Motorsport
Maranellský armagedon! Postaví se ještě motory a auta Ferrari na nohy?
Komentář: Na začátku sezony Formule 1 se po delší době opět ocitlo na čele Ferrari a fanoušci červených aut byli natěšení na nový ročník. A měli být proč, vždyť hned v první Velké ceně vyhrál Charles Leclerc. V posledních závodech se ale karty opět obrací a ve vedení je nyní suverénně Red Bull. Co za tím stojí?
Komentář: Na začátku sezony Formule 1 se po delší době opět ocitlo na čele Ferrari a fanoušci červených aut byli natěšení na nový ročník. A měli být proč, vždyť hned v první Velké ceně vyhrál Charles Leclerc. Ten navíc předvedl velmi vyspělou jízdu v soubojích s Maxem Verstappenem. V posledních závodech se ale karty opět obrací a ve vedení je nyní suverénně Red Bull. Co za tím stojí?
Co stojí za špatnými výsledky Ferrari? Rozhodně ne jen technické potíže. Velké množství bodů ztratil italskému týmu Leclercův týmový kolega Carlos Sainz. Ten nedokončil závody na Imole a v Austrálii, navíc v obou případech skončil ve štěrku v úvodních kolech. Třetí odstoupení mu připravila závada brzd při poslední VC v Ázerbájdžánu.
Právě v Baku skončil předčasně i Charles Leclerc, ten ovšem odstoupil pro selhání motoru, stejně jako ve VC Španělska. Problémem je také fakt, že Monačanovi dochází komponenty. Jezdci totiž mohou použít jen tři motory za sezonu. Leclerc nasadí o víkendu v Kanadě možná už čtvrté turbo, což by znamenalo penalizaci.
U posledního závodu v Baku je potřeba se ještě zastavit. V ulicích hlavního města Ázerbájdžánu nebyli v závěrečných výsledcích klasifikováni čtyři jezdci. Leclerc, Sainz, Kevin Magnussen z Haasu a Kuan-jü Čou na Alfě Romeo.
Tedy čtveřice s motory Ferrari. Magnussena navíc potkal stejný problém jako Leclerca, zjednodušeně řečeno, i Dánovi shořel motor. Čou se potkal s nespecifikovanou potíží na svém monopostu C42. Do té doby navíc bojoval o solidní body.
Zpátky k samotnému týmu Ferrari. Slavná stáj čeká na titul mistra světa od roku 2007. A po slibném začátku letošního roku to vypadá na prodloužení této série. Navíc jezdcům nepomáhají ani stratégové týmu. Důkazem toho byl závod v Monaku, kde se nejen udělalo špatné rozhodnutí o přezutí na suché pneumatiky, ale také se oba piloti povolali na zastávku v jeden čas.
Leclerc tak nakonec skončil zpomalen za Sainzem, a to i proto, že tým na poslední chvíli chtěl jeho pit stop zrušit. Na vedlejší boxové zídce se naopak Red Bull opět ukázal jako tým s precizní strategií. I díky tomu zvítězil Sergio Pérez a získal svou třetí výhru v kariéře.
Aktuálně je tak rozestup v obou šampionátech už celkem značný. V čele šampionátu jezdců je aktuálně Max Verstappen se 150 body, před týmovým kolegou Sergiem Pérezem se 129 body. Až na třetím místě je Leclerc s Ferrari se 116 body, následuje George Russell na Mercedesu s 99 body a až pátý je s 83 body Carlos Sainz.
V Poháru konstruktérů vede Red Bull s 279 body a má o 80 víc než Ferrari na druhé pozici. Tým okolo Verstappena navíc v posledních třech Velkých cenách ztratil pouhé čtyři body. A podle aktuální situace se nemusí blížit zvrat. Do šampionátu se navíc bude snažit promluvit i Mercedes.
Jestli se slavná stáj z Maranella dostane zpět na vrchol, na to si musíme počkat ještě pár závodů. Jedno je ale jasné. Po dobrém startu se zase červené monoposty začínají trápit.
Zdroje: F1, Red Bull Racing
-
Fotbalpřed 7 hodin
VIDEO: Fanynka Kolumbie při zápase ukázala prsa, získala si potlesk celé tribuny
-
Fotbalpřed 3 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Chance Ligapřed 8 hodin
Sparta chystá velký přestup. Lars Friis žádá posilu z ostravského Baníku. Ve hře jsou až dva miliony eur
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord