Spojte se s námi


Hokej

Kluby kompenzují prošlé permanentky, zároveň však fanoušky prosí o vstřícnost 

„Až si budete připadat úplně zbytečně, vzpomeňte si na ty plastové kartičky, které nosíte v peněžence.“ Takhle nějak s nadsázkou byly označovány permanentní vstupenky hokejových fanoušků pro letošní sezonu.

Publikováno

dne

„Až si budete připadat úplně zbytečně, vzpomeňte si na ty plastové kartičky, které nosíte v peněžence.“ Takhle nějak s nadsázkou byly označovány permanentní vstupenky hokejových fanoušků pro letošní sezonu. Někteří z nich stáli dlouhé fronty, aby z velkého zájmu uloupili sedadlo jen pro sebe. Ti samí lidé si na svou oblíbenou kartičku museli i našetřit. Bohužel, všechno úsilí bylo zbytečné.

Zdroj: Roman Kantor, HC Kometa Brno

Pokud některé kluby zahrnuly do celosezónní vstupenky i zápasy letního poháru Generali Česká Cup, mohli fanoušci využit své výsostné právo alespoň takhle. To však jen v tom případě, že měli štěstí a vlezli se do vládou omezeného počtu povolených diváků na sportovní akce.

Jen krátce po začátku extraligové sezóny nás zaplavila druhá vlna koronaviru, která nám naši oblíbenou zábavu utnula. Na dva týdny? Tři? Na měsíc? Na dva? Kdepak! Zákaz vstupu fanoušků na tribuny trval po celou základní část. S největší pravděpodobností se protáhne i do vrcholné části sezóny.

Mnoho klubů po ukončení svého působení v letošním extraligovém ročníku tak začíná řešit, jak fanouškům vykompenzovat tyhle ztráty. Každý z nich volí, ač podobnou, tak v detailech trochu odlišnou strategii.

Jak vypadají ty nejzajímavější kompenzační programy v Extralize? Musíme uznat, že některé kluby tuhle situaci pojaly velmi kreativně.

Motor jako první

Už během základní části přišel s kompenzačním programem jako první a tou dobou taky jediný klub, nováček extraligy. Částka, která před sezonou přitekla do klubové kasy z řad permanentkářů činí přibližně 20 milionů.

Zdroj: HC Motor České Budějovice


Motor navíc musel v celé sezoně pracovat v podstatně s menším rozpočtem než řada jiných klubů v nejvyšší soutěži. Přesto dávají fanouškům možnost stoprocentní kompenzace. Pokud by ale chtěli klub v této velmi složité situaci podpořit alespoň částečně, můžou si vybrat kompenzaci ve výši 10, 25, 50, 75 nebo 100 %

Diváci, kteří se rozhodnou podpořit klub plnou částkou, odmění organizace v podobě dárků. V případě, že se k tomuto kroku odhodlá 70 % fanoušků, dostane každý takový permanentkář dres pro následující sezonu se svým jménem a číslem na zádech.

Kapitánské céčko pro Tygry

Hned tři varianty nabízí vedení Bílých Tygrů. Každou variantu klub navíc stylově pojmenoval. Kapitán, asistent a odchovanec.

V případě kapitánského počinu fanoušek ponechá klubu 100 % z celé částky. Za odměnu získá jako hlavní odměnu doživotní garanci rezervace jeho sedačky. Ta bude platit i v případě, že se divák rozhodne jeden ročník v budoucnu vynechat a vztahuje se rovněž na dědictví v rámci rodiny.

K tomu ještě obdrží pět vstupenek na utkání v následující sezóně dle vlastního výběru, nabitý kredit na catering v hodnotě 500 Kč a označení jeho sedadla v Home Credit Aréně kapitánským „C„.

Asistent“ si 50 % částky ponechá a druhou polovinu přenechá klubu. Za odměnu získá dvou letou garanci na nezměnění ceny permanentky, bez ohledu na navýšení počtu zápasů. I takový fanoušek se dočká označené sedačky.

Zdroj: HC Bílí Tygři Liberec

Věrní diváci můžou využít programu s názvem „Odchovanec„. V takovémto případě si nechají vrátit 75 % celkové částky. 25 % si pak klub vyhrazuje jako náhradu za výrobu permanentní karty a provizi pro ticketingového providera. V neposlední řadě také díky nabídce přímých přenosů Hokejka TV zdarma a dalších slevových akcí spojených s nákupem permanentky

Držiteli permanentky přitom zůstávají všechny standardní bonusy pro permanentkáře (předkupní právo na další sezónu nevyjímaje).

Tři varianty také ve Zlíně

Kompenzační systém funguje i v ekonomicky slabších klubech, ne však ve všech. Berani jako jedni z mála klubů nabízejí fanouškům stoprocentní náhradu. Buďto si nechají částku vyplatit na ruku, případně mohou využít převodu do příští sezony.

Pokud se fanoušci beranů rozhodnout klubu peníze ponechat, získají jako poděkování fanouškovskou šálu speciální edice, odznak věrného fanouška nebo další maličkosti, jako je jméno na plaketě v prostorech stadionu Luďka Čajky či označení na permanentce s nápisem „Jsem beran!“

Pomoct nebo zpátky do peněženky

Docela bohatou nabídku odměn si pro své fanoušky nachystalo Dynamo. Samozřejmě v případě, že se rozhodnou vybrat variantu s názvem #pomoz Dynamu.

V takovém případě obdrží věrný divák dres z limitované edice, zachování svého místa, stejnou cenu permanentky pro další sezonu, občerstvení dle kategorie permanentky, speciální poděkování nebo zvěčnění jména v aréně na speciální vzpomínkové tabuli.

Fanoušci mohou také využít programu s názvem #ZpátkyDoPeněženky. V takovéto variantě ztrácí všechny kompenzační odměny, včetně rezervace svého místa. Klub divákovi navrátí 79 % z pořizovací ceny celosezónní vstupenky.

Zbylých 21 % bude odečteno za možnost sledování Hokejka TV, které trvalo prakticky celou sezonu.

Zdroj: Lukáš Filipec, HC Oceláři Třinec
Oceláři volí jednoduchou cestu

Oceláři patří bez pochyby k jedné z nejbohatších organizací v tuzemsku. Program nejvýchodnější organizace na extraligové mapě nepůsobí moc kreativně. I tady mají však fanoušci možnost výběru. Buď si nechají celou permanentku převést do následující sezóny 2021/22, nebo zvolí vstřícnost v podobě darované částky Nadačnímu fondu Ocelářů.

A to v celé výši nákladů na permici, nebo si případně mohou 50 % nechat vrátit a zbytek darovat právě svému Nadačnímu fondu, který tyto prostředky používá na mládež.

Každý po svém

Ne všechny kluby však své plány o náhradách nenavštívených zápasů už odhalily. Některé stále čekají, jak se nakonec vyvine celkový ekonomický výsledek klubu za uplynulou sezonu.

Zdroj: HC Kometa Brno

V Kometě si zase už při prodeji nastavili pravidla, že celkový počet zápasů, které fanoušek z důvodu omezení či zákazu vstupu diváků na stadion nedobrovolně vynechá, tak se mu tento počet vstupů přesune do následující sezony.

Podobná varianta platí i ve Vítkovicích. Při koupi permanentky si klub vyhradil právo už před sezonou, že klidně v závislosti na velkých finančních ztrátách jejich fanoušek v tomto případě nebude mít nárok na jakoukoliv kompenzaci.

Litvínov je pak jediným klubem, který kvůli nejistotě už v přípravném období sezony permanentky vůbec nezačal prodávat. Tudíž jim tyto starosti odpadávají.

Zdroj: Tipsport Extraliga

Reklama

Oblíbené