Spojte se s námi


Motorsport

Návrat tradičního okruhu do F1? Petronas tlačí na návrat Velké ceny Malajsie, je v tom ale zase jeden háček

Pro fanoušky tradičních závodních okruhů a odpůrce stále přibývajících městských tratí je to naprosto skvělá zpráva. Společnost Petronas totiž údajně tlačí na návrat Velké ceny Malajsie do kalendáře F1, problémem však mohou být finance spojené s velkými náklady na uspořádání závodu.

Publikováno

dne

Pro fanoušky tradičních závodních okruhů a odpůrce stále přibývajících městských tratí je to naprosto skvělá zpráva. Společnost Petronas totiž údajně tlačí na návrat Velké ceny Malajsie do kalendáře F1, problémem však mohou být finance spojené s velkými náklady na uspořádání závodu.

Velká cena Malajsie na okruhu v Sepangu vstoupila poprvé do kalendáře F1 v sezóně 1999. Historicky první závod zde vyhrál Eddie Irvine před Michaelem Schumacherem (oba Ferrari), jenž měl v cíli náskok jedné sekundy.

Nutno podotknout, závody pod názvem „Velká cena Malajsie“ se konaly už v 60., 70. a 80. letech minulého století. Tehdy se však jezdilo v Singapuru, jenž má dnes svou vlastní velkou cenu.

V novodobé historii, počítaje právě okolo roku 2000, se však za Velkou cenu Malajsie považuje ta na okruhu Sepang International Circuit. Ta figurovala v kalendáři F1 od sezóny 1999 až do roku 2017. Od té doby královna motorsportu na tento tradiční okruh nezavítala.

Důvodem byl tehdejší klesající počet prodaných vstupenek a stále rostoucí náklady na uspořádání samotné velké ceny. Sepang však nadále hostí závody MotoGP a další motoristické akce.

To by se ale v následujících letech, konkrétně v roce 2026, mohlo změnit. Jak na svém webu informovala agentura Reuters, společnost Petronas, která je mimochodem od sezóny 2010 také partnerem Mercedesu, tlačí na návrat tohoto tradičního okruhu do kalendáře F1.

Petronas tlačí na návrat Velké ceny Malajsie do kalendáře F1

Důvody, proč chce tato malajsijská ropná společnost vrátit okruh Sepang do kalendáře F1 však zatím nebyly specifikovány. Na základě informací údajně tří dobře informovaných zdrojů se Petronas, SIC a ani Formule 1 k tomuto tématu zatím oficiálně nevyjádřili.

„Kdybychom mohli hostit závod F1, už bychom to udělali. Zatím si to ale nemůžeme dovolit,“ uvedla v minulém roce malajsijská ministryně sportu Hannah Yeoh. Háček je tedy opět ve finanční stránce. Ovšem na druhou stranu, právě finanční podpora Petronasu by mohla sehrát obrovskou roli.

Tohle by tedy mohl být onen rozdíl a důvod, proč pro Sepang ohledně návratu do kalendáře F1 existuje světlo na konci tunelu.

Zdroj: F1, Reuters, X

Reklama

Oblíbené