Hokej
NHL v krizi aneb Co stojí za rapidním poklesem sledovanosti?
Nejslavnější hokejová soutěž na světě je byznys, který v posledních letech rapidně roste. Hodnota klubů, sponzoring i ceny vysílacích práv nadále rostou, liga má velmi stabilní ekonomickou kondici. Je tu však jeden vroubek, který dělá vrásky televizním společnostem.
Nejslavnější hokejová soutěž na světě je byznys, který v posledních letech rapidně roste. Hodnota klubů, sponzoring i ceny vysílacích práv nadále rostou, liga má velmi stabilní ekonomickou kondici. Je tu však jeden vroubek, který dělá vrásky televizním společnostem. Průměrná sledovanost zápasů NHL klesla v první polovině letošní sezony v průměru o 22 procent.
Když jsme nedávno psali o rostoucí hodnotě jednotlivých organizací NHL, málokdo by našel v tomto sportovním severoamerickém byznysu nějaký zádrhel. Koronavirovou krizi liga suverénně ustála, k tomu jim pomohly i reklamní loga na přilbách či dresech, za které kluby inkasují astronomické sumy.
Po ekonomické stránce NHL zkrátka nestrádá. I tak se v první polovině aktuální sezony našel jeden škraloup, který nenechává hlavně televizní společnosti v klidu. Jak už jsme zmínili, cena vysílacích práv s každou další smlouvou raketově roste. Za jednu sezonu platí společnosti ESPN a Turner za vysílací práva 625 milionů dolarů.
Proto pak dělá televizním společnostem vrásky na čele, když se jim nedaří dosáhnout na vysoká čísla sledovanosti. Právě tady NHL v současné době trpí nejvíce. Průměrná sledovanost v dosavadním průběhu sezony klesla v průměru o 22 procent.
Loni na kanálech ESPN a Turner sledovalo NHL zápasy v průměru 478 tisíc diváků, letos se ve stejném období dívalo jen 373 tisíc. Zatímco Turner zaznamenal pokles o 16 procent, ESPN spadla sledovanost dokonce o 35 procent. V čem vidí analytici největší problém?
V první řadě je to v počtu odvysílaných zápasů, který vzrostl téměř na dvojnásobek. Zatímco loni ESPN a Turner nabídly 27 přímých přenosů z NHL, letos se dostaly na 54 utkání. Server Sports Business Journal napsal, že větší počet zápasů v televizi obvykle poškozuje průměrnou sledovanost.
Dalším možným důvodem poklesu sledovanosti společnosti Turner bylo nejspíš několik lokálních výpadků, které ovlivnily nejméně sedm vysílaných zápasů na hlavních trzích, jako je Boston a New York.
Mezitím pak ESPN odvysílala šest svých nedělních zápasů NHL ve stejných časech, jako se hrála Národní fotbalová liga (NFL). A NFL bývá v Americe zpravidla nejsledovanějším sportem vůbec. V loňském roce nebyly v tomto období vysílány žádné víkendové zápasy.
Jsou však výjimky, kde naopak sledovanost výrazně stoupla. Jednalo se především o tradiční Winter Classic, které se hrálo 2. ledna 2023. Utkání pod otevřeným nebem mezi Bostonem Bruins a Pittsburghem Penguins sledovalo v průměru 1,78 milionu diváků, což je oproti loňsku nárůst o 31 procent.
ESPN zaznamenala také nárůst na svých webových stránkách. Celkově se meziroční počet minut strávených na webovém obsahu NHL zvýšil o 29 procent a počet zobrazených stránek dokonce narostl o 38 procent. Největší nárůst zaznamenala ESPN na NHL obsahu na sociálních sítích, která vzrostla dokonce o neuvěřitelných 224 procent.
Ať už se situace na trhu vyvíjí jakkoliv, vzhledem k vysoké ceně vysílacích práv televizní společnosti doufají, že s pokročilou fází sezony sledovanost NHL poroste.
Zdroj: NHL, Sports Business Journal
-
Fotbalpřed 2 dny
Viktoria Plzeň zvažuje změnu trenéra. Koubkův odchod na obzoru?
-
Chance Ligapřed 1 dnem
VIDEO: Nespadneš, nemáš penaltu. Komise rozhodčích vysílá jasný signál, Plzeň proti Spartě prý penaltu kopat neměla. Veřejnost nechápe
-
Chance Ligapřed 1 dnem
Slavia Praha exceluje, ale může to být ještě lepší. Podívejte se na tři posily, které mohou v zimě posílit tým Jindřicha Trpišovského
-
Bojové sportypřed 3 dny
Hrozivé zranění. Chimaev přejel legendu, záběry na to, co způsobil soupeři, nejsou vhodné pro slabé povahy. Byl prostě lepší, uznává Whittaker