Spojte se s námi


Golf

Konec jedné éry! Tiger Woods ukončuje partnerství s Nike po více než 27 letech. Kolik vydělal?

Ikonické spojení někdejší světové jedničky Tigera Woodse se společností Nike je definitivně u konce. Slavný golfista o tom informoval začátkem týdne na svém instagramovém profilu s oficiálním prohlášením. Partnerství trvala více než 27 let. Nyní čeká Woodse nová kapitola, bez fajfky na svém oblečení.

Publikováno

dne

Ikonické spojení někdejší světové jedničky Tigera Woodse se společností Nike je definitivně u konce. Slavný golfista o tom informoval začátkem týdne na svém instagramovém profilu s oficiálním prohlášením. Partnerství trvala více než 27 let. Nyní čeká Woodse nová kapitola, bez fajfky na svém oblečení.

Nike a Tiger Woods, to šlo zkrátka vždycky k sobě. Téměř tři dekády mohli fanošci tohle spojení vidět, ať už přímo na hřišti nebo na televizních obrazovkách po celém světě. K uzavření první smlouvy došlo v roce 1996, kdy dvacetiletý Tiger vstupoval mezi profesionály. Pětiletá smlouva znamenala pro Woodse výdělek 40 milionů amerických dolarů.

Před více než 27 lety jsem měl to štěstí, že jsem navázal partnerství s jednou z nejznámějších značek na světě. Od té doby byly dny naplněné tolika úžasnými momenty a vzpomínkami, že kdybych je začal vyjmenovávat, mohl bych pokračovat do nekonečna,“ napsal Tiger Woods ve svém oficiálním prohlášení.

Vítěz patnácti major turnajů během své kariéry podepsal se společností Nike hned několik smluv. Ta poslední byla podle zdrojů The Athletic podepsána v roce 2013 a vynesla Woodsovi přibližně 200 milionů dolarů. Celkem si za 27 let partnerství přišel americký golfista odhadem na 500 milionů dolarů.

Červené tričko jako symbol vítězství

Pokud jste někdy alepoň okrajově koukali na golf, nemohli jste nevidět Tigera v ikonickém červeném triku, jenž ho doprovázelo ve finálových kolech. Marketingoví specialisté z oddělení Nike velmi pečlivě tento oděv vymýšleli. Panovalo přesvědčení, že kombinace černých kalhot a purpurové červené polokošile bude ta správná kombinace.

Největší reklamu ale udělal Tiger Woods společnosti Nike v roce 2005, kdy zahrál ve finálovém kole na Masters fantastický chip-in z pod greenu až do jamky. Tiger zahrál míček hodně nalevo, ale zakřivení greenu měl tak dokonale přečtené, že se balónek pomaličku ze svahu prokutálel až na hranu jamky.

Tam se na chvíli k vyděšení všech zastavil, aby za dvě vteřiny padnul do jamky. Během toho televizní kamery detailně mířily na míček, který byl na hraně jamky logem ukázkově otočený. Nike z tohoto momentu marketingově těží prakticky do dnes.

O tom, jak významné to partnerství pro Nike bylo, dokazuje také rok 2019, kdy vyhrál Tiger Woods své poslední Masters. Podle agentury Reuters se odhaduje, že během Woodsova vítězného finálového kola vydělala společnost Nike na propagaci značky 22,5 milionu dolarů.

Kudy povedou další jeho kroky?

Přesné důvody, proč partnerství Woodse a Nike už nepokračuje, média neuvádějí. Fanoušci se hodně diví, že společnost nenabídla legendárnímu golfistovi doživotní smlouvu na partnerství.

Nike přitom stálo za Tigerem i v době jeho největší krize, kdy se na povrch vyrojily problémy v jeho osobním životě. Hodně firem tenkrát dalo od Woodse ruce pryč, Nike ale zůstal. To i později, kdy americký golfista trpěl závislostí na prášcích, aby tlumil bolesti po desítkách operací.

O to více byl jeho comeback na vrchol v roce 2019 větší a pro Nike přínosnější. Nyní ale společnost oficiálně poděkovala Woodsovi za uplynulých 27 let.

Byl jsi výzvou pro soutěžení, stereotypy, konvence, starý způsob myšlení. Výzvou pro golf jako takový. Byl jsi výzvou i pro nás a nejvíce sám pro sebe. A my jsme ti za tu výzvu vděčníBylo to pekelné kolo golfu,” napsal Nike na svém Instagramu.

Na otázku, jestli po ukončení spolupráce s Nike bude následovat nová kapitola s jinou společností, Tiger přímo naznačil, že určitě ano. Zámořské zdroje spekuluji o švýcarské značce On Running. Na oficiální stanovisko si však musíme ještě počkat.

Zdroj: The Athletic, Tiger Woods, Nike

Reklama

Oblíbené