Motorsport
Porsche a Red Bull? Zjevně definitivně mrtvá záležitost. Proč se rakouský tým rozhodl přetrhat jednání s Porsche?
Celé měsíce bylo veřejným tajemstvím, že se Porsche a Red Bull Racing stanou partnery a od roku 2026 budou pracovat na vývoji pohonných jednotek společně. Plus mělo Porsche odkoupit část akcií Red Bullu. To se ale zřejmě nestane a žádná dohoda mezi oběma společnostmi už ani nevznikne…


Celé měsíce bylo veřejným tajemstvím, že se Porsche a Red Bull Racing stanou partnery a od roku 2026 budou pracovat na vývoji pohonných jednotek společně. Plus mělo Porsche odkoupit část akcií Red Bullu. To se ale zřejmě nestane a žádná dohoda mezi oběma společnostmi už ani nevznikne…
Podle informací serveru Motorsport měly společnosti Porsche a Red Bull oficiálně oznámit vznik tohoto partnerství už ve Velké ceně Rakouska, přičemž tato jednání pokročila natolik, že Porsche dokonce u protikartelových úřadů požádalo o povolení ke koupi týmu.
Ale když další výrobce koncernu Volkswagen (Audi) potvrdil během Velké ceny Belgie svůj vstup do F1, mlčení Red Bullu a Porsche o jejich dalších plánech naznačovalo, že se v tomto případě objevily jakési překážky.
A jak se zdá, aktuální situace je tedy taková, že žádné společné plány už ani nebudou. Budoucí spolupráce mezi Porsche a Red Bullem, která zahrnovala i prodej akcií týmu z Milton Keynes, tak byla zjevně smetena ze stolu.
„Porsche se u nás akcionářem nestane,“ řekl poradce Red Bullu Helmut Marko v rozhovoru pro F1 Insider. Navíc podle posledních informací je prohlášení Marka skutečně postaveno na reálných základech.
Tím pádem nedojde k žádnému odkupu týmu, jak se ostatně původně očekávalo. V tom nejlepším případě to tedy dopadne tak, že Red Bull a Porsche uzavřou dohodu pouze o dodávce pohonných jednotek.
Zpočátku se veškerá jednání odehrávala rychle a téměř bez jakýchkoliv komplikací. Jakmile se ale Red Bull a Porsche vydali prozkoumat větší detaily a čím víc manažerů německé automobilky sedělo u stolu, tím větší skepse narůstala v táboře Milton Keynes.
V praxi je to vlastně jednoduché rozhodnutí. Red Bull má hvězdného jezdce Maxe Verstappena, jednoho z nejlepších šéfů – Christiana Hornera, skvělého designéra Adriana Neweyho, zkrátka parádní a silný tým, který je schopný na cokoliv velmi rychle reagovat.
Red Bull jako celek nikdy nebyl silnější, než když byl plně nezávislý a schopný reagovat okamžitě na jakékoliv problémy. Vezmeme-li navíc v potaz fungování velkých automobilek v prostředí F1, ať už to byla Toyota, BMW nebo Honda, které ve Formuli 1 měly své týmy, všechny měly jedno společné.
Byrokratické procesy, které znemožnily těmto automobilkám se plně přizpůsobit potřebám snad nejnáročnějšího sportu na světě.
A které ostatně trpěly na nedostatek agility ve F1, díky níž je Red Bull tak silným týmem. A to je klíčový bod, proč lze označit dohodu mezi Red Bullem a Porsche za mrtvou.
Zdroje: F1 Insider, Motorsport

-
Bojové sportypřed 2 dny
Úpadek pokračuje. Mikulášek prohrál s influencerem v boxu, použil i ilegální techniku
-
Hokejpřed 1 dnem
Že hrajeme proti Ovečkinovi? No a co. Absolutně mě to nezajímá, způsobila finská hvězda poprask v NHL
-
Chance Ligapřed 2 dny
Poprvé v životě jsem odešel ze stadionu. Líšeňští fanoušci těžce rozdýchávají prohru se Zbrojovkou
-
Bojové sportypřed 2 dny
Hořký konec. Fajk porazil Cvernu po diskvalifikaci, svůj slib nesplnil