Hokej
Je to venku! Capitals jako první odhalili reklamu na dresech. Je decentní a nepřekáží
NHL se letos odhodlala k revolučnímu kroku, když rozhodla, že umístí na dresy dvaatřiceti týmů reklamy. Zprvu tahle informace řadu fanoušků vyděsila, neboť když nahlédneme na dresy některých evropských klubů, je to doslova utrpení pro oči.
Zdroj: Minnesota Wild
NHL se letos odhodlala k revolučnímu kroku, když rozhodla, že umístí na dresy dvaatřiceti týmů reklamy. Zprvu tahle informace řadu fanoušků vyděsila, neboť když nahlédneme na dresy některých evropských klubů, je to doslova utrpení pro oči.
Nutno na začátek zmínit, že se nejedná o žádný velký průšvih. NHL je organizací, která si potrpí na svou vizáž a tradici, takže se popravdě ani nedalo čekat, že se reklama zvrtne v nějaký nepředvídaný karambol.
Liga se stejně jako mnoho dalších světových subjektů dostala díky koronavirové krizi do velkých ztrát. Podle časopisu Forbes klesly v sezoně 2019/2020 její příjmy o 14 % a provozní výnosy dokonce o 68 %. Průměrná hodnota každého týmu se snížila poprvé od roku 2001.
Přestože ještě v roce 2015 veřejně prohlásil komisař soutěže Gary Bettman, že žádný podobný krok se v dohledné době neplánuje, nyní je všechno jinak. Na srpnovém zasedání rozhodli guvernéři NHL o umístění reklamy na dresech prakticky jednomyslně.
Jedná se o vyhrazený prostor na trikotech o rozměru 7,62 centimetrů do výšky a téměř 9 centimetrů do šířky. Když řekneme, že peníze jsou v podstatě jediným důvodem k tomuto kroku, musíme si uvědomit, o jak velkých částkách je řeč.
Jako první vyrukoval s podobou sponzorského loga na dresech Washington Capitals, jenž se dohodli na dlouholeté smlouvě s jednou místní sázkařskou společností.
Konkrétní finanční podmínky dohody sice zveřejněny nebyly, vedení organizace však naznačilo, že by se mohlo jednat přibližně o stejnou částku, jako je dohoda o právech na pojmenování arény, které v případě washingtonské Capital One Arena činí 10 milionů dolarů ročně.
Když se před několika lety objevila podoba dresů na veřejnosti, zdaleka to nezpůsobilo takový poprask, jako třeba v případě zveřejnění ledové plochy před extraligovou sezonou v Pardubicích.
Reklamu se podařilo zakomponovat velmi decentně a nenásilně. To ve finále ocení jak sponzor, který zaujme na dresech Washingtonu atraktivní prostor, tak i fanoušek, jenž nebude během hry prakticky vůbec rušen.
Zatím ještě organizace Capitals jedná o sponzorství na venkovní bílé sadě. Reklamy na sázkové kanceláře totiž mohou nosit na dresech v USA jen v těch státech, kde je sázení na sport legální.
Zdroj: The Washington Post
-
Fotbalpřed 3 dny
Nepříjemné zprávy pro Slavii. Klíčový hráč si poranil sval, Trpišovský za něj nemá pořádnou náhradu
-
Chance Ligapřed 3 dny
Senzační Diouf! Zazářil po boku hvězd z Premier League, Senegalci jsou z něj nadšení. Získá jej top klub, myslí si skaut
-
Bojové sportypřed 4 dny
Na internetu kolují výplaty zápasníků Oktagonu. Sumy jsou mnohdy až úsměvné, některé dle spekulací nedosahují ani tisíce eur
-
Fotbalpřed 4 dny
Michal Ševčík má problémy i v Norimberku. Z hlavní sestavy byl poslán až do béčka