Hokej
Na O2 až 341 zápasů, na ČT jen 23. Je to jako naše dítě, září štěstím Homolka. Záruba objasnil situaci
Zavedené hokejové pořádky v televizním prostředí se mění. Tipsport Extraliga vstoupí na televizní trh od sezony 2023/2024 s úplně jinou prezentací, než na kterou byli diváci do dnes zvyklí.
Zavedené hokejové pořádky v televizním prostředí se mění. Tipsport Extraliga vstoupí na televizní trh od sezony 2023/2024 s úplně jinou prezentací, než na kterou byli diváci do dnes zvyklí. Kanál O2 TV Sport vyhrál dlouho očekávaný souboj o televizní práva na českou nejvyšší soutěž. Nabídne hokej v multidimenzi.
Z České televize hokej nezmizí, dlouholetá tradice bude nadále pokračovat. Faktem ale je, že počet přímých přenosů na veřejnoprávní televizní stanici bude spíš symbolický. Česká televize může v základní části odvysílat jen 23 přímých přenosů.
To znamená, že bude vysílat hokej jen v neděli. Další kola zahrnou jen sestřihy a debatu expertů, jako tomu bylo v posledních letech v pátky. Faktem však je, že Česká televize ani nemohla získat plnohodnotný balíček, jako její konkurence. Vlastník extraligových práv se totiž rozhodl prodat tyto zápasy placenému kanálu.
Na svém Twitteru to uvedl ve středu odpoledne šéfkomentátor ČT sport Robert Záruba. Česká televize se ucházela o balíček „free to air“, tedy o zápasy pro volně dostupný kanál. ČT a O2 se tak ucházely prakticky o dva odlišné balíčky, tudíž v boji o práva fakticky ani nebyli soupeři. Placený kanál se zase ucházel o balíček „payTV“.
O2 TV prakticky neměla konkurenci
Jediným konkurentem o plnohodnotný extraligový balíček byl CANAL+. Ten však nabídku na žádný z balíčků nakonec nepodal a pokročilých fází výběrového řízení se nezúčastnil. O2 TV tak měla vymetenou cestičku k vítězství.
Dominantním extraligovým kanálem v Česku se tak stane O2 TV Sport. Placená stanice může nabídnout v sezoně až 341 utkání. Znamená to tedy, že se mohou diváci těšit na takzvanou multidimenzi, kde bude moct sledovat všechny hrané zápasy souběžně.
„Můžeme slíbit, že v nadcházejících sezonách dostanou diváci O2 TV nejširší hokejovou nabídku, která tu v takovém rozsahu nikdy v historii nebyla,” komentovala vedoucí obsahu O2 TV Anna Lenerová na oficiálních stránkách O2 TV Sport.
„Navážeme na naší úspěšnou cestu, kdy jsme do hokeje přinesli zcela nové divácké zážitky. Ať už se jedná o speciální kamery, online statistiky, studia či virtuální realitu. Již nyní pracujeme na posílení redakce, protože nás čeká výroba více než 300 utkání za sezonu, což je pětkrát více než jsme dělali dosud,” řekl Marek Kindernay, výkonný ředitel stanice O2 TV Sport.
Kromě toho připravuje O2 TV hned několik nových pořadů, kterými osloví další hokejové fanoušky: „Naše investice pomohou klubům, zvýšíme zájem diváků a věřím, že celkově zatraktivníme hokejový produkt,” dodal Kindernay.
Homolka: Tohle naše dítě jsme vychovali, teď jde na gympl
Zástupci O2 TV Sport neskrývají nadšení. Do boje o práva na příští pětileté období šli po hlavě. Pochopitelně si jsou vědomi, že budou muset výrazně rozšířit svůj hokejový tým, kterému od začátku velí Jan Homolka.
„Před pěti lety jsem v sobě našel hráče. Dost lidí mi říkalo, že si mohu jen uškodit. Měl jsem svou hlavu a díky své drzosti a Marku Kindernaymu jsem dostal velkou šanci,” vzpomínal na začátky šéfkomentátor hokejové sekce na O2 TV Sport Jan Homolka na svém Twitteru. Zároveň vyzdvihnul svého kolegu a komentátora Tomáše Zetka.
O2 začínala vysílat v roce 2018 českou nejvyšší soutěž v poněkud nepřátelském prostředí. Poprvé se totiž stalo, že se s extraligovým hokejem na televizních obrazovkách objevil někdo jiný, než Česká televize. Mnoho fanoušků tenkrát nevěřilo, že se může hokej na placeném kanále uchytit. Skupina nadšenců si ale věřila.
„Tohle naše dítě jsme vychovali, piplali a nyní jde na pětiletý gympl. Je to radost, je to droga, je to hrdost na naši práci. Ale hlavně je to velký závazek vůči Vám, divákům. Uděláme vše, abychom byli ještě lepší a dítě dovedli k úspěšné maturitě,” komentuje Homolka své přirovnání.
Více informací až v červnu
Jakou finanční částku musela společnost O2 předložit, aby získala tento štědrý extraligový balíček, to je zahaleno obchodním tajemstvím. Tyhle částky se na veřejnost nikdy nedostanou.
Diváci teď čekají na jiné informace. Například, jak bude probíhat rozdělování zápasů mezi obě stanice. V posledních dvou letech měla přednostní právo při výběru zápasů Česká televize v úterý a v neděli, O2 TV Sport zase ve čtvrtek a v pátek.
Vzhledem k rozložení počtu zápasů od příští sezony se bude tento formát zcela určitě lišit. Šéfka společnosti BPA sport marketing Jana Obermajerová zatím pouze uvedla, že Česká televize chce odvysílat minimálně jedno extraligové utkání z každého zimního stadionu.
Redakce Ruik kontaktovala Jana Homolkou osobně. Ten nám však sdělil jen to, co už pár hodin dřív uvedla na oficiálním webu společnost BPA: „Co se týká dalších věcí, co nebyly v tiskové zprávě uvedeny, tak je zveřejníme na červnové tiskové konferenci,” odvětil stručně.
Zdroj: O2 TV Sport, BPA sport marketing
-
Fotbalpřed 2 dny
VIDEO: Fanynka Kolumbie při zápase ukázala prsa, získala si potlesk celé tribuny
-
Chance Ligapřed 2 dny
Sparta chystá velký přestup. Lars Friis žádá posilu z ostravského Baníku. Ve hře jsou až dva miliony eur
-
Bundesligapřed 19 hodin
VIDEO: Neuvěřitelný gól Hložka proti Lipsku. Takto si pohrál s obráncem a nádherně zavěsil
-
Fotbalpřed 5 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci