Motorsport
Parádní auto, progresivní vzhled! Tým Hyundai představil svůj vůz pro novou sezónu WRC
Tým Hyundai Shell Mobis WRT jako první tým ze startovní listiny představil svůj nový vůz pro sezónu 2023. Co se zbarvení týče, to zůstalo takřka totožné, ovšem karoserie a aerodynamické prvky prošly zajímavou modernizací.
Tým Hyundai Shell Mobis WRT jako první tým ze startovní listiny představil svůj nový vůz pro sezónu 2023. Co se zbarvení týče, to zůstalo takřka totožné, ovšem karoserie a aerodynamické prvky prošly zajímavou modernizací.
Jihokorejský tým Hyundai Shell Mobis WRT přišel jako první z trojice týmů s představením nového vozu. Ten sice co se zbarvení týče zůstane stejný, karoserie vozu však prošla několika modernizacemi.
Hyundai na svém voze i20 N upravil jak přední, tak i jeho zadní část. Konkrétně došlo ke zploštění kapoty, plus k jejímu rozšíření. Tým se také rozhodl pro výrazně přepracované zadní křídlo a zpětná zrcátka.
Ono zadní křídlo bylo v loňském roce rozděleno na několik částí. Centrální element a koncové prvky byly předělány v jedno souvislé křídlo pokrývající maximální šířku vozu.
Jezdecká sestava
Hyundai do nového ročníku WRC kromě modernizovaného vozu vstoupí také s pozměněnou jezdeckou sestavou. A její složení? Součástí týmu zůstávají zkušení Thierry Neuville a Dani Sordo, nově se k nim ovšem připojí Esapekka Lappi a Craig Breen. Tým opustil mistr světa z roku 2019 Ott Tänak.
„Konkurence bude opět velmi tvrdá, ale po pro nás silné druhé polovině roku 2022 si myslím, že během roku 2023 můžeme očekávat vyrovnanější souboj. Cíl zůstává nezměněn – vyhrát oba šampionáty,“ řekl Neuville v oficiálním týmovém prohlášení.
„Začátek nové sezony znamená, že všichni jsou na tom bodově stejně a my zatím nevíme, jak konkurenceschopné budou ostatní vozy. Cítím, že by to pro nás mohla být opravdu dobrá sezona. Nejde ani tak o to, abychom se našli, ale abychom pokračovali v nastoleném tempu,“ vysvětlil Sordo.
Nový šéf týmu
Hyundai ve svém oficiálním tiskovém prohlášení nicméně vynechal potvrzení o novém šéfovi týmu. Všeobecně se ale očekává, že tuto roli v letošní sezóně zastane bývalý šéf týmu Renault ve Formuli 1 Cyril Abiteboul.
Ten tak nahradí dosavadního šéfa jihokorejského týmu Juliena Monceta, jenž v roce 2022 dovedl tým k pěti vítězstvím. A to i navzdory špatnému začátku, kdy měl Hyundai problémy se spolehlivostí.
Vyjádření prezidenta Hyundai Motorsport
Loňskou sezónu zakončil Hyundai i navzdory úvodu sezóny na slušném druhém místě, když celkově nasbírali 455 bodů. Jak se tedy k ročníku 2022 v rámci oficiálního prohlášení vyjádřil prezident Hyundai Motorsport Sean Kim?
„Minulý rok byl pro nás jako tým jedním z nejnáročnějších, ale možná také jedním z nejpřínosnějších. Rok 2023 vnímáme jako pokračování kapitoly, kterou jsme započali v roce 2022. Máme konkurenceschopný vůz i20 N Rally1 Hybrid, sestavu posádek, které touží bojovat o tituly, a tvrdě pracující tým, který je připraven přenést dynamiku z jedné sezóny do druhé.“
Zdroje: WRC, Hyundai Motorsport
-
Fotbalpřed 3 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 1 dnem
Dva hvězdní mladíci na odchodu ze Slavie? Zájem o ně jeví jiný ligový klub
-
Chance Ligapřed 2 dny
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly