Spojte se s námi


Motorsport

Infarktová a úžasná VC Velké Británie: Obrovská havárie v úvodu nebo nádherný souboj o stupně vítězů! Závod nedokončilo 6 jezdců

Formule 1 měla dnes, v neděli 3. července, na programu svůj desátý závod letošní sezóny – Velkou cenu Velké Británie. A byla to vskutku velmi dramatická podívaná! Už úvod závodu přinesl hrůzostrašnou havárii, solidní úspěch na domácí půdě zaznamenal Lewis Hamilton. Závěr závodu přinesl překrásný souboj o stupně vítězů!

Publikováno

dne

Formule 1 měla dnes, v neděli 3. července, na programu svůj desátý závod letošní sezóny – Velkou cenu Velké Británie. A byla to vskutku velmi dramatická podívaná! Už úvod závodu přinesl hrůzostrašnou havárii, solidní úspěch na domácí půdě zaznamenal Lewis Hamilton. Závěr závodu přinesl překrásný souboj o stupně vítězů!

Tohle byla ta pravá královna motorsportu v pravém slova smyslu. Velká cena Velké Británie přinesla absolutně fantastickou podívanou a zaslouží si být ohodnocena jen samými superlativy.

Její začátek ovšem přinesl hrůzostrašnou havárii, do které se zapletlo hned 6 pilotů. Ihned po startu se ocitl Pierre Gasly v tzv. sendviči mezi Georgem Russellem a Kuan-jü Čouem, když právě mezi prvními dvěma zmíněnými piloty došlo ke kontaktu.

Roztočený Russell následně trefil Čoua, a to takovým způsobem, že se čínský závodník se svou Alfou Romeo ocitl vzhůru nohama a takto doklouzal až k bariéře z pneumatik. Strašidelným momentem však bylo to, když jeho vůz tzv. „zakopl“ a přeletěl bariéru. Čou tak skončil až v pletivu rozdělující závodní dráhu a fanoušky.

Ředitelství závodu tak okamžitě závod pozastavilo a sáhlo k červeným vlajkám. Traťoví maršálové následně vyprostili čínského pilota z jeho vozu, na místě musel zasahovat také sanitní vůz.

Do tzv. Medical centra byl odvezen také Alexander Albon. Ten se totiž v první zatáčce střetl s Alpinem Estebana Ocona. Do této bouračky se rovněž připletl jezdec týmu AlphaTauri Júki Cunoda.

Ve Velké ceně Velké Británie tak dále nepokračovali Russell, Čou a Albon. Týmy Alpine a AlphaTauri dokázaly během hodinové pauzy a odstraňování monopostu Alfy Romeo vozy Cunody a Ocona opravit, oba jezdci tak v závodě mohli pokračovat. Gasly žádné výraznější poškození neutrpěl.

Ředitelé závodu poté rozhodli, že Velkou cenu Velké Británie restartují v původním pořadí. Fanoušci se tak dočkali druhého startu z pevných pozic.

Takto na startu vypadalo pořadí elitní desítky: Sainz, Verstappen, Leclerc, Pérez, Hamilton, Norris, Alonso, Latifi, Gasly, Bottas

Po restartu dokázal Sainz udržet první místo, velký souboj spolu nicméně svedli Charles Leclerc, Sergio Pérez a Verstappen. Netřeba dodávat, že i zde došlo ke kontaktu.

Lando Norris na McLarenu se po restartu na chvíli dostal před Hamiltona na Mercedesu, ten mu to však v šestém okruhu vrátil.

O kolo předtím ovšem Pérez zamířil ke svým mechanikům, a to z důvodu výměny předního křídla v důsledku souboje s Leclercem.

V desátém kole přišel Sainz o svou vedoucí pozici, když v sekci zatáček Maggot a Becketts vyrobil drobnou jezdeckou chybu a vyjel mimo trať. Na první místo se tak dostal Verstappen.

Další drama přineslo kolo jedenácté, když se střetli stájoví kolegové AlphaTauri. Júki Cunoda zaútočil v zatáčce číslo 3 na Gaslyho. Mladý japonský pilot se ale dostal do hodin a zádní částí svého vozu sestřelil i týmovou jedničku.

O pouhé jedno kolo později se pořadí na čele opět měnilo. Verstappen začal výrazně ztrácet na rychlosti, čehož využil Sainz a na rovince Hangar znovu převzal vedení ve Velké ceně Velké Británie.

Závodní inženýr poté Verstappenovi prostřednictvím týmového rádia sdělil, že jeho Red Bull má jakýsi aerodynamický problém a nemůže tak z důvodu hůře fungujícího aera v levé části auta jet naplno.

V patnáctém kole ředitelství závodu udělilo Cunodovi pětivteřinovou penalizaci za způsobení nehody, o několik minut později však svůj úsudek zrevidovalo a trest pro japonského pilota anulovalo.

V okruhu jednadvacátém odstoupil z Velké ceny Velké Británie Valtteri Bottas, a to v důsledku potíží s převodovkou. Alfa Romeo tak neměla v závodě už ani jedno zastoupení.

O 7 kol později obdržel Gasly varování v podobě černé vlajky s oranžovým puntíkem. To zpravidla značí větší poškození na monopostu, AlphaTauri tak Francouzův odstavilo.

Do čela závodu se v jeho průběhu dostal domácí Hamilton, ovšem i díky zastávkám v boxech obou pilotů Ferrari. Italská stáj v jednatřicátém okruhu totiž sáhla k týmové režii a prohodila pořadí svých jezdců.

Hamilton zamířil ke svým mechanikům ve 34. kole, pořadí tedy po polovině závodu vypadalo následovně: Leclerc, Sainz, Hamilton, Norris, Pérez, Alonso, Vettel, Verstappen, Ocon, Schumacher, Magnussen, Latifi, Stroll, Ricciardo, Cunoda.

Ve 39. kole odstavil svůj Alpine Esteban Ocon, konkrétně na rovince mezi zatáčkami 8 a 9. Ředitelství závodu tak logicky na trať povolalo safety car a vyhlásilo stav žlutých vlajek. Toho využila řada pilotů k zastávce v boxech, nejčastěji z důvodu výměny na nejměkčí a nejrychlejší směs pneumatik.

Na konci dvaačtyřicátého kola zajel safety car zpět do boxů a mohlo se tedy znovu závodit. Pořadí nejlepší desítky před restartem vypadalo takto: Leclerc, Sainz, Hamilton, Pérez, Alonso, Norris (všichni měkká směs pneumatik), Vettel, Magnussen (střední), Verstappen, Schumacher (měkká).

Monačan Leclerc v průběhu safety caru nicméně nezajel ke svým mechanikům a zůstal tak na opotřebované sadě nejtvrdších pneumatik. A ty nemají takovou přilnavost jako ta nejměkčí specifikace, což bylo v průběhu dalších kol dobře vidět.

Po restartu spolu ve 43. kole svedli nádherný souboj piloti Ferrari, do vedení Velké ceny Velké Británie se znovu dostal Sainz. Mexičan Pérez předjel Hamiltona a dostal se na třetí místo.

Sedm kol před koncem fanoušci sledovali parádní souboj o stupně vítězů. Vzájemného souboje Péreze s Leclercem využil Hamilton, který poskočil na pozici číslo 2. Pilot Red Bullu však Hamiltonovi následně toto předjetí vrátil.

Do souboje o pódium se ještě snažil promluvit také Fernando Alonso, zezadu to vše sledoval šestý Norris. Pořadí na čele se už do konce závodu nezměnilo, Leclerc na tvrdé sadě udržel alespoň čtvrté místo.

Španěl Sainz si tak připisuje první vítězství ve své kariéře závodníka Formule 1! Ostrý souboj spolu ještě v závěru svedli Verstappen a Mick Schumacher, pilot Red Bullu své sedmé místo ovšem dokázal uhlídat.

Pro Schumachera to ale jsou první body v jeho kariéře! V níže přiloženém twitterovém příspěvku se můžete podívat na konečné pořadí v cíli Velké ceny Velké Británie.

Desátý podnik sezóny na okruhu v Silverstone nedokončilo 6 jezdců. Verstappen a Red Bull navíc zůstávají v čele obou šampionátů.

Zdroj: F1 TV

Reklama

Oblíbené