Spojte se s námi


Hokej

Dresy v TELH pro sezonu 2022/23: Dynamo pro smích, potlesk pro Plzeň. Třinec ukazuje cestu

Jednou z nejzajímavějších aktivit fanoušků před startem extraligy je, když sdílí na sociálních sítích veškeré střípky čerstvých informací, aby se dozvěděli, co nového se do aktuální sezony chystá. Mezi nejzajímavější témata patří nové dresy.

Publikováno

dne

Jednou z nejzajímavějších aktivit fanoušků před startem extraligy je, když sdílí na sociálních sítích veškeré střípky čerstvých informací, aby se dozvěděli, co nového se do aktuální sezony chystá. Mezi nejzajímavější témata patří nové dresy. Hodnocení a porovnávání, proč tamten klub zase dal na dresy o pět reklam víc, když ten druhý je čistý jak slovo boží.

Doba moderního hokeje sebou nese i tuhle zábavu. Zatímco někde na začátku třicetileté éry české nejvyšší soutěže nebyly dresy prakticky žádným velkým tématem, dneska je to velmi sledovaná činnost klubů, na kterou se fanoušci každý rok těší.

I letos vytáhly extraligové kluby své zbrusu nové kousky, ve kterých stráví na ledě následující ročník. Některé trikoty se pochopitelně líbí více, některé zase méně. Primárně záleží na vkusu každého fanouška. Jsou však mezi nimi i takové, které spustily vlnu diskusí.

DYNAMO STŘEDEM POZORNOSTI

Nejdiskutovanější dresy vytáhly opět Pardubice, žel bohu i tentokrát v tom negativním slova smyslu. U žádného jiného týmu byste tak velký počet reklam v rámci Tipsport Extraligy na dresech nenašli, jako právě u Dynama.

Zatímco celá republika spustila sborovou kritiku doprovázenou výsměchem, majitel klubu Petr Dědek se rozhodl směrem k veřejnosti reagovat: „V době, kdy prudce rostou náklady, si o to víc vážíme sponzorů klubu Dynama. Za to mají mimo jiné plochy na dresu,” odpověděl na kritickou reakci, která se nesla ve velké míře i z vlastních řad fanoušků.

K úspěchu je potřeba pochopitelně vybudovat silný tým, na který potřebují majitelé dostatečné finanční prostředky právem z řad sponzorů. Majiteli pardubického hokeje je však vyčítáno, že je vlastníkem klubu a zároveň sponzorských firem D+D Real, tudíž si může sám diktovat, kolikrát bude logo jeho firmy na dresu.

To sebou nese taky formu zapracování reklam na dresy, které se už v dnešní době zakomponují společně s barevnou kombinací samotného dresu. Přesně ve stejný den vytáhla dresy i Plzeň, která se naopak chlubí krásnou čistotou.

Je však pravda, že Škodovka patří k týmům, které disponují daleko menším rozpočtem než Dynamo, takže podpora sponzorů je zde logicky menší. Tím pádem vznikne více prostoru nezaplněného reklamami. 

V TŘINCI TO UMÍ

Když však otočíme hlavu na východ republiky, dostaneme ideální mix bohatého klubu a zároveň čistého trikotu. Je pravda, že Oceláře z velké části sponzorují místní Třinecké Železárny, což svým způsobem řeší dominantní část klubového rozpočtu.

Oproti Dynamu však nevidíme jen z přední strany dresu pět reklam společnosti místních železáren. V klubu si na čistotu potrpí, což už léta dokazují například čistými útočnými pásmy na ledové ploše.

Zároveň však vedení klubu pečlivě pracuje na tom, aby byly reklamy na dresech co nejméně vidět. Už loni na červené sadě dresů dokázali barevně sladit klubové barvy a soukromé sponzory. Letos si stejným způsobem pohráli taky s kalhotami.

Všichni sponzoři nám kromě Tipsportu vyšli vstříc,” komentoval prezident třineckého klubu Ján Moder na středeční tiskové konferenci před začátkem sezony.

Pochopitelně Oceláři měli taky trochu štěstí, že nemuseli řešit ostatní společné extraligové partnery, jako jdou např. Kaufland nebo Bohemia Chips. Ti s klubovými barvami třineckého klubu už ladí. Přesto jde především na reklamách kalhot vidět, že se dají věci posouvat správnou cestou, což svým způsobem doufejme udává nový trend.

SOUHRN VŠECH EXTRALIGOVÝCH DRESŮ 

V následujících řádcích a příspěvcích na sociálních sítí se podíváme na dresy všech extraligových celků. Nebudeme si však hrát na žádnou porotu, abychom vybrali ten nejhezčí nebo naopak. Spíš to bude takový průřez zásadních změn.

HC Dynamo Pardubice

Co si budeme povídat, tohle se opravdu nepovedlo. Někteří fanoušci měli nadějně velká očekávání, že by mohl klub při 100letém výročí s něčím překvapit, ale nepřekvapil ničím. Naopak vyvolal velkou vlnu negativních reakcí.

HC Sparta Praha

Co se týče Sparty, patří každým rokem mezi kluby s nejhezčími dresy. Často kombinují dlouholetou tradici i moderní dobu. Poslední léta jim celý klenot hyzdil na hrudi nápis BILLA. Ten je pryč, ale místo něj na vás křičí Fortuna. Velká škoda, že pro tohle nemají partneři cit a pochopení.

HC Oceláři Třinec

Jako vždy, hlavním heslem třineckých dresů je čistota. Žádné přehnané doplňky, velmi decentní trikot zdobí citelně zakomponované reklamy. Oproti loňsku se dresy Ocelářů příliš nezměnily, změnou prošel hlavně font písma a čísel na zádech. Nově mají mít třinečtí hokejisté na přilbách čísla vepředu.

HC Kometa Brno

I Kometa se pozvolna lepší. Reklamy už tolik nepřebíjejí zbytek. Výrazný prostor na dresu dostala nová společnost z oblasti sázek, jenž brněnskému hokeji výrazně nafoukla rozpočet. Jinak to žádný experiment není, spíš nastavený standard z minulých let. 

Mountfield HK

Dres Hradce na první pohled prošel výraznější změnou, avšak díky stálé barevné kombinaci se tak nějak drží ve stejných mantinelech. Největší inovací jsou korunky, které se táhnout od spodku trikotu do ztracena.

Bílí Tygři Liberec

Taky Liberec drží svůj standard. Od doby, co společnost Tipsport přišla se světle modrou barvou, Bílí Tygři svůj dres k tomu přizpůsobili. Tygří škrábanec poblíž týmového loga vypadá dobře.

Vítkovice Ridera

Také Vítkovičtí v posledních letech velmi zjednodušili dresy. Žádné přehnané prvky navíc. Stejně jako řada jiných klubů už dokáží výborně pracovat se sponzory, kteří nijak výrazně výsledný efekt neničí.

HC Škoda Plzeň

Indiáni letost disponují možná nejčistšími dresy ze všech čtrnácti účastníků. Místo klubového loga sice dominuje na hrudi logo okřídleného šípu ze Škodovky, ale na to už si fanoušci dávno zvykli. Mimo povinné partnery nenajdeme na dresu vůbec nic navíc, což dalo tvůrcům prostor, aby vynikly i decentní grafické prvky.  

HC Motor České Budějovice

Bezesporu největší změna v celé lize. České Budějovice vyměnily oblíbenou žlutou variantu za bílou, jakožto symbol návratu ke klubovým kořenům. Bílá verze dresu sice nevypadá špatně, ale není už ničím unikátní.

Vzhledem k tomu, že tmavá varianta je v modré barvě, klidně si mohl Motor ponechat žlutou sadu jako třetí dresy, aby nemuseli při zápasech s Kometou nebo Plzní fanoušci u televize tolik trpět.

HC Verva Litvínov

Verva se snaží být ke svým fanouškům rozmanitá. Často mění žlutou variantu za bílou nebo se spokojí další ročník s černou. Letos prakticky všechny tyhle tři barvy namíchali, což znovu přineslo vydařený efekt. Na venkovní zápasy bude Litvínov vozit černé dresy.

BK Mladá Boleslav

Bruslaři vyšli se svou prezentací dresů jako úplně poslední. Taky u nich se sází především na jednoduchost, stejně tak letos vidíme na dresu prakticky jen ty nejnutnější reklamy. Hezky si prohráli taky se spodní části trikotu.

Rytíři Kladno

Fanoušci Rytířů letos dostali nový stadion, takže na dresy si budou muset počkat. Letos vyjede Kladno na led s prakticky na chlup stejnými dresy jako loni. Třeba je to trochu škoda, na druhou stranu ale nevypadají vůbec špatně.

HC Energie Karlovy Vary

Předloni změnila Energie kompletně svou identitu, když vyměnila zelenou barvu za černou. I díky tomu mohou letos vytáhnout dresy, za které se nemusí stydět. Stylově vyřešili i reklamu na kalhotách, což celý efekt ještě zvýrazňuje. Možná místo nápisu Karlovy Vary mohlo na hrudi dominovat více klubové logo, ale to už je opět otázka vkusu.

HC Olomouc

Ani dresy Olomouce znovu nevypadají špatně. Hanáci se rozhodli těžit z loňského podkladu, který se ale povedl. Díky minimu reklam vypadá dres čistě, což je však taky nechtěně kompenzováno nižším rozpočtem.

Zdroj: Tipsport Extraliga

Reklama

Oblíbené