Motorsport
Klid po bouři! Akcí nabitá první polovina sprintu MotoGP na německém Sachsenringu rozhodla o vítězství Martína
Na jezdce královské kategorie čekal pravděpodobně nejtěžší sprint sezóny, co se týče fyzické náročnosti. Sedmý sobotní krátký závod se uskutečnil na klikatém a technickém Sachsenringu, jemuž dominují levotočivé zatáčky a dlouhé protahováky.
Na jezdce královské kategorie čekal pravděpodobně nejtěžší sprint sezóny, co se týče fyzické náročnosti. Sedmý sobotní krátký závod se uskutečnil na klikatém a technickém Sachsenringu, jemuž dominují levotočivé zatáčky a dlouhé protahováky. Tyto aspekty potenciálně nabízely vyrovnanou bitvu dominantního Ducati a jeho soupeřů. Italská fabrika však i přes veškeré pochybnosti zvítězila, a to díky Jorgemu Martínovi. Španěl triumfoval před lídrem šampionátu a stájovým kolegou Francescem Bagnaiou a Jackem Millerem na stroji značky KTM.
Dopolední kvalifikace se nesla v dramatickém duchu. Účastníci její druhé části se potýkali s osychající tratí, která každou minutou nabízela čím dál větší prostor pro zrychlení. Podmínek nakonec nejlépe využil úřadující mistr světa Francesco „Pecco“ Bagnaia a zaznamenal čtvrté pole position sezóny. Jeho pozici nicméně stvrdily až smazané, avšak rychlejší časy kolegů z Ducati Jorgeho Martína a Marca Bezzecchiho.
Do první řady se s Bagnaiou postavili Luca Marini na Ducati a Jack Miller s KTM. Právě Australan opět převedl vynikající start a do první zatáčky sklápěl svůj motocykl jako první. Nicméně obdobně jako před týdnem v Mugellu se Bagnaia vrátil hned v další zatáčce do vedení.
Ovšem oproti minulému sprintu se Bagnaiovi nepodařilo odtrhnout od zbytku pole. Situaci si Ital významně zkomplikoval již v druhém kole, když neodhadl ideální brzdný bod směrem do úvodní zatáčky okruhu. Díky této chybě se Miller vrátil na první místo. Konstantní změny v pořadí na vedoucích pozicích vytvořily extrémně těsnou skupinu pěti pilotů. První polovina sprintu se tak vyznačovala neutuchajícími souboji o vítězství.
V těchto momentech se podařilo Martínovi převzít vedení nádherným předjížděcím manévrem do předposlední zatáčky. Přestože Miller viditelně měl tempo, aby se udržel se silnými stroji Ducati, musel nakonec přiznat porážku vůči Martínovi a Bagnaiovi. Tato dvojice se přesně v polovině 15kolového závodu odtrhla od zbytku pole. Časové rozdíly mezi vedoucími jezdci začaly postupně nabírat hodnot i nad jednu sekundu.
Kdo se očividně trápil, byl suverén Velké ceny Německa na Sachsenringu Marc Márquez. Třicetiletého Španěla poznamenaly četné havárie během trvání závodního víkendu, což téměř jistě ovlivnilo jeho tempo během sprintu. Ačkoliv Márquez se ze začátku pohyboval okolo top 5, jeho rychlost začala postupně upadat a nakonec vypadl z nejlepší desítky.
V druhé polovině sobotního krátkého závodu se pozornost diváků a režisérů přenosu přesunula na skupinu svádějící souboj o čtvrté místo. Marini držel za sebou Brada Bindera na KTM, seč mu síly stačily.
Celou situaci pozoroval Johann Zarco, jemuž se v posledním kole povedl drzý kousek, když předjel Bindera v extrémně rychlé pravotočivé zatáčce směrem do slavného vodopádu. Jihoafričan sice vyjel do únikové zóny, nicméně ředitelství závodu vyhodnotilo tento manévr jako čistý.
Ze závodu odstoupili nejprve domácí Jonas Folger na satelitní ktm a Maverick Viñales z tovární Aprilie po pádu v první zatáčce.
Martínův náskok pro projetí cílem sprintu činil takřka dvě a půl sekundy před Bagnaiou, jenž si udržel 21bodový náskok na čele šampionátu. Piloti KTM se vměstnali mezi opět přesvědčivě rychlé jezdce Ducati, jehož stroje obsadili sedm pozic v top 10. Závěrečnou bodovanou pozici zachránil pro Aprilii na poslední chvíli Aleix Espargaró.
Výsledky sprintu při Velké ceně Německa MotoGP (15 kol = 55,065 km; pouze top 10):
1. Jorge Martín (Špa., Ducati) 20:21.871
2. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) +2.468
3. Jack Miller (Aus., KTM) +3.287
4. Luca Marini (Ita., Ducati) +5.487
5. Johann Zarco (Fra., Ducati) +5.538
6. Brad Binder (RJA, KTM) +6.289
7. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) +6.956
8. Álex Márquez (Špa., Ducati) +9.261
9. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) +9.691
10. Enea Bastianini (Ita., Ducati) +9.715
Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2023 (pouze top 10):
1. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 140
2. Jorge Martín (Špa., Ducati) 119
3. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) 113
4. Brad Binder (RJA, KTM) 96
5. Johann Zarco (Fra., Ducati) 93
6. Luca Marini (Ita., Ducati) 78
7. Jack Miller (Aus., KTM) 69
8. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) 55
9. Fabio Quartararo (Fra., Yamaha) 54
10. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) 53
Zdroj: MotoGP
-
Chance Ligapřed 5 dny
Slavia má další posilu. Ulovila velký ligový talent, o který měla zájem již delší dobu
-
Fotbalpřed 2 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 2 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 1 dnem
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly