Spojte se s námi


Motorsport

MotoGP je zpět! Jaké stáje si při testech v Kataru počínaly nejlépe a které toho mají spoustu co dohánět?

Vrchol motocyklového sportu, MotoGP, úspěšně absolvoval závěrečné předsezónní testy v Kataru na okruhu Lusail. Do této dvoudenní akce vstupovalo Ducati jako papírově nejrychlejší z úvodních jízd v Malajsii zásluhou úřadujícího mistra světa Francesca „Pecca“ Bagnai.

Publikováno

dne

Vrchol motocyklového sportu, MotoGP, úspěšně absolvoval závěrečné předsezónní testy v Kataru na okruhu Lusail. Do této dvoudenní akce vstupovalo Ducati jako papírově nejrychlejší z úvodních jízd v Malajsii zásluhou úřadujícího mistra světa Francesca „Pecca“ Bagnai. Dokázala tato italská vítězná kombinace stvrdit svou formu i v katarské poušti? Jak si vedly ostatní evropské továrny Aprilia a KTM? A dokázala japonská stopa v Yamaze a Hondě alespoň částečně dotáhnout výkonnostní ztrátu na zbytek pole?

MotoGP v prvních dvou měsících kalendářního roku 2024 hostilo dvoje oficiální předsezónní testy. Ty první se odehrály v rozmezí tří dní v tropické Malajsii, po kterých následovaly dva dny v podobně náročných podmínkách v písku pokrytém Kataru.

Úvodní seznamovací jízdy s novými stroji si podmanilo Ducati, jehož jezdci v čele s trojnásobným šampionem Pecco Bagnaiou obsadili první čtyři pozice. Italská stáj tak minimálně zde prokázala, že její loňská dominance se nejspíše jen tak nevypaří.

Okruh Lusail v druhém březnovém víkendu otevře již 76. dějství historie MotoGP sahající do roku 1949. Není tedy od věci umožnit jezdcům připravit se na novou sezónu na tom samém okruhu, kde to všechno za pár týdnů opět vypukne. Jelikož se však pojede po západu slunce v záři stovek reflektorů, pravá zábava započala až po setmění, několik hodin po zahájení obou testovacích dnů.

První den nakonec vyšel nejlépe muži, který zakončil testy v Malajsii jako nejrychlejší ze všech. Bagnaiův nejlepší počin stačil na čas 1:52.040, pár tisícin za svým kvalifikačním pokusem z loňské listopadové VC Kataru.

Více než dvě desetiny ztratil Jorge Martín, jenž minulou sezónu těsně prohrál bitvu o titul právě s Bagnaiou. V top 8 bychom našli stroje pouze evropských značek Ducati, Aprilie a KTM. Vedoucími závodníky na japonských mašinách byli Johann Zarco (Honda) a Fabio Quartararo (Yamaha) na devátém, respektive desátém místě.

MotoGP – druhý den testů

Druhý den testů přinesl víceméně podobný průběh jako ten předchozí. Na reprezentativní časy si opět všichni museli počkat až do místních večerních hodin. Nikomu se však nepodařilo sesadit krále letošních předsezónních testů.

Stejně jako předešlý den Bagnaia nasedl na nejnovější verzi svého ducati, se kterou bude útočit na hattrick titulů v premier class, a vypálil všem rybník fantastickým časem 1:50.952. Jako jediný se vlezl pod hranici minuty a 51 sekund a o bezmála osm desetin překonal dosavadní absolutní rekord okruhu.

Velké naděje si může po Kataru klást Aprilia, která se v celkové tabulce třemi stroji vměstnala do top 6. Hlavním soupeřem Ducati by se podle těchto indicií mohla v roce 2024 stát právě stáj z italského Noale. Špatně si nevedla ani KTM, příjemně potěšil i nováček Pedro Acosta, mnohými považován za budoucí superstar MotoGP.

Naopak neblaze tradiční stálicí v druhé polovině pole se stala Honda a Yamaha. Zatímco jeho bývalá vítězná mašina Marc Márquez obsadil na ducati povznášející čtvrté místo, Honda i přes pozitivní ohlasy ze stáje díky výrazným vylepšením na jejích strojích dokončila testy na takřka posledních pozicích.

Hned nad nimi se umístily jediné yamahy v poli. Čistě podle těchto výsledků lze tedy říct, že loňské rozpoložení stájí bude i letos velice podobné.

Zdroj: MotoGP

Reklama

Oblíbené