Spojte se s námi


Motorsport

Rekordní počet závodů, dvě nové destinace či tvrdý souboj o titul: Co očekávat od následující sezóny Moto GP?

Rekordní počet závodů nebo dva staronové závody! Moto GP v letošním roce slibuje vskutku velmi atraktivní podívanou, a to nejen z tohoto důvodu. O mistrovský titul si to může rozdat hned několik jezdců! Na co se tedy můžeme těšit?

Publikováno

dne

Rekordní počet závodů nebo dva staronové závody! Moto GP v letošním roce slibuje vskutku velmi atraktivní podívanou, a to nejen z tohoto důvodu. O mistrovský titul si to může rozdat hned několik jezdců! Na co se tedy můžeme těšit?

Pandemie koronaviru donutila Moto GP výrazně upravit svůj kalendář pro sezóny 2020 a 2021. V následujícím ročníku se však fanoušci dočkají nejenže klasického harmonogramu, ale čeká nás rekordní počet jednadvaceti závodů a dvě nové destinace!

Nový ročník Moto GP bude zahájen Velkou cenou Kataru na okruhu v Losail, konkrétně tedy 6. března. Druhý podnik sezóny pak proběhne v Indonésii – královská kubatura Moto GP zde naposledy závodila v roce 1997 a jedná se tak o velký návrat.

Po dvouleté pauze se do kalendáře mistrovství světa vrací také závod v Argentině. První polovinu sezónu pak zakončí Velká cena Finska na novém KymiRingu. Ten byl v minulých letech dokonce už třikrát z kalendáře vyřazen, a to kvůli zpoždění s výstavbou a v neposlední řadě také kvůli pandemii.

Zároveň se bude jednat o první návštěvu Finska od roku 1982! Do kalendáře Moto GP se pak stejně jako v případě Velké ceny Argentiny vrací po dvou letech Japonsko. Závod v Zemi vycházejícího slunce se uskuteční 25. září.

Celý kalendář i s konkrétními termíny najdete v níže přiloženém twitterovém příspěvku.

Souboj o titul mistra světa

O mistrovský titul bude bezpochyby znovu bojovat Fabio Quartararo, jenž stále hájí barvy týmu Monster Energy Yamaha Moto GP. Francouzský závodník si zajistil svůj první celkový triumf ve Velké ceně Emilia Romagna, jeho vítězství však znamenalo mnohem víc.

Yamaha má díky němu po šesti letech zase titul mistra světa mezi jezdci. Naposledy v barvách tohoto týmu slavil mistrovský titul Jorge Lorenzo.

Historický úspěch ovšem zaznamenala i samotná Francie. Nikdy v historii Moto GP se totiž zatím žádný francouzský závodník z titulu neradoval.

Quartararo tak má před sebou velmi těžkou úlohu – obhájit mistrovský titul, což nebude vůbec snadné. Vyzyvatelů je totiž hned několik, tím nejvážnějším by i v nadcházejícím ročníku měl být Francesco Bagnaia.

Italský závodník zejména v druhé polovině loňského roku ukazoval svůj potenciál a postupně lídra šampionátu stahoval. Je také nutné poznamenat, že Ducati v nedávno skončeném ročníku bylo motorově nejlepším týmem. Podle dostupných dat měly motocykly Ducati také nejlepší top speed – nejen z těchto důvodů ovládli Pohár konstruktérů.

Dočkají se letos titulu i mezi jezdci? Zapomínat ovšem také nesmíme na Marca Márqueze a Hondu Repsol. Šestinásobný mistr světa Moto GP se v loňském roce vrátil po zranění a především v druhé polovině sezóny všem dokázal, že má stále na to bojovat o ty nejvyšší příčky.

Nebudeme přehánět, pokud tento tradiční tovární tým v čele s již legendárním jezdcem označíme jako dalšího aspiranta na titul. V sezóně 2021 svými výkony zaujal také Jorge Martin, otázkou však zůstává, zda-li už má na to bojovat o celkové prvenství. Navíc stále hájí barvy netovárního týmu Pramac Racing.

Do sveřepého souboje o příčky nejvyšší by mohlo promluvit i Suzuki, leč sezóna 2021 nebyla pro tento tým tak úspěšná. Joan Mir však už na svém kontě jeden titul mistra světa má, a to z roku 2020.

Nutno podotknout, Suzuki v předloňském ročníku Moto GP kralovalo – Španěl Mir najel 171 bodů a jeho týmový kolega Alex Rins 139. Jezdci Suzuki se v šampionátu jezdců umístili na první a třetí pozici, přičemž ovládli i Pohár konstruktérů.

Koho byste tedy vy dosadili do role favorita?

Zdroje: Moto GP, Motorsport

Reklama

Oblíbené