Motorsport
Komisaři FIA opět terčem kritiky! Chceme konzistentní rozhodování, zní z Haasu
Po VC USA přistály na stole Mezinárodní automobilové federace hned dva protesty. Stáj Haas si stěžovala, že závodit mohly dva poškozené vozy.
Po VC USA přistály na stole Mezinárodní automobilové federace hned dva protesty. Stáj Haas si stěžovala, že závodit mohly dva poškozené vozy.
Ze strany Haasu se jedná o zcela pochopitelný protest. Jejich pilot Kevin Magnussen byl letos ředitelstvím závodu donucen zastavit a opravit svůj VF-22 již třikrát. Pokaždé se jednalo a uvolněnou součástku předního křídla.
V podobné situaci byl v Austinu Sergio Pérez. V úvodním kole narazil do vozu Valtteriho Bottase a poničil si boční koncovou desku předního křídla. Ta z jeho vozu plandala až do šestého kola, kdy odletěla úplně.
Kromě mexického pilota byl terčem protestů i dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso. Tomu se po kolizi s Lancem Strollem uvolnilo zpětné zrcátko. I to po několika kolech z monopostu upadlo.
Šéf týmu Haas, Guenther Steiner, v rozhovoru pro Motorsport.com uvedl, že protesty nechce mířit na piloty, ale na vedení závodu. „Jde mi jen o konzistenci. FIA je rozhodčím a ten musí být v rozhodování konzistentní.“
Počínání sportovních komisařů se nelíbilo ani Magnussenovi: „Chápu, že jim jde o bezpečí pilotů. Ale mně třikrát konzistentně ukázána černo-oranžová vlajka, proto je frustrující vidět ostatní auta, jak dnes mohla závodit s uvolněnými součástkami. Tomu opravdu nerozumím“
„Pokaždé mi tím byl zhacen závod, kdy jsem měl velkou šanci získat. Ty body by hrály v poháru konstruktérů obrovskou roli,“ dodal dánský pilot.
Alonso zpětně potrestán, Pérez se proti pravidlům neprovinil
„Když vozu chybí zpětné zrcátko a v pravidlech jasně stojí, že vůz musí mít dvě zrcátka, nemůžete se jen vymlouvat na nehodu, že jedno upadlo. Musíte mít dvě zrcátka,“ komentoval Steiner incident Alonsa.
Španělský závodník byl po závodě na popud protestů nakonec přece jen penalizován. Komisaři usoudili, že jeho vůz nebyl v bezpečné kondici a napařili mu desetivteřinovou „stop and go“ penalizaci.
Při té by závodník musel zajet do boxové uličky, 10 vteřin stát na místě, zatímco se na jeho monopostu nesmí pracovat, a až poté jet zpět na trať. Tato penalizace byla nakonec přepočítána na 30 vteřin k celkovému času Alonsa. Ze sedmého místa se tak propadl na patnácté.
Alpine se proti rozhodnutí komisařů odvolal. Původní protest Haasu by podle něj neměl být platný, jelikož byl podán 24 minut po vypršení limitu, ve kterém se protesty mohou podat.
Pérez se penalizaci vyhnul. Vedení závodu usoudilo, že jeho monopost byl poté, co se z něj uvolnila plandající součástka, v bezpečné kondici. Závod s poničeným křídlem dokončil na čtvrtém místě.
Zdroj: Motorsport.com
-
Fotbalpřed 2 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 1 dnem
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly
-
Chance Ligapřed 4 dny
Jurečka se opřel do Slavie: Nemá podmínky, co máme v Turecku. To má v Česku pouze Sparta