Motorsport
FIA opět zasahuje a pro příští sezónu změní pravidla! Dotkne se to bez výjimky všech týmů, není už však příliš pozdě?
Formule 1 se díky Velké ceně Rakouska dostala už za polovinu letošní sezóny, přičemž veškeré týmy už téměř vyřešili problém s poskakováním, neboli porpoisingem. FIA každopádně opět chystá zásah do regulí a pro příští sezónu tak budou platit nová technická pravidla.
Formule 1 se díky Velké ceně Rakouska dostala už za polovinu letošní sezóny, přičemž veškeré týmy už téměř vyřešili problém s poskakováním, neboli porpoisingem. FIA každopádně opět chystá zásah do regulí a pro příští sezónu tak budou platit nová technická pravidla.
Mezinárodní automobilová federace zase úřaduje. Tentokrát však reaguje na onen aerodynamický oříšek spojený s návratem ground effectu do Formule 1 v rámci vstupu do nové éry.
Jakési měření zavedla FIA už při Velké ceně Kanady, kde se týmy nesměly dostat nad stanovenou hodnotu onoho poskakování. Pokud by se tak stalo, konkrétní stáj musela tento problém okamžitě řešit, a to například změnou světlé výšky. Jinak FIA hrozila dokonce diskvalifikací.
A právě od té doby se týmům potíže spojené s poskakováním (anglickým názvem porpoising – pozn. red.) podařilo velmi solidně zredukovat.
FIA se ale každopádně rozhodla, že pro příští sezónu přece jen změní pravidla. Nová technická směrnice, kterou Mezinárodní automobilová federace zveřejnila právě před Velkou cenou Kanady, bude téměř s jistotou platit už v belgickém Spa.
Právě zde se Formule 1 po povinné velké letní přestávce. FIA se nicméně už příští neděli ve Francii zaměří na flexibilitu podlah a bude také měřit a vyhodnocovat vertikální oscilace. A to pomocí speciální metriky.
Změna technických regulí
Proč se však FIA rozhodla zasáhnout do pravidel, když týmy už téměř potíže s poskakováním vyřešily? Podle posledních informací prý FIA počítá s tím, že v příštím roce bodou vozy produkovat ještě více přítlaku, a tím pádem to povede ke zhoršení tohoto doprovodného jevu.
A v předchozích dvou Velkých cenách se také dle FIA závodilo na tratích (Silverstone, Red Bull Ring), kde hodnoty porpoisingu ani neměly dosahovat nějakých velkých výšin. A to kvůli konfiguraci okruhů.
Před několika dny se tak sešel Technický poradní výbor a prodiskutoval možné varianty změny technických regulí.
A jak tedy můžete vidět ve výše uvedeném twitterovém příspěvku, výbor rozhodl. Od nové sezóny musí týmy zvýšit okraje podlahy o 25mm. Konstruktéři také musí navýšit hrdlo difuzoru pod podlahou.
Mezinárodní automobilová federace rovněž zavede přísnější testy co do bočních ohybů podlahy a nasadí ještě přísnější senzory pro detekování a měření oscilací.
Zdroje: FIA, Motorsport, F1
-
Fotbalpřed 3 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 1 dnem
Dva hvězdní mladíci na odchodu ze Slavie? Zájem o ně jeví jiný ligový klub
-
Chance Ligapřed 2 dny
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly