Motorsport
Dnes je to sedm let od smrti Julese Bianchiho
Dnes je to přesně sedm let, co jezdec formule 1 Jules Bianchi zemřel v důsledku vážné nehody. Mladý Francouz přišel o život už ve svých 25 letech, kdy se během Velké ceny Japonska střetl s jeřábem, který odklízel jiný havarovaný vůz.
Dnes je to přesně sedm let, co jezdec formule 1 Jules Bianchi zemřel v důsledku vážné nehody. Mladý Francouz přišel o život už ve svých 25 letech, kdy se během Velké ceny Japonska střetl s jeřábem, který odklízel jiný havarovaný vůz.
Francouz byl jezdcem, kterému každý věštil slibnou budoucnost. Byl jedním z největších talentů své generace a očekávalo se, že Bianchi nakonec přestoupí do Ferrari.
Podle Daniela Ricciarda by byl Bianchi u Ferrari velkou hvězdou, jakou se stal Leclerc. Bianchi však zemřel v roce 2015 na následky těžké nehody v Japonsku. Bylo mu 25 let.
Bianchi testoval v roce 2009 vůz Ferrari na španělském okruhu Jerez. V následujících letech byl Francouz dlouho v hledáčku týmu Force India, kde se stal testovacím jezdcem.
V roce 2013 se stal jezdcem týmu Marussia. Navzdory špatnému vozu Bianchi dokázal ukázat svůj talent.
GP Japonska
Během Velké ceny Japonska 2014 došlo ke katastrofě. Silný déšť způsobil, že vůz Adriana Sutila vyjel z trati. Zatímco maršálové pracovali na odstranění jeho vozu z trati, Bianchiho vůz sklouzl z trati přesně na stejném místě. Ve vysoké rychlosti se srazil s mobilním jeřábem.
Nehoda byla tak vážná, že Bianchi utrpěl vážné poškození mozku a skončil v kómatu. Francouz byl převezen z nemocnice v Japonsku do nemocnice v Nice. Tam zhruba o rok později, 17. července 2015, zemřel. Byl prvním jezdcem od Ayrtona Senny v roce 1994, který zemřel v důsledku nehody v závodě. Z úcty k Bianchimu bylo jeho startovní číslo 17 vyřazeno z používání ve formuli 1.
Vzhledem k tomu, že Bianchi byl prvním jezdcem formule 1, který zemřel po nehodě od smrti Ayrtona Senny, vytvořila FIA speciální výzkumnou skupinu. Tato skupina zkoumá složitost havárií a snaží se najít způsoby, jak snížit riziko havárie v podobných situacích. Tato skupina přišla s dnes už známou svatozáří.
HALO
Titanové výztuhy nad kokpitem mají jezdce chránit před odletujícími úlomky během havárie a po ní. Navzdory počátečním protestům některých jezdců při jejím zavedení v roce 2018 se již objevilo několik případů, kdy se svatozář přece jen ukázala jako nepostradatelný prvek zachraňující život na současných vozech Formule 1. Mnozí odpůrci si již nedokážou Formuli 1 bez svatozáře představit.
Zdroj: Wikipedia,GPblog, F1
-
Fotbalpřed 10 hodin
VIDEO: Fanynka Kolumbie při zápase ukázala prsa, získala si potlesk celé tribuny
-
Chance Ligapřed 11 hodin
Sparta chystá velký přestup. Lars Friis žádá posilu z ostravského Baníku. Ve hře jsou až dva miliony eur
-
Fotbalpřed 3 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord