Spojte se s námi


Chance Liga

Jak je to s minutáží odchovanců v nejvyšší lize? Vévodí Sigma a Sparta, Slavia velmi ztrácí

Švýcarské Mezinárodní centrum sportovních studií se zabývalo statistikou využití odchovanců v A-týmech ve 40 vybraných nejvyšších ligách na světě. Co se týče Fortuna ligy, tak nejvíce šancí dostávají mladíci Olomouce a Sparty.

Publikováno

dne

Švýcarské Mezinárodní centrum sportovních studií se zabývalo statistikou využití odchovanců v A-týmech ve 40 vybraných nejvyšších ligách na světě. Co se týče Fortuna ligy, tak nejvíce šancí dostávají mladíci Olomouce a Sparty.

K vyhodnocení výsledků studie došlo v polovině dubna, když v naší nejvyšší fotbalové lize bylo odehráno 29 kol. Za tuto dobu dala Sigma Olomouc ve Fortuna lize šanci hned 17 svým odchovancům.

Těchto 17 mladých hráčů odehrálo za Olomouc v nejvyšší lize necelých 50 % všech ligových minut. Tito odchovanci pomohli svému týmu k obsazení devátého místa.

Druhé místo patří pražské Spartě a třetí místo získává Slovácko. Oba týmy mají podíl okolo 45 % odehraného času. Oběma týmům se díky pomoci odchovanců dařilo. Sparta skončila po 30 kolech na třetím místě a Slovácko na čtvrtém.

Mezi třetím a čtvrtým místem, co se týče využití odchovanců, je obrovská procentuální propast. Čtvrtý Hradec Králové přenechal odchovancům pouze okolo 25 % minut. Páté Teplice a šestá Boleslav přenechali svým odchovancům podobnou minutáž stejně jako Hradec.

Slavia Praha a Viktoria Plzeň, které se ve Fortuna lize umístily na prvních dvou pozicích, svým odchovancům nedávají mnoho příležitostí. Ti slavističtí odehráli 6,5 % ligových minut, plzeňští pouze 3 %.

SK Slavia Praha však nemá o mladé hráče, kteří prochází její akademií, nouzi. Akorát místo toho, aby je nechávala hrát ve Fortuna lize, tyto mladé hráče posílá na hostování do nižších soutěží.

Nejhoršími týmy, co se týče minutáže odchovanců, jsou Karviná a Liberec. Slezský celek nechal odchovancům necelá 3 procenta hracího času. U Liberce se nejedná ani o 2 procenta.

Zdroj: CIES Football Observatory

Reklama

Oblíbené