Spojte se s námi


Hokej

NHL v krizi aneb Co stojí za rapidním poklesem sledovanosti?

Nejslavnější hokejová soutěž na světě je byznys, který v posledních letech rapidně roste. Hodnota klubů, sponzoring i ceny vysílacích práv nadále rostou, liga má velmi stabilní ekonomickou kondici. Je tu však jeden vroubek, který dělá vrásky televizním společnostem.

Publikováno

dne

Nejslavnější hokejová soutěž na světě je byznys, který v posledních letech rapidně roste. Hodnota klubů, sponzoring i ceny vysílacích práv nadále rostou, liga má velmi stabilní ekonomickou kondici. Je tu však jeden vroubek, který dělá vrásky televizním společnostem. Průměrná sledovanost zápasů NHL klesla v první polovině letošní sezony v průměru o 22 procent.

Když jsme nedávno psali o rostoucí hodnotě jednotlivých organizací NHL, málokdo by našel v tomto sportovním severoamerickém byznysu nějaký zádrhel. Koronavirovou krizi liga suverénně ustála, k tomu jim pomohly i reklamní loga na přilbách či dresech, za které kluby inkasují astronomické sumy.

Po ekonomické stránce NHL zkrátka nestrádá. I tak se v první polovině aktuální sezony našel jeden škraloup, který nenechává hlavně televizní společnosti v klidu. Jak už jsme zmínili, cena vysílacích práv s každou další smlouvou raketově roste. Za jednu sezonu platí společnosti ESPN a Turner za vysílací práva 625 milionů dolarů.

Proto pak dělá televizním společnostem vrásky na čele, když se jim nedaří dosáhnout na vysoká čísla sledovanosti. Právě tady NHL v současné době trpí nejvíce. Průměrná sledovanost v dosavadním průběhu sezony klesla v průměru o 22 procent. 

Loni na kanálech ESPN a Turner sledovalo NHL zápasy v průměru 478 tisíc diváků, letos se ve stejném období dívalo jen 373 tisíc. Zatímco Turner zaznamenal pokles o 16 procent, ESPN spadla sledovanost dokonce o 35 procent. V čem vidí analytici největší problém?

V první řadě je to v počtu odvysílaných zápasů, který vzrostl téměř na dvojnásobek. Zatímco loni ESPN a Turner nabídly 27 přímých přenosů z NHL, letos se dostaly na 54 utkání. Server Sports Business Journal napsal, že větší počet zápasů v televizi obvykle poškozuje průměrnou sledovanost.

Dalším možným důvodem poklesu sledovanosti společnosti Turner bylo nejspíš několik lokálních výpadků, které ovlivnily nejméně sedm vysílaných zápasů na hlavních trzích, jako je Boston a New York.

Mezitím pak ESPN odvysílala šest svých nedělních zápasů NHL ve stejných časech, jako se hrála Národní fotbalová liga (NFL). A NFL bývá v Americe zpravidla nejsledovanějším sportem vůbec. V loňském roce nebyly v tomto období vysílány žádné víkendové zápasy.

Jsou však výjimky, kde naopak sledovanost výrazně stoupla. Jednalo se především o tradiční Winter Classic, které se hrálo 2. ledna 2023. Utkání pod otevřeným nebem mezi Bostonem Bruins a Pittsburghem Penguins sledovalo v průměru 1,78 milionu diváků, což je oproti loňsku nárůst o 31 procent.

ESPN zaznamenala také nárůst na svých webových stránkách. Celkově se meziroční počet minut strávených na webovém obsahu NHL zvýšil o 29 procent a počet zobrazených stránek dokonce narostl o 38 procent. Největší nárůst zaznamenala ESPN na NHL obsahu na sociálních sítích, která vzrostla dokonce o neuvěřitelných 224 procent.

Ať už se situace na trhu vyvíjí jakkoliv, vzhledem k vysoké ceně vysílacích práv televizní společnosti doufají, že s pokročilou fází sezony sledovanost NHL poroste.

Zdroj: NHL, Sports Business Journal

Reklama

Oblíbené