Spojte se s námi


Motorsport

První tréninky v Monaku: Co ukázal jejich průběh?

Po roce jsme se zase dočkali. V Monaku odstartovaly první tréninky a přinesly celkem zajímavé poznatky. Viděli jsme také nehodu a byli svědky vyvěšení červených vlajek.

Publikováno

dne

Po roční pauze jsme se zase dočkali. V Monaku odstartovaly první tréninky a přinesly celkem zajímavé poznatky. Viděli jsme také nehodu a byli svědky vyvěšení červených vlajek.

Zdroj: Lars Baron / Red Bull Content Pool

Že je Red Bull ideálním vozem pro technicky náročnější tratě už je nějakou dobu jasné, o to víc to však platí pro trať v Monte Carlu. První trénink totiž vyhrál Sergio Pérez a předvedl, jak by nejen Red Bull, ale konkrétně Pérez mohl na tomto okruhu fungovat. Alespoň takto to naznačil první trénink.

V minulém závodě na okruhu Catalunya totiž Maxi Verstappenovi na čele startovního pole citelně chyběl a to byl také jeden z důvodů, proč byl Mercedes k úspěchu zase o něco blíž. V této Velké ceně by však mohlo být vše jinak. Právě Verstappen doplnil svého týmového kolegu v nejlepší trojici po prvním tréninku.

Mezi nimi se ve výsledkové listině po P1 (Practice One – pozn. autora) nacházel Carlos Sainz se svým Ferrari. Prozatím se v monackém knížectví snad nejlépe daří právě stáji z Maranella. Charles Leclerc sice P1 nedokončil kvůli technickým problémům, pořadí po druhém tréninku ovšem vypadalo následovně: 1. Leclerc, 2. Sainz!

Nutno podotknout, že už jsme dlouho oba vozy Ferrari neviděli na čele startovního pole, natož společně. Byť se jedná pouze o první tréninky a až ten třetí a následná kvalifikace nám ukáží to pravé rozpoložení, lze se o tyto výkony již solidně opřít.

Naopak již tradičně se v P1 a P2 pouze rozjížděl McLaren. Lando Norris skončil pokaždé až v druhé polovině první desítky, Daniel Ricciardo dokonce až daleko za hranicí prvních deseti jezdců.

Komu se bohužel v Monaku nedaří je Alpine. Fernando Alonso si v P1 poškodil přední přítlačné křídlo nárazem do bariéry v poslední zatáčce. Jeho týmový kolega Esteban Ocon v trénincích taky nijak neoslnil (šestnácté a čtrnácté místo).

Díky výkonům Ferrari a Red Bullu se zář reflektorů tak trochu odvrátila od Mercedesu, ale nenechme se zmást. Toto Wolff s Lewisem Hamiltonem jsou zaprvé marketingově velmi zdatní, což dokazují věčná tvrzení britského pilota o nespokojenosti na jeho monopostu právě v průběhu tréninků. Všichni ale dobře víme, jaký průběh má následná kvalifikace a závod.

No a zadruhé jednoduše nelze předpokládat, že by výkon této stáje byl podobný i v dalším průběhu závodního víkendu. Po P1 se ve výsledkové listině nacházel Hamilton na páté pozici před Valtterim Bottasem, v druhém tréninku se sedminásobný mistr světa umístil třetí, finský pilot skončil pátý.

Trápení pokračuje u Haasu. Mick Schumacher nezvládl řízení svého vozu v zatáčce číslo 3 a skončil ve zdi, čímž si poškodil zavěšení pravého předního kola. Talentovaný Němec následně nedokázal dovést svůj monopost zpátky do boxů a odstavil jej v únikové zóně za šikanou Nouvelle.

Kvůli tomuto incidentu byly vyvěšeny červené vlajky a druhý trénink zůstal nedokončen.

I přes dobré umístění obou Red Bullů po P1 však jezdci této stáje na startu v první řadě příliš nevěří. Takto se vyjádřil Mexičan Pérez: „Uvidíme. Abychom pronikli do první řady, potřebujeme odvést dost práce a zrychlit se. Musíme zjistit, co se změnilo mezi prvním a druhým tréninkem. Doufejme, že se nám podaří přijít tomu na kloub a zítra budeme ve hře.“

„Užívám si to tu, je to fantastická trať. První trénink byl na rozdíl od toho druhého výborný, v autě jsem se cítil dobře. Myslím, že jsme před kvalifikací posbírali mnoho informací. Jen je třeba zrychlit s malým množstvím paliva.“

Uvidíme, co přinese P3 a především kvalifikace. Třetí a zároveň poslední trénink startuje v sobotu ve 12:00. O tři hodiny později nás poté čeká už ostrá kvalifikace.

Zdroje: F1 Živě, F1 Sport

Reklama

Oblíbené