nemalé finanční náklady, které si všechny kluby dovolit nemohou. Ale není to jen o penězích. Je to o přístupu, jít fanouškům naproti.

Každá akce, která má podobný přesah přes mantinely, je velkou reklamou nejen samotného klubu, ale celé ligy. Vůbec bych se nebránil tomu, kdyby marketingoví  pracovníci Sparty pořádali semináře a vyučovali ostatní. Tady se to nabízí. Čtrnáctý ročník unikátní akce, která se vyrovná klubům v NHL je tomu důkazem.

Zdroj: HC Sparta Praha

Reklama

Oblíbené