Motorsport
Kontroverze ve Velké ceně Rakouska! Co se stalo a jak závod dopadl?
Devátý závod v kalendáři Formule 1 přinesl další kontroverze. Udělovaly se tresty, byli jsme svědky mnoha soubojů a také bouračky v posledním kole! Do závodu především nesmyslně promlouvali sportovní komisaři.
Zdroj: Clive Rose, Gety Images / Red Bull Content Pool
Devátý závod v kalendáři Formule 1 přinesl další kontroverze. Udělovaly se tresty, byli jsme svědky mnoha soubojů a také bouračky v posledním kole! Do závodu především nesmyslně promlouvali sportovní komisaři. Co se tedy stalo ve Velké ceně Rakouska?
To, že bude Velká cena Rakouska atraktivnější, než před týdnem uskutečněná Velká cena Štýrska, bylo jasné už po úvodním kole závodu. Už ve třetí zatáčce se na patnácté pozici jedoucí Esteban Ocon na monopostu Alpine takzvaně ocitl v kleštích a urazil si pravé přední kolo.
Na trať tak hned po startu vyjel safety car. Kolizi s Oconem odnesl i Antonio Giovinazzi, jenž byl se svou Alfou Romeo nucen zajet do boxů pro výměnu předního přítlačného křídla.
Skvěle do závodu vyjel Sebastian Vettel na monopostu Aston Martin a také Daniel Ricciardo, jenž se po zhasnutí všech pěti světel dostal z třináctého místa na pozici číslo 9. Naopak pořadím se propadli Carlos Sainz na Ferrari a George Russell na Williamsu.
Safety car zajel zpátky do boxové uličky v nájezdu do čtvrtého kola, restart závodu si mazácky pohlídal lídr závodu Max Verstappen. Ten tímto počínáním nadělal několik problémů Landu Norrisovi, jenž v zatáčkách 1, 2 a 3 čelil útoku ze strany tří jezdců!
V zatáčce číslo 4 jsme poté byli svědky velkého souboje mezi Norrisem a Sergiem Pérezem, který o 15 kol později vyvolal velké kontroverze.
Pérez si totiž drze najel na vnější stopu, nejspíš s očekáváním, že jej Norris zkrátka pustí před sebe. Pilot McLarenu si však pohlídal svou závodní stopu, načež se Pérez kvůli tomuto manévru ocitl mimo trať a spadl na konec bodované desítky.
A ve dvacátém okruhu přišlo ono velmi kontroverzní rozhodnutí ze strany ředitelství závodu. Norris za tento souboj obdržel pětisekundovou penalizaci, kterou si pilot musí odpykat v boxech!
Podobný souboj se odehrál znovu, a to v okruhu jedenačtyřicátém a opět v tom byl pilot Red Bullu, Mexičan Pérez. Jeho počínání bylo ovšem o mnoho ostřejší, než jakého souboje jsme byli svědky ve čtvrtém kole. Mezi Pérezem a Leclercem dokonce vznikl kontakt, po kterém pilot Ferrari vyjel mimo trať.
Následek? Pětisekundová penalizace pro Péreze. Obdobný incident vznikl o pár okamžiků později, a to v zatáčce číslo 6, kdy byl Leclerc ve vzájemném souboji s jezdcem Red Bullu vytlačen mimo závodní dráhu. V součtu Pérez za penalizace inkasoval 10 vteřin.
Komisaři ovšem trestali i jiné přestupky. Například Júki Cunoda na monopostu Alpha Tauri se dvakrát dopustil začátečnické jezdecké chyby, když přejel bílou čáru značící vjezd do boxové uličky – opět v součtu 10 vteřin.
Penalizaci pěti sekund obdržel také Lance Stroll, jenž aktuálně působí ve službách týmu Aston Martin. Ten se ale prohřešil překročením povolené rychlosti v pit-lane.
Nicméně, je podle vás trestání závodních soubojů tím správným krokem, kterým se v tomto závodě ubrali sportovní komisaři? Nemají si to jezdci mezi sebou tak říkajíc rozdat přímo na dráze?
Toto téma v pozávodním rozhovoru i v průběhu Velké ceny prostřednictvím rádiové komunikace shrnul Norris: „Pérez si z trati vyjel sám, co jako čekali, že asi udělám? To jsem ho měl prostě pustit?“
Přes to všechno jsme však viděli velmi zajímavou Velkou cenu Rakouska a sledovali mnoho krásných soubojů o umístění. Názorným příkladem byl několikakolový souboj o poslední bodovanou příčku mezi Fernandem Alonsem a Russellem na Williamsu.
Ba dokonce jsme byli svědky velké nehody přímo v posledním kole závodu! Kimi Räikkönen v zatáčce číslo 5 najel do Sebastiana Vettela a oba závodníci tak skončili mimo trať se svými poškozenými monoposty.
Závod na okruhu Red Bull Ring vyhrál s velkým přehledem Max Verstappen. Na druhém místě skončil Valtteri Bottas, který zhruba patnáct kol před koncem předjel svého týmového kolegu Lewise Hamiltona.
Sedminásobný mistr světa ke konci závodu ztrácel výkonnost zadních pneumatik a s tím také přilnavost. Na konci čtyřiapadesátého okruhu zajel ke svým mechanikům pro čerstvou sadu pneumatik. Své působení ve Velké ceně Rakouska završil na čtvrté příčce.
Z dalšího pódiového umístění se může radovat talentovaný Norris, který proťal cílovou čáru jako třetí v pořadí a byl zvolen nejlepším pilotem dne. „Jsem zároveň šťastný, ale taky frustrovaný. Nebýt té penalizace, mohlo to skončit i lépe.“
Na páté pozici sice dojel Pérez, ovšem kvůli penalizacím spadl na příčku šestou. Místo páté tedy ve výsledkové listině patří Sainzovi. Sedmý dojel Ricciardo, který oproti startu získal v závodě celkem šest pozic!
Pozice číslo 8 patří Leclercovi, devátý skončil Pierre Gasly na monopostu Alpha Tauri a poslední bodovanou příčku nakonec ukořistil Alonso.
Red Bull spolu s Verstappenem potvrdili naprostou dominanci na Red Bull Ringu a navýšili svůj náskok na čele šampionátu jezdců, a také v pořadí týmů.
Zdroj: F1 Živě
-
Chance Ligapřed 5 dny
Slavia má další posilu. Ulovila velký ligový talent, o který měla zájem již delší dobu
-
Fotbalpřed 2 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 2 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 1 dnem
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly