Motorsport
Kolik si vydělali piloti F1 za sezónu 2022? A kteří byli pro týmy nejefektivnější? Na prvním místě Russell, nejdražší Stroll
Max Verstappen a Lewis Hamilton – přesně tito dva piloti si napříč startovním polem vydělali v sezóně 2022 ze všech nejvíce. Na nejmenší částku ze všech si přišel japonský závodník AlphaTauri Júki Cunoda. Kolik tedy jednotliví jezdci v uplynulém ročníku královny motorsportu vydělali peněz a kteří byli pro své týmy nejefektivnější?
Max Verstappen a Lewis Hamilton – přesně tito dva piloti si napříč startovním polem vydělali v sezóně 2022 ze všech nejvíce. Na nejmenší částku ze všech si přišel japonský závodník AlphaTauri Júki Cunoda. Kolik tedy jednotliví jezdci v uplynulém ročníku královny motorsportu vydělali peněz a kteří byli pro své týmy nejefektivnější?
Kolik berou jednotliví piloti Formule 1? To je jedna z častých otázek, která se každoročně řeší nejen napříč celým startovním polem, ale také mezi samotnými fanoušky a v neposlední řadě také v médiích.
S podrobnou tabulkou přišel před několika hodinami známý server Racing News 365, jenž dle odhadovaných základů, které piloti ročně berou, určil pořadí jezdců, kteří jsou pro tým z hlediska poměru ceny a výkonu finančně nejefektivnější.
Dlužno dodat, veškeré částky jsou uvedeny v dolarech. Výše uvedený server tak spočítal, kolik vzhledem k najetým bodům a ročnímu platu stál každý tým každý bod daného jezdce.
Do ročních základů pak samozřejmě nejsou započítány prémie za závody či umístění v šampionátu.
Jezdec | Tým | Roční základ | Body | Cena za 1 bod |
George Russell | Mercedes | 5 000 000 | 275 | 18 182 |
Sergio Pérez | Red Bull | 10 000 000 | 305 | 32 787 |
Charles Leclerc | Ferrari | 12 000 000 | 308 | 38 961 |
Carlos Sainz | Ferrari | 10 000 000 | 246 | 40 650 |
Esteban Ocon | Alpine | 5 000 000 | 92 | 54 348 |
Júki Cunoda | AlphaTauri | 750 000 | 12 | 62 500 |
Max Verstappen | Red Bull | 35 000 000 | 454 | 77 093 |
Mick Schumacher | Haas | 1 000 000 | 12 | 83 333 |
Lando Norris | McLaren | 15 000 000 | 122 | 122 951 |
Lewis Hamilton | Mercedes | 40 000 000 | 240 | 166 667 |
Kuan-jü Čou | Alfa Romeo | 1 000 000 | 6 | 166 667 |
Kevin Magnussen | Haas | 5 000 000 | 25 | 200 000 |
Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 10 000 000 | 49 | 204 082 |
Pierre Gasly | AlphaTauri | 5 000 000 | 23 | 217 391 |
Fernando Alonso | Alpine | 20 000 000 | 81 | 246 914 |
Daniel Ricciardo | McLaren | 15 000 000 | 37 | 405 405 |
Sebastian Vettel | Aston Martin | 15 000 000 | 37 | 405 405 |
Alex Albon | Williams | 2 000 000 | 4 | 500 000 |
Nicholas Latifi | Williams | 1 000 000 | 2 | 500 000 |
Lance Stroll | Aston Martin | 10 000 000 | 18 | 555 556 |
Russell číslem 1
Vzhledem k počtu získaných bodů a ročnímu platu se jednoznačně nejlevnějším a zároveň nejefektivnějším pilotem stal George Russell. Ten před sezónou 2022 přestoupil do Mercedesu z Williamsu a podle Racing News 365 byl jeho roční základ 5 milionů dolarů.
Velmi talentovaný britský pilot letos získal své první vítězství v kariéře pilota Formule 1, získal hned osm pódií a celkově v sezóně 2022 posbíral 275 bodů.
Ve výsledkové listině šampionátu jezdců překonal i svého týmového kolegu, zkušeného Hamiltona. Vzhledem k počtu bodů a ročnímu platu tedy každý Russellův bod stál německou stáj pouhých 18 182 dolarů.
Stroll nejdražším pilotem ve startovním poli
Naprosto hrozivou sumu pak pro Aston Martin představuje syn bohatého majitele tohoto týmu Lawrence Strolla. Ten si v roce 2022 přišel na roční základ ve výši 10 milionů dolarů, zajel však pouze 18 bodů a umístil až na patnácté příčce šampionátu jezdců. Cenovka za jeho jeden zajetý bod? Neuvěřitelných půl milionu dolarů.
Zátěž jménem Ricciardo, stejně je na tom také Vettel
Daniela Ricciarda už v příštím roce na startovním roštu neuvidíme, jelikož s ním McLaren kvůli neuspokojivým výsledkům odmítl nadále pokračovat ve spolupráci. A zcela objektivně není divu.
Vždyť australský závodník si v sezóně 2022 v rámci základu přišel na 15 milionů dolarů a dokázal nastřádat pouhých 37 bodů. Oproti týmovému kolegovi Landu Norrisovi, jenž vyjel 122 bodů, je to vskutku tristní bilance. 405 tisíc tedy v tomto přehledu zaplatil britský tým 33letému jezdci.
Stejně je na tom také Sebastian Vettel, byť u německého čtyřnásobného šampiona je to přece jen trochu jiný případ. Majiteli Astonu Martin peníze zrovna problém nedělají, Vettel navíc týmu přinesl cenné zkušenosti, porazil týmového kolegu a neměl po výkonnostní stránce takové auto jako Ricciardo.
Závěrem pochvala pro Ferrari a Red Bull, co Schumacher?
Naopak dobrou práci v nastavování platů provedli Ferrari a Red Bull se svými jezdci. Největší základ měl v uplynulém ročníku Hamilton, je tedy logické, že jej to v žebříčku posune kamsi do středu. Nahoře je ale poněkud paradoxně Mick Schumacher, který se v Haasu spíše trápil a v příští sezóně jej na startu neuvidíme.
Ve Formuli 1 ale zůstane, jelikož si jej pod svá křídla vzal Mercedes, Schumacher se tak stal jejich třetím pilotem. Dlužno dodat, německý závodník dal Haasu finančně zabrat jinak, a to především v důsledku těžkých havárií v Monaku a Saúdské Arábii.
Pro tým, který shání finanční prostředky opravdu horko těžko, byly holt obě nehody, jež každá přišla americkou stáj zhruba na dva miliony dolarů, skutečně velkou finanční zátěží.
Zdroje: F1, Racing News 365
-
Fotbalpřed 2 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 1 dnem
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly
-
Chance Ligapřed 4 dny
Jurečka se opřel do Slavie: Nemá podmínky, co máme v Turecku. To má v Česku pouze Sparta