Spojte se s námi


Bundesliga

Kolik si vydělají fotbalové kluby prodejem dresů?

Publikováno

dne

Výrobci sportovního oblečení, jako jsou například Nike, Adidas nebo Puma, uzavírají lukrativní obchody s největšími fotbalovými kluby. Na kolik si ale třeba Real Madrid přijde prodejem svých dresů?

Neymar Antoine Dellenbach flickr.com
Zdroj: Antoine Dellenbach Flickr | CC BY-SA 2.0

Výše výdělků fotbalových klubů závisí samozřejmě na množství, jaké se podařilo prodat a na provizi z prodeje, tedy procentech, které vyjednaly s výrobci těchto dresů.

Většinou se ale jedná o relativně malé procento a to i pro ty nejprestižnější fotbalové značky. Z pravidla to bývá okolo 7,5 %, pro ty šťastnější až 15 %.

Samozřejmě jsou zde i výjimky. Třeba Liverpoolu nová pětiletá dohoda se společností Nike vynese 20 % z celkového prodeje dresů.

Proč jsou ale tato procenta tak malá? Protože výrobci tohoto oblečení platí mimo jiné i za práva, díky kterým mohou vyrábět a prodávat různé věci s logy těchto fotbalových klubů.

Jedná se o velice lukrativní odvětví. Například slavný Manchester United se dohodl s firmou Adidas na desetileté smlouvě, během níž zaplatí tato společnost 750 miliónů liber, v přepočtu asi 21,5 miliardy korun, za práva používat logo Red Devils.

Podle generálního manažera Adidasu vynesl tento prodej za poslední dekádu 1,5 miliónů liber, tedy asi 43 miliard korun, což je důvodem, proč si společnost může dovolit za práva zaplatit tak velkou sumu.

Jak se dalo očekávat, nejprodávanější fotbalové dresy jsou Realu Madrid, Manchesteru United a Barcelony.

Mezi další populární hodně prodávané klubové dresy patří ještě ty Juventusu, Manchesteru City, Chelsea, Arsenalu, Bayernu, Dortmundu nebo Liverpoolu. Právě oblečení úřadujícího mistra Premier League se stalo v posledních dvou letech nejprodávanějším na Amazonu.

Zdroj: goal.com

Reklama

Oblíbené