Spojte se s námi


Motorsport

Red Bull vyhrál Pohár konstruktérů, Verstappen dorovnal historický rekord! Co vše nabídla Velká cena USA?

Max Verstappen dorovnal velký rekord, Red Bull Racing ukončil hegemonii Mercedesu a ovládl letošní Pohár konstruktérů! Velká cena USA přinesla dramatickou podívanou plnou několika krásných soubojů a rovněž jednu velkou nehodu…

Publikováno

dne

Max Verstappen dorovnal velký rekord, Red Bull Racing ukončil hegemonii Mercedesu a ovládl letošní Pohár konstruktérů! Velká cena USA přinesla dramatickou podívanou plnou několika krásných soubojů a rovněž jednu velkou nehodu…

Na pole position se po vítězství v sobotní kvalifikaci postavil Carlos Sainz, jehož v první řadě doplnil čersvý mistr světa Max Verstappen.

Startovní rošt však byl ovlivněn několika penalizacemi za výměnu komponent, které obdrželi Júki Cunoda, Esteban Ocon, Sergio Pérez a Charles Leclerc, jenž měnil spalovací motor a turbo. Sainz, Verstappen, Hamilton, Russell, Stroll, Norris, Bottas, Albon, Pérez, Gasly – takto vypadalo pořadí první desítky na startu Velké ceny USA.

Drama už v první zatáčce

Už první kolo a první zatáčka devatenáctého podniku letošní sezóny přinesla velmi dramatický moment, když nejprve velmi špatně odstartoval Sainz, kterého navíc v zatáčce číslo 1 sestřelil George Russell.

Španělský závodník ve službách Ferrari se tak stal prvním pilotem, který z Velké ceny USA vypadl.

Nutno podotknout, až na Ocona, Fernanda Alonsa, Kevina Magnussena a Micka Schumachera odstartovali všichni piloti na střední sadě pneumatik. Tato čtveřice závodníků obula na startu tvrdé pneumatiky.

V úvodních kolech se probojovával nahoru Charles Leclerc, jenž startoval v důsledku penalizací z jedenácté příčky. Po pátém kole figuroval už na sedmém místě. Díky chaosu na startu závodu se do popředí dostaly také oba vozy Astonu Martin.

V šestém kole pak Russell obdržel penalizaci v podobě pěti sekund a to za způsobení kolize v první zatáčce.

Od desátého do osmnáctého kola zajela většina závodníků do boxů z důvodu přechodu na jinou specifikaci pneumatik, v mnoha případech jezdci zvolili tu nejtvrdší. V okruhu devatenáctém došlo k odstoupení dalšího pilota.

Safety car, žluté vlajky, Bottas v kačírku

Valtteri Bottas neukočíroval svou Alfu Romeo na výjezdu z devatenácté zatáčky a skončil v kačírku.

Na trať tak musel safety car, jehož výjezdu využila řada pilotů k velmi výhodné zastávce v boxech. Nejvíce na tom vydělal bezesporu Monačan Leclerc, jenž se díky tomu dostal na čtvrté místo.

V níže přiloženém twitterovém příspěvku si můžete prohlédnout pořadí startovního pole po dvacátém kole Velké ceny USA.

Velká nehoda Alonso x Stroll

Safety car zajel zpět do boxů na konci 21. kola, zanedlouho však musel vyjíždět znovu. A to z důvodu velké kolize mezi Fernandem Alonsem a Lancem Strollem.

Zodpovědnost za způsobení kolize jde v tomto případě především za kanadským pilotem. Alonso totiž využíval tzv. slip streamu, neboli vzduchové kapsy za druhým vozem, díky níž se španělský závodník stal rychlejším a chtěl Strolla předjet.

Ten se ale na poslední chvíli rozhodl pro obranný manévr a nedal už Alonsovi šanci zareagovat. Alpine španělské legendy se dokonce předními koly na chvíli vznesl, naštěstí však nedošlo k žádné závažnějšímu momentu.

Onen bezpečnostní vůz zajel zpět do boxů na konci 25. kola a na Circuit of The Americas se mohlo znovu závodit. Během dalšího průběhu Velké ceny USA fanoušci sledovali mnoho krásných soubojů.

Ve 30. kole se úžasným manévrem dostal na pódiová umístění Monačan Leclerc, když předjel Sergia Péreze na Red Bullu. 36. kolo Velké ceny USA přineslo drama v boxech, a to při zastávce Verstappena.

Ta se problémům s utažením levého předního kola protáhla a čerstvý dvojnásobný mistr světa se propadl až na čtvrté místo.

Vettel a jeho zastávka…

Pilot Red Bullu se ovšem o několik kol později dostal zpátky před Leclerca. Nutno podotknout, vedení v závodě v tzv. pit-stop okně převzal na několik okamžiků Sebastian Vettel, jenž u svých mechaniků zastavil v 42. kole.

A k jeho smůle a navzdory skvěle rozjetému závodu se právě jeho pit-stop vůbec nepovedl, načež Vettel následně klesl až na třináctou příčku, byť někteří piloti v pořadí před ním ještě nestavěli.

Hamilton, Verstappen, Leclerc, Pérez, Russell, Magnussen, Alonso, Ocon, Albon, Norris – takto vypadalo pořadí bodované desítky po 42 kolech Velké ceny USA.

Postupem dalšího průběhu devatenáctého podniku letošní sezóny se nicméně Magnussen propadal pořadím dolů, a to z důvodu velice opotřebované střední sadě pneumatik. V závěrečných kolech závodu se první místo před Verstappenem snažil udržet Lewis Hamilton, byť marně.

Vítěz Max, Red Bull ovládl Pohár konstruktérů

Nizozemský závodník se v 50. kole dostal na první místo a to už do konce Velké ceny USA nepustil. Verstappen tak dorovnal rekord v počtu vítězství za jednu sezónu (13). Spolu s ním tento rekord drží Michael Schumacher ze sezóny 2004 a Sebastian Vettel z roku 2013.

Red Bull Racing se také v USA stal šampionem v Poháru konstruktérů a potvrdil tím naprostou dominanci v letošním ročníku. Především tedy alespoň v jeho druhé polovině.

V níže přiloženém twitterovém příspěvku si pak můžete prohlédnout konečné pořadí první bodované desítky. Verstappena s Hamiltonem doplnil na stupních vítězů Leclerc, čtvrtý dojel Pérez a vzhledem k penalizaci ukořistil páté místo Brit Russell.

Dvě kola před koncem se na desátou příčku před Alexandera Albona dostal Japonec Cunoda, Vettel si pak v posledním kole zajistil alespoň konečnou osmou příčku, když krásně předjel Magnussena.

Ten odjel neuvěřitelných 37 kol na žlutě označené střední sadě pneumatik! Pro nejrychlejší kolo závodu si dojel Russell, jezdcem dne se po zásluze stal Vettel.

Zdroj: F1 TV

Reklama

Oblíbené