Spojte se s námi


Bundesliga

Německé týmy vyrazily lovit fanoušky socceru. Proč by měla Bundesliga více pracovat na svém renomé v USA?

Bundesliga se ve Spojených státech těší velkému zájmu. Mezi sportovními fanoušky se dokonce v USA umístila Bundesliga srovnatelně, jako anglická Premier League, zatímco vysoce převyšuje italskou Serie A a francouzskou Ligue 1.

Publikováno

dne

Bundesliga se ve Spojených státech těší velkému zájmu. Mezi sportovními fanoušky se dokonce v USA umístila Bundesliga srovnatelně, jako anglická Premier League, zatímco vysoce převyšuje italskou Serie A a francouzskou Ligue 1. Proto by se nabízelo, aby si německé kluby své fanoušky za oceánem předcházely. V létě před probíhající sezónou však do Států vyrazil z prvoligových klubů pouze Bayern Mnichov. Ostatní tento svůj prohřešek napravovali v zimní přestávce.

K zajímavému zjištění došlo dotazníkové šetření společnosti Altman Solon v roce 2020. Mezi sportovními fanoušky zjišťovali, jaký je jejich zájem o jednotlivé ligy. A zatímco se ukázalo, že v Evropě je téměř zanedbatelný zájem o přední americké sportovní soutěže (MLS, NBA, NFL, NHL, MLB), vyšlo najevo, že přední evropské fotbalové soutěže budí mezi sportovními fanoušky v USA poměrně vysoký zájem.

Pro některé ještě překvapivěji, ligou s nejvyšším deklarovaným zájmem nebyla u amerických fanoušků anglická Premier League, ale německá Bundesliga. V konkrétní řeči čísel, 22 % dotazovaných sportovních fanoušků v USA deklarovalo, že má jen o Bundesligu, 20 % tvrdilo totéž o Premier League, 17 % následně o LaLize, 15 % o Ligue 1 a pouhých 13 % o Serie A.

To vypadá pro německou nejvyšší soutěž velmi optimisticky. Bližší pohled však prozrazuje, že jen 7 % dotazovaných odpovědělo, že Bundesligu aktivně sleduje, zatímco zbývajících 15 % zaškrtlo políčko ‚zajímám se‘. Pro DFB by toto měl být jasný signál, že nesmí usnout na vavřínech a svou značku na stále rostoucím americkém trhu musí aktivně budovat.

To se v poslední době moc nedělo. Například před začátkem aktuálně probíhajícího ročníku, kdy se už těžko mohly kluby vymlouvat na komplikace způsobené pandemií, vyrazil na tour do USA z prvoligových klubů jen Bayern Mnichov.

To vyvolalo značnou debatu a tlak ze strany nejen představitelů Bayernu, ale rovněž DFB, německé fotbalové asociace, a DFL, organizátora dvou nejvyšších německých lig, na ostatní kluby, aby začaly s potenciálem amerického trhu pracovat.

Ty si to zjevně vzaly k srdci a v zimní pauze vyrazila do USA hned čtveřice bundesligových klubů. Jít si urvat něco z rostoucího zájmu o soccer před mistrovstvím světa 2026 vyrazila Hertha BSC, v čele se svým novým sportovním ředitelem Fredim Bobićem. Ten je dlouhou dobu zastáncem budování značky na americkém trhu.

I proto tam již dříve vzal svůj předešlý klub, Eintracht Frankfurt. Pro Herthu, z úst jejíchž představitelů léta slyšíme, jak by se rádi stali mezinárodně uznávaným klubem, je najmutí bývalého německého reprezentanta chorvatsko-slovinských kořenů proto ideálním krokem. Parafrázoval bych Bobiće samotného: „Je potřeba na tom skutečně pracovat, ne jen o tom mluvit.“

Do práce se vedle Herthy, která odletěla nejen na tour, ale na Floridě uspořádala rovnou celý tréninkový kemp, pustili také Bayer Leverkusen, 1. FC Köln a VfB Stuttgart. Bayer sbalil Adama Hložka i z rekonvalescence se vracejícího Floriana Wirtze a vyrazil do Missouri, kde mimo doprovodného programu sehrál také přátelské utkání s místním St. Louis. Vedle toho Kolín a Stuttgart odletěl budovat nové známosti do Texasu.

Snaha o navázání vzájemné spolupráce a oslovení nového trhu se nevztahuje pouze na prvoligové kluby. Hamburg SV, již delší dobu celek z 2. Bundesligy, byl vrcholem jednoho z kalifornských pivních festivalů. Respektive spíše jejich vzájemné přátelské utkání s Orange County, místním druholigovým (USL – The United Soccer League) týmem.

Pokud chce DFL zvýšit počet pravidelných fanoušků u obrazovek v zámoří každé sobotní ráno místního času a pokud chtějí kluby objevit a vychovat příští Christiany Pulišiće a Westony McKennie, musí zvučná jména 1. i 2. Bundesligy udělat z podobných výletů pravidlo.

Zdroje: Bundesliga, Altman Solon

Reklama

Oblíbené