Motorsport
FIA před Velkou cenou Monaka mění pravidlo, které se dotkne úplně všech. Hlavním důvodem je bezpečnost
Mezinárodní automobilová federace (FIA) před nadcházející Velkou cenou Monaka potvrzuje změnu pravidla, která se pochopitelně dotkne úplně všech. Cílem tohoto nového pravidla je během závodů zajistit maximální bezpečnost všech zúčastněných.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) před nadcházející Velkou cenou Monaka potvrzuje změnu pravidla, která se pochopitelně dotkne úplně všech. Cílem tohoto nového pravidla je během závodů zajistit maximální bezpečnost všech zúčastněných.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) s okamžitou platností zavedla novou reguli týkající se dvojitých žlutých vlajek.
Jak to bude fungovat v praxi? Jezdci při nadcházející Velké ceně Monaka budou muset dodržovat stanovený rychlostní limit přesně v místech, kde budou vyvěšeny žluté vlajky. A to zejména v důsledku nějaké nehody.
Jak už FIA ve svém oficiálním prohlášení uvádí, toto opatření bylo přijato na základě průzkumu a přezkoumání předchozích incidentů a konzultací s týmy a jezdci Formule 1. A prioritním důvodem je samozřejmě bezpečnost.
V minulosti platilo pravidlo, kdy jízda pod žlutými vlajky vyžadovala, aby jezdci „výrazně snížili rychlost, nepředjížděli a byli připraveni změnit směr jízdy nebo zastavit.“
„Při virtuálním Safety Caru, když jezdec vjede do dvojité žluté, to, co vidí na přístrojové desce, je nula, takže delta čas se vynuluje a on pak musí jet pod novým rychlostním limitem,“ vysvětluje šéf elektroniky F1 Olivier Hulot.
„Opět dostane kladnou nebo zápornou deltu vzhledem k tomuto rychlostnímu limitu. Jde tedy o stejný princip jako dříve, jen s tím rozdílem, že je specifický pro dvojitou žlutou zónu,“ dodává.
Jezdci pak budou na to, že se blíží do zóny, kde jsou zrovna vyvěšeny dvojité žluté vlajky, varováni předem.
A to na displeji na volantu a pomocí týmového rádia. Hulot doplňuje, že FIA už zavedla systém varování pro klasickou žlutou a dvojitou žlutou vlajku.
Co jsou delta časy?
„Několik let jsme u Safety Caru a virtuálního Safety Caru používali delta časy. Tedy odkaz na rychlostní limit, který máme kolem trati. Takže když se objeví fyzický nebo virtuální bezpečnostní vůz, jezdci jsou o tomto delta čase informováni na displeji,“ popisuje technický ředitel FIA Tim Goss.
„Jezdci pak musí dodržovat jeho kladnou hodnotu, což znamená, že jsou pomalejší než referenční čas pro dané kolo. V některých případech však mohou vozy oprávněně dočasně zvýšit rychlost, aby získaly zpět čas, který ztratily oproti referenčnímu času,“ dodává závěrem.
Zdroje: F1, FIA
-
Fotbalpřed 4 dny
VIDEO: Fanynka Kolumbie při zápase ukázala prsa, získala si potlesk celé tribuny
-
Bundesligapřed 3 dny
VIDEO: Neuvěřitelný gól Hložka proti Lipsku. Takto si pohrál s obráncem a nádherně zavěsil
-
Chance Ligapřed 4 dny
Sparta chystá velký přestup. Lars Friis žádá posilu z ostravského Baníku. Ve hře jsou až dva miliony eur
-
Chance Ligapřed 3 dny
Baník chce v zimě přivést reprezentanta! Ostravský klub je údajně připraven zaplatit miliony za útočníka s vynikající bilancí