Spojte se s námi


Motorsport

Pirelli na Silverstone přiveze trojici nejtvrdších směsí pneumatik C1, C2 a C3. Zvolí týmy podobnou strategii jako v minulém roce?

Nadcházející závodní víkend zavede týmy F1 na jeden z nejstarších okruhů závodního kalendáře. Trať na bývalém letišti v Silverstone je s přestávkami jeho součástí již od roku 1950. Charakteristické jsou pro ni rychlé zatáčky, které kladou extrémní nároky na vozy i pneumatiky. Jaké strategie tedy týmy zvolí?

Publikováno

dne

Nadcházející závodní víkend zavede týmy F1 na jeden z nejstarších okruhů závodního kalendáře. Trať na bývalém letišti v Silverstone je s přestávkami jeho součástí již od roku 1950. Charakteristické jsou pro ni rychlé zatáčky, které kladou extrémní nároky na vozy i pneumatiky. Jaké strategie tedy týmy zvolí?

Správnou volbou budou na legendárním okruhu Silverstone nejtvrdší tři směsi z nabídky Pirelli. Britský Silverstone patří mezi okruhy, které jsou zapsané do vzpomínek snad každého fanouška Formule 1.

Tento okruh byl dějištěm první moderní Velké ceny v historii. Ve své původní podobě byla trať ještě výrazně rychlejší než dnes – rozsáhlá přestavba mezi sezónami 1990 a 1991 z něj udělala podstatně techničtější trať.

Silverstone má spolu s belgickým Spa a japonskou Suzukou největší energetické nároky na pneumatiky. Pirelli, jakožto oficiální dodavatel Formule 1, letos do Velké Británie přiveze tři nejtvrdší směsi – C1 jako tvrdé pneumatiky P Zero White, C2 jako střední P Zero Yellow a C3 jako nejměkčí P Zero Red.

Stejná volba byla použita například pro letošní VC Barcelony. Mezi hlavní výzvy okruhu Silverstone patří nejen extrémně rychlé a energeticky náročné zatáčky jako Maggotts a Becketts, ale také typicky proměnlivé počasí. V průběhu víkendu tak můžeme očekávat jasnou oblohu i silný déšť.

Minulý rok se závodilo na dvě zastávky v boxech, ta první ale probíhala pod červenou vlajkou, kterou brzy v průběhu závodu vyvolala srážka Lewise Hamiltona s Maxem Verstappenem. Téměř všichni jezdci odjeli dva stinty na středních pneumatikách, přičemž ten poslední na tvrdých.

Letos mají pneumatiky zcela odlišné směsi i konstrukci. Nepojede se kvalifikační sprint, který měl samozřejmě vliv na plánování strategie. Mario Isola, ředitel Pirelli pro motorsport k tomu dodává následující.

„Na VC Velké Británie byl minulý rok poprvé představen koncept vozu pro sezónu 2022, aby ukázal budoucí směřování Formule 1, které letos už máme možnost sledovat v praxi,“ říká Isola.

„Nejnovější pravidla s ohledem na aerodynamiku jsou navržena tak, aby umožnila jezdcům sledovat monoposty před sebou v těsné blízkosti a zvýšila se tak četnost předjíždění, jak jsme to viděli v Kanadě,“ pokračuje

„Pneumatiky jsou vyvinuty tak, aby se méně přehřívaly a poskytovaly větší stabilitu a lepší ovladatelnost v širším rozsahu jízdních režimů. Všechny tyto aspekty budou tento víkend otestovány na jedné z nejnáročnějších tratí pro pneumatiky v tomto roce,“ uzavřel.

Zdroj: Pirelli

Reklama

Oblíbené