Spojte se s námi


Bojové sporty

Ondřej Novotný chce zaplnit mnichovskou Allianz Arénu, Santiago Bernabéu v Madridu, inkasovat miliardu za TV práva a v ideálním případě Oktagon prodat UFC

Oktagon MMA se od svého vzniku stal fenoménem na evropské sportovní scéně. Vyprodané stadiony, rekordy v návštěvnosti a rostoucí prestiž svědčí o jeho obrovském potenciálu. Ondřej Novotný, spoluzakladatel Oktagonu, se netají ambiciózními cíli a míří na miliardové výnosy z vysílacích práv.

Publikováno

dne

Oktagon MMA se od svého vzniku stal fenoménem na evropské sportovní scéně. Vyprodané stadiony, rekordy v návštěvnosti a rostoucí prestiž svědčí o jeho obrovském potenciálu. Ondřej Novotný, spoluzakladatel Oktagonu, se netají ambiciózními cíli a míří na miliardové výnosy z vysílacích práv.

  • Úspěchy v Německu posílily pozici Oktagonu na globálním trhu
  • Ondřej Novotný nastínil ambiciózní plány
  • Cílem je vybudovat značku, kterou možná jednou koupí UFC

Oktagon MMA, nejvýznamnější evropská organizace v bojových sportech, pokračuje v překonávání milníků, které si ještě před několika lety sotva mohl někdo představit.

Spoluzakladatel Ondřej Novotný nedávno na konferenci Money Maker odhalil nejen smělou vizi do budoucna, ale také některé zákulisní příběhy, které ukazují, jak náročná a fascinující cesta za úspěchem byla.

Na své cestě už dosáhli rekordní návštěvnosti, kterou nedávno předvedli při vyprodaném stadionu ve Frankfurtu, kde galavečer Oktagonu sledovalo téměř 60 tisíc fanoušků. Jenže pro Novotného je to pouze začátek.

„Náš úspěch v Německu, kde jsme vyprodali arénu pro 60 tisíc lidí, nás toho dost naučil. Byl to Super Bowl pro nás i pro MMA v Evropě. Od té doby se totiž dějí věci, které předtím nebyly možné,“ uvedl Novotný.

Oktagon přitahuje pozornost ve světě

Díky svým úspěchům se Oktagon dostal do hledáčku velkých světových značek, jako je ESPN nebo Sportradar. „Když jsme loni byli na sportovně-byznysové konferenci v Monaku, nikdo se s námi moc nebavil. Když jsme tam přijeli letos, zajímaly se o nás značky jako ESPN nebo Sportradar a další světové firmy. Najednou z toho byly schůzky a večeře s jejich šéfy. To chceš zažít,“ prozradil šéf Oktagonu.

K expanzi však patří i rizika. Pokus proniknout na britský trh skončil se ztrátou 2,5 milionu eur, což je pro každý byznys bolestivé. Nicméně Novotný a jeho slovenský kolega Pavol Neruda se rádi prezentují jako byznysoví střelci, kteří jdou do rizika bez zábran.

„Snažíme se být řádným hospodářem. Ale nejsme zrovna největší matematici a nemůžu říct, že by nás účetnictví bavilo. Někdy prostě musíš zavřít oči a říct si, že na prosciutto nedosáhneš, ale že gothaj je taky salám a jde žrát,“  říká s vtipem a nadhledem.

Tato odvaha je však kompenzována pevným přesvědčením o dlouhodobém úspěchu. „Za tři roky prodáme televizní práva za miliardu. Ale pro mě i to bude zklamání, protože ten potenciál je třikrát větší,“ prohlásil s hrdostí Novotný a připomněl, že Oktagon překonává i projekty s mnohem většími rozpočty.

„Děláme lepší turnaje než UFC. Vysíláme do stovky zemí, ale doteď jsme za to neinkasovali moc. Budovali jsme brand, takže i když to bylo relativně málo peněz, byl s tím spojený marketingový balíček, který bude Oktagon šířit po celý rok.“

Je jasné, že na rostoucí úspěchy organizace navazuje i zasloužené sebevědomí: „Dnes už si můžeme dovolit přijít a říct: ‚Hele, frajeři, naše sledovanost je větší než u některých fotbalových mančaftů, co hrají evropské poháry. Vy jim platíte dva miliony eur za dvě hodiny, my máme lepší čísla.‘ MMA navíc není sezónní, turnaje pořádáme celý rok.“ 

Ondřej Novotný se netají smělými plány

Ondřej Novotný se také podělil o smělé plány, které mají s Oktagonem do budoucna. A prim hraje pořádání turnajů na fotbalových stadionech: „Wembley ne, Anglii nemám rád, tam je škaredě. Ale chceme na stadion fotbalového Bayernu Mnichov, do Allianz Areny. Tu jsme si slíbili, že určitě uděláme. Naplnit by šlo i Santiago Bernabéu v Madridu.“

A co bude pak? Ačkoliv je Oktagon prozatím stále v rukou svých zakladatelů, Novotný nevylučuje ani prodej celé organizace.

„Může to tak být. Protože čelíme projektům, které neřeší ztrátu desítek milionů dolarů za večer. A přitom děláme lepší produkt. Buď nás musí zničit, nebo získat,“ předpovídal Novotný, který zároveň prozradil, že několik nabídek už obdrželi, ale zatím jim vždy dokázali odolat.

„Oktagon je pořád naše dítě, které na budoucí cestu ještě můžeme nějak vybavit. Ale ten konec je nevyhnutelný. Upřímně, nejlepší by bylo si to tady hezky postavit, aby pak přišlo UFC a koupilo nás. Na rozdíl od některých jiných organizací v UFC nejsou namyšlení. Přitom to jsou králové našeho světa,“ uzavírá Ondřej Novotný.

Zdroj: CzechCrunch, Konference Money Maker

Reklama

Oblíbené