Spojte se s námi


Motorsport

CEO Michelinu nadále zavrhuje návrat do F1! Odmítá vyrábět pneumatiky, které se pro velkou show samy ničí

Exkluzivním dodavatelem pneumatik pro Formuli 1 je již od roku 2011 Pirelli, s končícím kontraktem po sezóně 2024 se ale začíná spekulovat o potenciální náhradě italské značky. Jedním z kandidátů by mohl být největší výrobce pneumatik na světě Michelin. Ten se ale s F1 rozchází na důležitosti opotřebování gum pro zábavu diváků.

Publikováno

dne

Exkluzivním dodavatelem pneumatik pro Formuli 1 je již od roku 2011 Pirelli, s končícím kontraktem po sezóně 2024 se ale začíná spekulovat o potenciální náhradě italské značky. Jedním z kandidátů by mohl být největší výrobce pneumatik na světě Michelin. Ten se ale s F1 rozchází na důležitosti opotřebování gum pro zábavu diváků.

Michelin pro F1 vyráběl pneumatiky mezi lety 2001 a 2006. Tehdy byl jednou ze dvou možností, které si týmy mohly vybrat – konkuroval jim japonský Bridgestone. Tentokrát by ale s nikým o zákazníky soupeřit nemusel, i tak návrat do královny motorsportu odmítá.

„Otázkou je, jak využijeme technologii, abychom měli dobrou show. A o tom právě už dlouhou dobu diskutujeme z F1 a nemůžeme se shodnout. F1 totiž říká, že abychom měli show, musíte mít pneumatiky, které se ničí. A myslím si, že to je něco, co v Michelinu neumíme, takže se nedokážeme dohodnout,“ řekl CEO Michelinu Florent Menegaux v rozhovoru pro The Drive.

„Týmy by měli rozumět výkonnosti pneumatik a využívat toho, že jim pneumatiky budou fungovat od prvního kola až do posledního. Závodníci vám budou říkat, že chtějí jezdit na maximum po celou dobu závodu. Ale když slyším piloty Formule 1, tak říkají, že to není možné,“ vysvětluje.

Michelin momentálně vyrábí pneumatiky pro MotoGP, kde je možné dokončit závod na kterékoli z volitelných sad bez výměny. Menegaux tvrdí, že i tato filozofie prospívá závodění.

V MotoGP to funguje…

„Záleží na nastavení motocyklu, typu okruhu a na tom, jak si jezdec v závodě počíná. V MotoGP mohou vyhrát i týmy, které se nepohybují na špici. A řeknou vám, že pneumatiky, které jim dodáváme, jim v tom pomáhají. Proto nejsme zpět v F1,“ dodal.

Rychle se ničící pneumatiky mají i další řadu nevýhod. Například kvůli jejich snadnému opotřebení se během víkendu použije výrazně více sad, než by bylo nutné, což má za výsledek spotřebu obrovského množství materiálu. I to je jedním z důvodů, proč francouzská firma návrat do F1 stále odmítá.

Michelin neláká ani mediální pozornost, kterou by účastí ve Formuli 1 získal. Dle Menegauxa jde firmě hlavně o testování nové technologie, potenciální reklama by byl pouze bonus.

Pokud tedy FIA neprovede drastické změny v regulacích, návratu francouzského giganta se nejspíše nedočkáme. Kromě Pirelli zatím ani jiný výrobce oficiálně nevyjádřila záměr stát se novým dodavatelem pneumatik pro F1, s největší pravděpodobností tak bude s firmou z Milána smlouva prodloužena.

Zdroje: The Drive, MotoGP

Reklama

Oblíbené