Spojte se s námi


Hokej

Šéf marketingu Motoru k reklamám v TELH: Jde o ekonomickou realitu. Sponzorům nabízíme alternativy

Nejvíce je tohle téma vidět na začátku sezony, ještě než se Tipsport Extraliga rozběhne. Kluby představují své dresy a ledové plochy. Následuje sprcha fanoušků, kteří počmárané trikoty a kluziště kritizují. Jde to ale jinak? Tahle otázka koluje českým hokejovým prostředím už léta. Tomáš Kučera, marketingový a PR ředitel v Českých Budějovicích vysvětlil, jak funguje vyjednávání s partnery za oponou. 

Publikováno

dne

Nejvíce je tohle téma vidět na začátku sezony, ještě než se Tipsport Extraliga rozběhne. Kluby představují své dresy a ledové plochy. Následuje sprcha fanoušků, kteří počmárané trikoty a kluziště kritizují. Jde to ale jinak? Tahle otázka koluje českým hokejovým prostředím už léta. Tomáš Kučera, marketingový a PR ředitel v Českých Budějovicích vysvětlil, jak funguje vyjednávání s partnery za oponou. 

Česká nejvyšší soutěž je v patové situaci. Potřebuje peníze, ale čím dál víc si všichni uvědomují, že současná prezentace partnerů není na oko hezká.

V Tipsport Extralize je hned několik klubů, které na ledě nebo na dresech prezentují záplavu reklam. Kdo hokej sleduje, ví o kom je řeč. Nejvíce kritiky schytalo od fanoušků za poslední léta pardubické Dynamo.

Některým klubům se daří razit „čistější“ cestu, jiným zase ne. Záleží na štědrosti a počtu partnerů. Kluby se silnými generálními partnery potřebují logicky méně těch menších. Jako třeba Třinec. To ale nemusí být pravidlo.

Vnímám to tak, že žijeme v nějaké ekonomické realitě. Mezi kluby jsou samozřejmě rozdíly, ty bohatší nejsou až tak závislé na těchto věcech. A pak jsou tady kluby, kde se otáčí každá koruna,” líčí v rozsáhlém rozhovoru pro RN Hockey na tohle téma Tomáš Kučera, marketingový a PR ředitel českobudějovického Motoru.

Holt se podařilo s někým něco vyjednat a peníze jsou opravdu jedna z nejdůležitějších věcí,” dodává.

Třeba zmíněné Pardubice mají mimořádně silného partnera, včteně finančně movitého majitele. Přesto má Dynamo řadu dalších partnerů. 

Mentalita sponzoringu je založena na tom být vidět za každou cenu. Prakticky je to nejjednodušší cesta prezentace, umístit jejich firemní logo na dresy či led. Otázka tedy je, jak moc se snaží kluby s partnery vyjednávat a hledat kompromisy.

V Českých Budějovicích se snaží vyjednávat

Když někdo přijde a dá vám třeba patnáct milionů za to, že se budete nějak jmenovat, tak znám velmi málo klubů, které si mohou dovolit to odmítnout,” říká Kučera k situaci v Motoru, který získal před letošní sezonou nového generálního partnera Banes.

Nový partner si nastavil podmínky a chtěl být v názvu. Přinesl do klubu důležité peníze a bylo pro něj otázkou prestiže, aby se objevil v názvu. Pro nás bylo zase podstatné, aby v názvu zůstal Motor a název města,” vysvětluje základní proces vyjednávání s klíčovou firmou.

S ostatními firmami se ale České Budějovice snaží daleko více vyjednávat. Podle Kučery to většinou začíná nastavenými požadavky sponzora, kterým oponuje klubová strategie. Pak se hledá kompromis. Díky tomu Motor docílil toho, že mimo ligové reklamy, které jsou nedotknutelné, se podařilo na tmavé variantě dresů barevnost log sjednotit.

To se povedlo dokonce i u společnosti Fortuna: “Pochopili, že když bude ta reklama na dresu jednotná, dresy budou hezčí, fanoušci o ně budou mít větší zájem a tím pádem bude jejich reklama ještě častěji k vidění,” prozradil marketingový ředitel klubu. 

Kudy vede cesta dál?

To je možná v oblasti vyjednávání se sponzory pro Motor největší pokrok, jelikož u ostatních klubů si Fortuna na svou žlutou barvu sáhnout nenechala.

Jinak si ale i Tomáš Kučera uvědomuje, že se jedná o velmi složitou situaci: „Vůbec se tedy nedivím, když se na dresech objeví reklama, která není úplně líbivá. Chápu však, že ten dres jde vidět na záběrech v televizi i na fotkách ze všeho nejvíc,” řekl.

Řešení v budoucnu vidí maximálně při společné snaze BPA, která si řídí extraligu. I tak, jak dodává, není situace jednoduchá, neboť každý klub má nastavené jiné podmínky. Proto bude v budoucnu jakákoliv snaha ke zlepšení reklamního prostředí pořádná fuška.

Zdroj: Banes Motor České Budějovice

Reklama

Oblíbené