Spojte se s námi


Hokej

Český hokej začíná od nuly. V září chce představit fanouškům unikátní digitální prostředí

Na to, že je červen, odehrálo se toho kolem českého hokeje v posledních týdnech víc než dost. Hlavním tématem byla samozřejmě výměna trenérů. V záplavě všech zmatků však zapadla ještě jedna velmi důležitá skutečnost.

Publikováno

dne

Na to, že je červen, odehrálo se toho kolem českého hokeje v posledních týdnech víc než dost. Hlavním tématem byla samozřejmě výměna trenérů. V záplavě všech zmatků však zapadla ještě jedna velmi důležitá skutečnost. Od 1. července skončilo mezi svazem a marketingovou společností PBA dlouholeté  partnerství.

Český svaz ledního hokeje (jinak také ČSLH nebo Český hokej), se po zvolení nového šéfa loni v červnu rozhodl vydat jinou cestou. Po forenzním auditu rozhodl nový prezident Alois Hadamczik, že Český hokej rozváže se společností BPA sport marketing stávající smlouvu.

BPA se starala dlouhá léta o marketingovou část reprezentace, stejně jako to dělá v Tipsport Extralize. Zatímco česká nejvyšší soutěž prodloužila s BPA smlouvu na dalších pět let (až do sezony 2027/2028), Český hokej se rozhodl spolupráci ukončit. 

Alois Hadamczik řekl, že smlouva s PBA byla nevýhodná: „BPA si koupila marketingová práva, dlouhodobě se snižovalo plnění a BPA dostávala slevy v řádech stovek milionů. Svaz přišel o 216 milionů, když nevýhodně prodlužoval smlouvu s BPA o pět let,” řekl Hadamczik v prosinci, když komentoval výsledky auditu.

PBA chtěla vydělat, svaz nabídku odmítl

Ne všichni si však možná zcela uvědomili, co konec partnerství mezi svazem s BPA znamená. Součástí byly například sociální sítě národního týmu, které BPA provozovala 10 let. Po ukončení smlouvy však všechny účty na sociálních sítích zůstaly ve vlastnictví marketingové společnosti. BPA mohla svazu účty z dobré vůle přenechat, což se však nestalo.

Celkem tak přišel Český hokej o 675 tisíc fanoušků (258 tisíc na Instagramu, 158 tisíc na Facebooku, 156 tisíc na TikToku a 103 tisíc na Twitteru). Společnost PBA dala svazu nabídku, aby sociální sítě odkoupila. Částka se však měla pohybovat někde mezi 12 až 13 miliony korun.

Zástupci agentury BPA účty s doménou @narodnitym zakládali před více než 10 lety. Tedy v čase, kdy byly sociální sítě v úplných začátcích, a nebyly k tomuto účelu vytvořeny žádné smlouvy ze strany tehdejšího vedení Českého svazu ledního hokeje,“ vysvětluje pro web Českého hokeje Ondřej Šnaidauf, jenž je momentálně marketingový a obchodní ředitel svazu.

Dostali jsme finanční nabídku, která absolutně neodpovídala realitě a Český hokej ji bohužel nemohl akceptovat. Dle dostupné odborné analýzy je hodnota těchto účtů zhruba dvacetkrát nižší. Z toho lze jednoznačně vyvodit, že agentuře jde pouze o byznys, a ne o fanoušky českého hokeje,” řekl Šnaidauf.

Zpátky na startovní čáře

Výsledkem nakonec je, že všechny účty národního týmu na všech platformách byly 30. června zrušeny. Svaz tak bude muset na sociálních sítích budovat fanouškovskou základnu od nuly. Na tom však podle Šnaidaufa Český hokej už nějakou dobu pracuje.

Naším cílem je vytvořit zcela unikátní digitální prostředí tak, jako to funguje ve vyspělých společnostech a organizacích,” přibližuje marketingový a obchodní ředitel svazu. Detailnější informace by měl svaz zveřejnit v září na předsezónní tiskové konferenci.

Prozradil však, že součástí této digitální strategie by měl být zbrusu nový moderní web Českého hokeje nebo aplikace pro fanoušky. Samozřejmostí jsou účty na sociálních sítích, o které se má postarat manažer sociálních sítí. Vše ze zatím nachází ve fázi příprav.

Věříme, že se nám nové digitální prostředí Českého hokeje podaří spustit do konce kalendářního roku 2023,“ dodává Ondřej Šnaidauf. Ušetřené peníze chce svaz investovat do hokejové mládeže.

Zdroj: Český hokej

Reklama

Oblíbené