Spojte se s námi


Motorsport

Problémy u Red Bullu nebo dominantní výkon Leclerca: Jaké výsledky přinesla Velká cena Austrálie?

Královna motorsportu se po dvouleté pauze vrátila na australský okruh v Melbourne. Velká cena Austrálie nabídla mnoho soubojů, zejména co se týče bitvy o stupně vítězů! K vidění byli dva safety cary, jeden virtuální safety car, do cíle nedojel Max Verstappen aneb Kdo ovládl třetí podnik sezóny?

Publikováno

dne

Královna motorsportu se po dvouleté pauze vrátila na australský okruh v Melbourne. Velká cena Austrálie nabídla mnoho soubojů, zejména co se týče bitvy o stupně vítězů! K vidění byly dva safety cary, jeden virtuální safety car, do cíle nedojel Max Verstappen aneb Kdo ovládl třetí podnik sezóny?

Pro start závodu zvolili téměř všichni piloti střední specifikaci pneumatik označenou žlutou barvou, na té nejtvrdší směsi ze svých startovních slotů vyjeli Magnussen, Vettel, Alonso, Stroll a Albon. Postupně však piloti přecházeli právě na hardy, neboli tvrdé pneumatiky.

Velice nespokojený bude po tomto závodním víkendu Carlos Sainz. Pro španělského pilota bylo už od sobotní kvalifikace účinkování v Austrálii velmi smolné. Ten totiž kvůli vyvěšení červených vlajek v důsledku Alonsovy nehody přišel o svůj rychlý čas, přičemž jeho další rychlý pokus už stačil pouze na devátou pozici.

Po startu Velké ceny Austrálie se navíc propadl až na čtrnácté místo, což ale nebylo vše. Sainz v druhém kole nezvládl šikanu zatáček 9 a 10, načež se svým Ferrari skončil v kačírku, odkud se už nedokázal dostat.

Na okruhu v Melbourne tak v důsledku odstavení Sainzova Ferrari poprvé zavlály žluté vlajky a na trať musel vyjet safety car. Ten se nicméně na konci šestého kola navrátil zpět do boxů.

Dvě pozice na startu pak ztratil Lando Norris na McLarenu. Britská stáj z Wokingu ovšem zaznamenala jisté zlepšení především co do přítlaku a výkonu a mají tak za sebou slušný závodní víkend.

V průběhu Velké ceny Austrálie pak způsobovaly zatáčky číslo 9 a 10, potažmo 13 a 14 problémy vícero pilotům.

Leclerc, Verstappen, Pérez, Hamilton, Russell, Norris, Ricciardo, Ocon, Gasly, Alonso – takové bylo pořadí elitní bodované desístky po 10 odjetých kolech.

V dalším průběhu Velké ceny Austrálie fanoušci sledovali krásné a tvrdé souboje nejen o stupně vítězů, nýbrž na středu pole. Právě na konci desátého okruhu se díky odvážnému manévru dostal Sergio Pérez na třetí pozici před Lewise Hamiltona.

Další atraktivní souboj byl k vidění například po vyjetí Daniel Ricciarda z boxové uličky, na jehož pozici si dělali zálusk hned tři piloti. Dvaatřicetiletý Australan však svou pozici uhájil, byť s nemalými problémy.

Své první místo si i po zastávce v boxech (22. kolo) udržel Charles Leclerc, o jedno kolo později pak byli diváci svědky dalšího souboje mezi Pérezem a Hamiltonem, když z této bitvy vyšel vítězně opět jezdec Red Bullu.

V okruhu čtyřiadvacátém ovšem došlo k jezdecké chybě, kterou vyrobil Sebastian Vettel, a to v zatáčce číslo 5. Německý pilot ve službách Astonu Martin tak přišel o své přední křídlo, navíc mu doslova zhasnula pohonná jednotka. Na trať musel znovu safety car.

Na konci 26. kola zajel bezpečnostní vůz zpátky do boxů a mohlo se tak znovu závodit. O své vedení málem přišel Monačan Leclerc, jenž se při restartu v poslední zatáčce potkal s nedotáčivostí svého vozu. Situaci však zvládl a vedoucí pozici dokázal před druhým Verstappenem ustrážit.

Naprosto infarktovou záležitostí byla pro fanoušky Red Bullu situace z 39. kola. Verstappen z důvodů technických problémů spojených s motorem odstavuje svůj Red Bull v zatáčce číslo 1 a Velká cena Austrálie pro něj končí!

Potřetí v závodě tak na okruhu zavlály žluté vlajky a byl povolán virtuální safety car. Tento stav ovšem netrval dlouho, na konci čtyřicátého okruhu jsme mohli znovu závodit.

Kromě pětivteřinové penalizace za kličkování na rovince, kterou od ředitelství závodu inkasoval Lance Stroll se však zhruba v posledních 15 kolech už nic zásadního nestalo. Dlužno dodat, famózní práci s pneumatiky předvedl jezdec Williamsu Alexander Albon, jenž po celý závod vydržel na jedné sadě tvrdých pneumatik.

Pravidla nicméně hovoří zcela jasně – jezdec v závodě musí obout alespoň dvě různé směsi pneumatik. Albona tím pádem ještě v posledním kole Velké ceny Austrálie čekala zastávka v boxech. Díky najetému náskoku se každopádně ze sedmé příčky propadl pouze o tři místa a pro Williams udržel cenný bod!

Takto tedy vypadá konečné pořadí bodované desítky. Jeden extra mistrovský bod za nejrychlejší kolo závodu patří rovněž Leclercovi, jenž zajel čas v hodnotě 1:20.260. Pilot Ferrari byl také zvolen nejlepším jezdcem dne.

„Po celý víkend jsme předváděli skvělou práci, auto bylo velmi dobré, měli jsme velice silné tempo. Je to teprve třetí závod, takže je těžké mluvit o titulu. Dnes to ale bylo poprvé, co jsem měl pocit, že jsme plně kontrolovali celý závod,“ vysvětluje Leclerc v pozávodním rozhovoru.

„Dnes jsme měli i trochu štěstí, každopádně stát tady na pódiu je něco speciálního. Budeme dále bojovat a jsem si jistý, že za několik závodů budeme zpět v bojích o vítězství,“ řekl bezprostředně po závodě George Russell, pro něhož to jsou první stupně vítězů po přestupu do Mercedesu.

Nutno podotknout, Leclerc s Ferrari má po třech úvodních závodech na čele šampionátu solidní náskok. Inženýři a mechanici Red Bullu budou muset co nejdříve vyřešit technické problémy, které momentálně sužují jejich vozy, alespoň tedy v onom závodním tempu.

Další závod nás čeká za 14 dní, kdy se královna motorsportu přesouvá do Imoly.

Zdroj: F1 TV

Reklama

Oblíbené