Spojte se s námi


Bundesliga

„Radši vezmu svého syna do kotle Bayernu než do Boleslavi,“ říká v rozhovoru zakladatel oficiálního československého fanklubu Bavorů

Publikováno

dne

Fotbalový magazín Ruik navázal spolupráci s oficiálně registrovaným československým fanklubem Bayernu Mnichov, jenž se nazývá Red Dogs. V rámci spolupráce jsme se domluvili na rozhovoru, v němž nám zakladatel fanklubu Miroslav Klaban popsal, jak taková registrace probíhala, jak se s klubem komunikuje, jak se podařilo vlajku fanklubu se státními vlajkami České republiky a Slovenska dostat na stadion a mnoho dalšího.

Zdroj: Red Dogs

Jak vznikl fanklub Red Dogs?

Byl jsem v Allianz Aréně již párkrát před tím a všiml jsem si, kolik Čechů a Slováků tam jezdí, ale bohužel o sobě navzájem nevědí. Proto jsme se rozhodli založit Red Dogs, aby se všichni fanoušci Bayernu a nejen oni, ale i fanoušci dobrého fotbalu, navzájem poznali a mohli si společně v Allianz Aréně popovídat nebo si dát pivo.

Při výběru registrace u Bayernu jsem měl na výběr ze dvou možností. Za prvé z oficiálně registrovaného spolku, nebo za druhé z fanklubu na základě rodinné báze. Jelikož první možnost by byla, vzhledem k tomu, kolik lidí do Allianz Areny jezdí, časově velmi náročná a musely by probíhat schůze, kde bychom museli stanovit normy, další právní předpisy a navíc vybírat poplatky za členství, vybrali jsme si s přáteli druhou možnost – fungování na rodinné bázi. To znamená, že nezajišťujeme vstupenky ani hromadné zájezdy do Allianz Areny. To si každý musí obstarat sám. Jak si koupit vstupenku na Bayern za oficiální cenu je popsané ve video-návodu na kanálu Red Dogsu. A každý se musí sám domluvit s ostatními, jak se na stadion dostat.

Během této krátké doby, co byl tento ambiciozní projekt založen, se zde už potkalo hodně lidí, kteří na zápasy společně vyjíždí a schází se spolu. Red Dogs má 5 zástupců po území České republiky (Praha, Olomouc, Ostrava, Ústí nad Labem, Zlín, Plzeň, Liberec) a 2 zástupce na Slovensku, které je možné kontaktovat v případě zájmu setkání nebo zájmu se domluvit na výjezd k utkání.

Při registrování u Bayernu byly dost přísné podmínky. Naše Logo Red Dogsu jsme museli asi 7 krát předělávat, aby vyhovovalo kriteriím Bayernu, protože Bayern má jako jediný německý tým autorizované logo. Takže potřebujete písemné potvrzení, že ve vlastním logu můžete používat i klubové logo. To samé platí i o FB stránkách případně www. stránkách, kde musíte mít od oddělení fanklubu písemné potvrzení, že můžete používat jejich logo. Zde musíte uvést adresu stránky, na které je umístěné. Pamatuji si, že když jsme o to žádali, tak nám Bayern poslal asi 5 bodů, které musíme odstranit, aby nám to mohl schválit. Vše jsme tedy podle pokynů opravili a Bayern nám registraci schválil.

Z Mnichova nám několikrát týdně kontrolují stránku, aby nedocházelo k poškozování klubového jména. Případně, aby nedocházelo k přeprodávání vstupenek za mnohonásobně vyšší ceny, proti nimž klub bojuje a uděluje vysoké pokuty. Velice si vážíme spolupráce s tímto úžasným klubem. Komunikace s ním je velice rychlá a důsledná. Je to přívětivý klub. Nejednou se nám stalo, že nám položili otázku ohledně příspěvku, který jsme umístili na naši stránku. Jako například v nedávné době, když jsme umístili na FB stránky Red Dogsu fotku při setkání s Ivicou Oličem, a Bayern nám hned následující den napsal, jak se nám líbilo setkání s tímto bývalým hráčem Bayernu.

Zmíněná fotografie s Ivicou Oličem; Zdroj: Red Dogs

Při zápasech Bayernu je v Allianz Areně vidět vaše vlajka Red Dogs s českou a slovenskou vlajkou. Jak se vám podařilo jí tam dostat?

Patřím mezi lidi, kteří jsou velmi zarputilí a jen tak se nevzdávají. Když někdo řekne, že je něco nemožné, je to pro mě výzvou a udělám vše pro to, abych toto tvrzení vyvrátil. Dostat poprvé v historii naše státní vlajky do Allianz Areny nebylo vůbec jednoduché.

Abychom tento plán mohli realizovat, potřebovali jsme kromě fanklubu mít také zaregistrované logo. Čemuž předcházeli dlouhé schvalovací procesy. Poté se musel vytvořit motiv, na kterém zapracoval náš skvělý grafik Branči. Dohodli jsme se na rozměrech 5×1,5 metrů a následně nám ji musel schválit písemně Bayern, abychom mohli s vlajkou vstoupit na stadion a nakonec jsme ji dali do výroby.

Vše bylo připravené a chtěli jsme ji 27. 11. 2018 umístit při zápase v Lize mistrů. Bohužel přes důkladnou kontrolu na bráně a následně asi 5 telefonátech s centrálou Allianz Areny nám bylo sděleno ostrahou, že na zápasy Ligy mistrů jsou zakázány státní vlajky. Po návratu domů jsme tedy s Brančim zapracovali na nové vlajce, kde jsem měl představu aby naše státní vlajky byly více viditelné a dne 19. 12. 2018, při zápase s Lipskem, nás přes důkladnou kontrolu pustili (dnes už nás na bráně znají a pouští nás bez problému s úsměvem a českým pozdravem „ahoj“).

Na stadionu jsme se dohodli s ostatními německými fankluby, kde ji můžeme umístit a tím pádem se stal historický moment, kdy se poprvé v Allianz aréně objevila naše vlajka Red Dogsu se státními vlajky.

Umístěná vlajka fanklubu Red Dogs za bránou v Allianz Areně; Zdroj: Red Dogs

Z kolika lidí se skládá váš fanklub?

Jak jsem řekl, nefungujeme na principu spolku, kde bychom si vedli záznamy o každém členu, ale chceme tento fanklub zpřístupnit všem. Proto se nevede žádná evidence a každý se muže stát podporovatelem Red Dogsu a setkávat se s ostatními příznivci Bayernu. Proto vám nemůžu říct se stoprocentní přesností odhad, ale myslím, že je to kolem 200-300 lidí. Na fanklubu jako takovém pracuje asi 15 lidí, kde každý má rozdělenou svoji roli. Někdo se stará o Instagram, někdo o youtube kanál, jiný je zase redaktor a píše příspěvky na FB stránky o Bayernu, jiný pracuje na grafice a stříhání videa a 8 lidí má na starosti města, kde se s nimi můžou příznivci spojit a zajít třeba společně na pivo. Prostě každý má svojí roli a chce přispět k rozkvětu Red Dogsu, což nás strašně moc těší a děkujeme jim za to.

Na jakých zápasech jste letos byl?

Na domácích jsem byl osobně s Manchester United, TSG 1899 Hoffenheim, Bayer 04 Leverkusen, AFC Ajax, SC Freiburg , AEK Athens, S.L. Benfica, RB Leipzig, VfB Stuttgart, FC Schalke 04, FC Liverpool, 1. FSV Mainz 05 a do konce sezony chci navštívit ještě zápasy s Dortmundem, Werder Bremen, Eintrachtem Frankfurt a pokud dostaneme nějakého zajímavého soupeře v Německém poháru, tak bych rád navštívil i tento zápas. Německý pohár má své nádherné kouzlo, o čemž jsme se přesvědčili při venkovním zápase s Berlínem letos v únoru. Jinak na každém utkání je pokaždé někdo z Red Dogsu přítomen. Takže jako fanklub jsme byli zatím na všech domácích zápasech.

Na kolik vás vyjde návštěva zápasu v Allianz Areně?

Jelikož se nejlépe cítím v kotli, tak si kupuji vstupenku pouze tam, a ta vyjde na 15 eur plus poplatky za zpracování. Jezdíme v autech po čtyřech a skládáme se na benzín, takže výjezd do Allianz Areny vyjde kolem 1200-1500 Kč. Od příští sezony bych měl mít permanentku přímo do kotle, která stojí 140 eur na celý rok, takže to vyjde ještě levněji.

Vlajka fanklubu Red Dogs vlevo na fotografii; Zdroj: Red Dogs

Máte rád kotel, není tam nebezpečno?

Vůbec ne. Samozřejmě záleží, jaký kotel si vyberete. Při pohledu v TV máte kotel na pravé a levé straně. Pravá strana je ten pravý kotel, kde se podporuje, skáče, tančí celý zápas, a i když je tam také bezpečno, tak bych mladším osobám 10 let vstup moc nedoporučoval. Přece jen nikdy nevíte co se muže stát, i když tam panuje velmi přátelská atmosféra.

Na druhé straně je klidnější kotel, kde kromě fanoušků ve středním věku můžete také vidět malé děti, osoby staršího věku, apod. Také v tomto kotli se fandí celý zápas, i když ne tak intenzivně jako na pravé straně. Panuje zde velmi rodinná atmosféra. Při jednom z posledním zápasů za mnou seděla asi 4letá holčička, vedle ní stály dvě mladé holky a celý zápas zpívaly. Byla to taková chvilka kdy vám běží mráz po zádech a jste hrdý na to, že jste si vybrali tak skvělý klub, jakým Bayern bezesporu je.

Při zápase s Mainzem s námi byli kluci z Ostravy, kteří byli na zápase poprvé v životě a nemohli uvěřit tomu, jaká rodinná atmosféra v kotli panuje. Je to strašný rozdíl oproti české lize. Radši vezmu svého 7letého syna do kotle v Allianz Areně vzdálené přibližně 420 km, než na zápas Mladé Boleslavi vzdálené 10 km, když přijedou pražská S nebo jiné týmy. Protože vím, že syn bude ve vetším bezpečí. Německý fotbal je prostě rodinná záležitost a mrzí mě, že u nás to taky tak nefunguje.

Všude v Německu je to stejné. Když jsme byli v Dortmundu, tak tam kolem nás bylo asi 500 fanoušků Borussie a každý se nás ptal, odkud jsme a pili jsme společně. Říkali, že před námi smekají klobouk, když jedeme takovou dálku. Dobře jsme si s nimi pokecali. Je tam bezpečí, lidi chodí na fotbal a berou to jako rodinnou akci.

Na závěr bych chtěl za Ruik Football poděkovat za příjemný rozhovor, příjemnou komunikaci a doufám v úspěšnou spolupráci do budoucna!

Reklama

Oblíbené