Hokej
Co může nabídnout ČT, O2 TV a CANAL+ v boji o televizní práva extraligy?
Proces, který určí vysílatele Tipsport Extraligy pro další pětileté období v sezonách 2023/24 až 2027/28, je v těchto dnech v plném proudu. Marketingová společnost BPA sport marketing, která vlastní marketingová práva české nejvyšší soutěže už prozradila, že o extraligový hokej v televizi usilují tři televizní společnosti. Vedle tradičního vysílatele České televize a O2 TV má zálusk na extraligu také CANAL+.
Proces, který určí vysílatele Tipsport Extraligy pro další pětileté období v sezonách 2023/24 až 2027/28, je v těchto dnech v plném proudu. Marketingová společnost BPA sport marketing, která vlastní marketingová práva české nejvyšší soutěže už prozradila, že o extraligový hokej v televizi usilují tři televizní společnosti. Vedle tradičního vysílatele České televize a O2 TV má zálusk na extraligu také CANAL+.
Co mohou jednotlivé společnosti nabídnout? O tom, kdo vyhraje boj o nejlepší český hokej na klubové scéně, zdaleka nerozhodují jen finance. Mimo to se také BPA zajímá o to, co konkrétně mohou jednotlivé televize nabídnout, aby byla propagace české nejvyšší soutěže na co nejlepší úrovni.
Zatímco Česká televize se v tomto boji opírá především o tradici a dlouholeté zkušenosti, její konkurenti by rádi divákům nabídli také jisté inovace, které by celý hokejový produkt posunuly ještě o kousek dál. S jak velkými trumfy jdou televizní společnosti do velkého konkurenčního měření sil?
ČESKÁ TELEVIZE
Hokej v České televizi je domovem nejlepší ligy v Česku (dříve i v Československu) už nepřetržitě od roku 1957. Když sport.cz nedávno zveřejnil anketu, kde by si diváci extraligový hokej nadále přáli, téměř 90 procent z více než pěti tisíc čtenářů hlasovalo pro Českou televizi, která vysílá extraligu převážně na kanále ČT Sport.
Ani to však nemusí ve finálním rozhodnutí být to nejzásadnější. Další nevýhodou České televize je, že v cenové nabídce nejspíš nebude moct svým soupeřům konkurovat.
„Jakkoliv to bude složité a třeba i neřešitelné, naší prioritou je udržet práva na Tipsport Extraligu. Věřím, že lidé, kteří za Českou televizi vyjednávají, udělají maximum,” řekl nedávno šéfkomentátor ČT Sport Robert Záruba v podcastu Hokej bez červené.
Právě dlouholetá tradice, zkušenosti a divácký zájem budou pro ČT největšími trumfy. Bez debat můžeme říct, že kdekoliv jinde se bude extraliga vysílat, nikde jinde nebude mít ve sledovanosti vyšší čísla. Jelikož je program ČT Sport divákům snadno dostupný, těžko by jiná z konkurenčních stanic, která se o vysílací práva TELH uchází, dokázala zacílit na masivnější počet diváků.
Otázkou je, co je schopna ČT nabídnout nad rámec současného vysílání. Kvůli tomu, že má Česká televize nasmlouváno spoustu dalších sportů, je jejich prostor v programové nabídce více omezen, než u ostatních vysílatelů. Dokázala by navíc Česká televize zajistit vysílání i více souběžně hraných utkaní? Těžko říct, ale vzhledem k finančním možnostem, je tahle varianta spíš nepravděpodobná.
O2 TV SPORT
V případě O2 TV je to však jinak. Díky technickým a finančním možnostem jsou schopni vysílat hokej v tzv. multidimenzi, což by mimo jiné umožnilo sledovat extraligové zápasy na více stadionech najednou.
„Multidimenze je velkou výhodou O2 TV, nedělá nám problém odvysílat souběžně hrané zápasy, kdy si každý může vybrat dle svých preferencí. Fanoušci si tuto funkci velmi oblíbili a výrazně to zlepšilo divácký zážitek. Tento formát se nám osvědčil již u přenosů z FORTUNA:LIGY,” napsal v mailu Ruiku tiskový mluvčí O2 TV David Solnař.
Zároveň dodal, že za uplynulých pět let, kdy extraligu vysílala stanice O2 TV Sport, diváci mohli sledovat historicky nejvyšší počet ligových televizních zápasů.
„Každou sezonu jsme přinesli přes sedmdesát utkání, zápasová studia, propracované online statistky, zkušené experty a také zcela nové technologie,” dodává Solnař. V případě techniky se dá říct, že je O2 TV před ČT o krok napřed.
O2 TV Helmet Cam, díky které lze sledovat výjimečné záběry z kamery umístěné na helmách rozhodčích. Dále jsou to mikroporty , díky kterým může divák slyšet i komunikaci sudích nebo O2 TV Inside Cam, jež přináší záběry z ledové plochy i tribun.
„Nyní jsme na play-off nasadili i robotické kamery za brankou, které využívají v NHL. Jedná se o technologické inovace, které dokáže nabídnout pouze digitální televize O2 TV,” zmínil konkrétní technologické prvky tiskový mluvčí placeného sportovního kanálu.
O2 TV už má zaběhnutý také tým komentátorů, reportérů, expertů i dalších. Pokud by však chtěla O2 zacílit na vysílání více souběžných utkání, je jasné, že by svůj tým musela výrazně rozšířít.
CANAL+
Pak je tady ještě další, zcela nový hráč. O vysílací práva Tipsport Extraligy se také uchází CANAL+, který zatím cílí spíš na fotbalové fanoušky, konkrétně se zaměřuje na vysílání anglické Premier League. Jelikož by CANAL+ začínal stavět svou personální hokejovou pyramidu od úplného základu, musel by v první řadě zajistit tým lidí, který by se na vysílání podílel.
„Před rokem, když jsme dávali dohromady tým pro Premier League, jsme byli v nesrovnatelně obtížnější situaci, protože jsme skutečně ve všem začínali od úplné nuly,” řekl pro sport.cz viceprezident Canal+ Luxembourg pro Česko a Slovensko Ladislav Řeháček.
Dále řekl, že v případě hokejové extraligy by nejspíš razil sportovní kanál cestou kombinace úplně nových komentátorů a těch, kteří už na jiných sportovních kanálech působili. Podobnou taktiku zvolil CANAL+ také při vytváření týmu pro Premier League.
Také CANAL+ by podobně jako O2 TV Sport chtěl vysílat více souběžně hraných utkání. Otázka by byla v produkci těchto přenosů. Buď by se sportovní kanál pustil do obtížného úkolu vlastními silami nebo s pomocí třetích stran. Zároveň ale Řeháček přiznal, že by se s největší pravděpodobností nejednalo o pomoc současných vysílatelů.
Zároveň uvedl, že je velmi nepravděpodobné, že by se CANAL+ dělil o vysílací práva podobně, jako je tomu v tuto chvíli v případě ČT Sport a O2 TV Sport. Přesnou podobu formy vysílání nedokáže v tuto chvíli konkretizovat.
„Zatím jsme od BPA neobdrželi detailní informace ke všem skupinám práv, o která se zajímáme. Nebyli jsme ze strany BPA sport marketing a.s. zatím seznámeni ani se základními informacemi. Rád se k tomu vyjádřím, až o tom budu vědět více,” dodal Ladislav Řeháček.
Podle informací na oficiálním webu BPA sport marketing by mělo být o vysílatelích od sezony 2023/2024 jasno 28. dubna 2023, kdy budou účastníci výběrového řízení o svém úspěchu či neúspěchu informováni.
Zdroj: Tipsport Extraliga, ČT Sport, O2 TV Sport, sport.cz
-
Fotbalpřed 3 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 2 dny
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly
-
Chance Ligapřed 4 dny
Jurečka se opřel do Slavie: Nemá podmínky, co máme v Turecku. To má v Česku pouze Sparta