Spojte se s námi


Motorsport

Honda se oficiálně vrátí do F1! Japonský výrobce se znovu stane dodavatelem motorů, tentokrát však ne pro Red Bull

Japonská automobilka Honda potvrdila, že se jako dodavatel pohonných jednotek vrátí do Formule 1. Od roku 2026 se stane oficiálním dodavatelem Astonu Martin, jenž v té době zároveň lehce upraví svůj název.

Publikováno

dne

Japonská automobilka Honda potvrdila, že se jako dodavatel pohonných jednotek vrátí do Formule 1. Od roku 2026 se stane oficiálním dodavatelem Astonu Martin, jenž v té době zároveň lehce upraví svůj název.

Honda je ve světě Formule 1 už velmi známou značkou. V dávnější minulosti měla dokonce svůj vlastní tým, před nedávnem působila jako oficiální dodavatel motorů pro Red Bull.

A právě co se týče té oficiální stránky, Honda se na konci roku 2021 z F1 stáhla, aby se soustředila na vlastní ekologické cíle. Tou neoficiální cestou však japonský výrobce zůstal s Red Bullem v kontaktu v rámci technického partnerství, kdy si rakouský tým musí za díly vyrobené v Hondě platit.

Tým z Milton Keynes se nicméně připravuje na to, že od roku 2026 si bude pohonné jednotky vyrábět sám s podporou Fordu, a to v továrně Red Bull Powertrains.

Dlužno připomenout, že F1 zavádí od roku 2026 nové předpisy pro pohonné jednotky, které mají být v souladu s novým souborem cílů udržitelnosti, se zahrnutím uhlíkově neutrálních paliv a větším důrazem na poměry elektrického výkonu.

Tyto nové budoucí regule nakonec přece jen Hondu přiměly k rozhodnutí vrátit se od roku 2026 zpět na startovní rošt a spojit se s Astonem Martin.

K tomu by se měla pojit také lehká úprava názvu, od již výše zmíněného roku ponese tento tým oficiální název Aston Martin Aramco Honda.

Poslední díl skládačky?

Ostatně nejen japonskou značku, díky novým pravidlům se do F1 připojí také Audi. Podle informací serveru Racing News 365 se Aston ještě zkoušel dohodnout na spolupráci právě s německou značkou, ta ale bude od roku 2026 spolupracovat se Sauberem.

Přechod ke spolupráci na tovární bázi je pro Aston Martin tím posledním dílem skládačky stát se „rovnocenným“ soupeřem velké trojky v boji o mistrovský titul. A je jasným potvrzením ambicí, které tým ze Silverstone má.

„Jsme přesvědčeni, že technologie a know-how získané v rámci této nové výzvy lze potenciálně přímo využít v našich budoucích sériově vyráběných elektromobilech, jako je například elektrický vlajkový sportovní model. A také v elektrifikačních technologiích v různých oblastech, včetně technologie eVTOL, která je v současné době předmětem výzkumu a vývoje,“ řekl globální generální ředitel Hondy Tošihiro Mibe v oficiálním prohlášení.

Zdroje: F1, Racing News 365

Reklama

Oblíbené