Spojte se s námi


Motorsport

Shrnutí první poloviny sezony F1: Kdo má větší šanci na titul a proč neodepisovat z boje Mercedes?

Formule 1 má za sebou v roce 2022 jedenáct závodů a je tak ve své polovině. V čele šampionátu je Max Verstappen, který obhajuje titul mistra světa. V souboji o prvenství je letos zapojeno několik jezdců a stejné je to i v boji o týmový šampionát. Zajímavé věci se dějí také na druhé straně pole, oproti loňsku totiž mají už všechny týmy alespoň nějaké body.

Publikováno

dne

Formule 1 má za sebou v roce 2022 jedenáct závodů a je tak ve své polovině. V čele šampionátu je Max Verstappen, který obhajuje titul mistra světa. V souboji o prvenství je letos zapojeno několik jezdců a stejné je to i v boji o týmový šampionát. Zajímavé věci se dějí také na druhé straně pole, oproti loňsku totiž mají už všechny týmy alespoň nějaké body.

Velkým překvapením letošní sezony jsou motory Ferrari, které před letošním ročníkem výrazně přidaly na výkonnosti. Horší je to se spolehlivostí. Ta totiž zatím neumožňuje červeným monopostům dostat se zpět na první místo před Red Bull. O hodně bodů ale přišli i Haas a Alfa Romeo, v nichž rovněž burácí motor Ferrari.

Naopak mírným zklamáním je Mercedes, který ještě stále čeká v letošní sezoně na výhru. To se tomuto týmu nestalo už 10 sezon, tedy od roku 2011. Pokud se ale podíváme do letošních tabulek, zjistíme, že zas tak špatné to s německou stájí není.

Motory tohoto výrobce se totiž pyšní vskutku vysokou spolehlivostí. Jediné nedokončení závodu zaznamenal ve Velké Británii George Russell, a to po kolizi, při které skončil jeho soupeř Kuan-jü Čou hlavou dolů a uvězněn mezi bariérou a plotem.

Jinak ale on i Lewis Hamilton dojíždějí na vysokých pozicích, a proto se Mercedes drží na třetím místě mezi konstruktéry. Na Red Bull a Ferrari ztrácí tým britské dvojice pilotů 122 a 66 bodů.

Co je skoro jasné, německý tým si podrží své místo před svými pronásledovateli. Čtvrtý McLaren a pátý Alpine ztrácejí shodně 156 bodů. A byť je to na první dva daleko, spolehlivost a zlepšení výkonnosti může přinést zvrat v boji o titul.

Naopak o první dvě místa se bude bojovat možná až do posledního závodu. Ferrari totiž přineslo nová vylepšení auta, která by měla dorovnat skvělou maximální rychlost Red Bullu a výrazně přiblížit červené monoposty svým soupeřům. Zajímavé tak bude sledovat závod ve Francii, kde se rozhodně rychlé monoposty neztratí.

Pokud by ale mělo přijít rozhodnutí, kdo je největším favoritem na zisk titulu mistra světa, tak z trojice Verstappen, Leclerc, Pérez to je jistě první jmenovaný. Jediný Verstappen totiž má zkušenosti s vyhroceným bojem o světový titul a jeho loňský souboj s Hamiltonem ho posunul na další úroveň.

Za sledování stojí i souboj o nižší pozice v Poháru konstruktérů. Čtvrté a páté místo drží shodně s 81 body McLaren a Alpine a francouzská stáj v posledních závodech získává na síle.

Esteban Ocon potvrdil formu Alpinu v Rakousku, když dojel pátý. Solidní tempo má také Fernando Alonso, jehož však už několikrát v průběhu sezóny vyřadily ze hry technické problémy.

Skvěle se v posledních závodech daří také Haasu, který jak ve Velké Británii, tak v Rakousku dostal obě auta na bodované pozice. I proto patří americké stáji průběžné sedmé místo v Poháru konstruktérů.

Po závodech ve Francii a v Maďarsku se F1 dostane do třítýdenní letní přestávky, po níž budou první Velké ceny klíčové. Kdo je zvládne lépe, bude mít velkou šanci na zisk jedné z nejcennějších trofejí ve světě motorsportu.

Zdroj: F1

Reklama

Oblíbené