Spojte se s námi


Motorsport

Bylo to správné rozhodnutí, museli jsme být odvážní. Binotto opět obhajuje riskantní strategii Ferrari

Z nedělní VC Belgie si Ferrari odvezlo pouze 23 bodů, což je o 21 méně než hlavní rival Red Bull. Tým Mattia Binotta se o dva body připravil sám, když se před začátkem předposledního kola rozhodl zavolat Charlese Leclerca do boxů.

Publikováno

dne

Z nedělní VC Belgie si Ferrari odvezlo pouze 23 bodů, což je o 21 méně než hlavní rival Red Bull. Tým Mattia Binotta se o dva body připravil sám, když se před začátkem předposledního kola rozhodl zavolat Charlese Leclerca do boxů.

V moment, kdy Monačan zajížděl do boxové uličky, jel s devatenáctivteřinovým náskokem před Fernandem Alonsem na pátém místě. Průměrná ztráta způsobená pit stopem je na okruhu Spa-Francorchamps právě devatenáct vteřin.

Záměr zastávky v boxech byl jasný –⁠ zajet nejrychlejší kolo závodu. Za to je totiž jeden bod do šampionátu a v tu chvíli držel nejrychlejší čas Max Verstappen.

Leclerc vyjel z boxů těsně před španělským závodníkem, jenž ho s pomocí DRS předjel ještě v prvním sektoru. Pilot Ferrari se před Alonsa znovu dostal na začátku posledního okruhu, jenže nejrychlejší kolo se mu zajet nepovedlo.

To by nebylo nijak tragické, Leclerc by nepřišel o body, jen zahodil příležitost získat bod navíc. Problém ale přišel, když od sportovních komisařů přišla zpráva, že Leclerc překročil maximální povolenou rychlost v boxové uličce a vysloužil si tak pětivteřinovou penalizaci.

A to jej odsunulo za Alonsa na šesté místo a místo deseti bodů do šampionátu tak získal pouze osm. V poháru jezdců se před Leclerca dostal Sergio Pérez a ztráta na Verstappena se zvýšila na 98 bodů.

Komentář Binotta po VC Belgie

Šéf Ferrari už několikrát letos zastával názor, že strategie jeho týmu byla správná. Závod ve Spa nebyl výjimkou.

„Často se o nás píše, že děláme chyby, i když to chyby nejsou. Když se zaměřím na neděli, ten pit stop byl správné rozhodnutí. Ve Formuli 1 musíte být odvážní. Měli jsme šanci získat nejrychlejší kolo a měli jsme dostatečný náskok nad Fernandem abychom to zkusili. řekl Binotto v rozhovoru pro F1.

„Jak jsem už řekl, bylo to správné rozhodnutí, bohužel jsme ale překročili rychlost v boxové uličce. Ta situace byla velmi hraniční, okolo 1 km/h. Byla to smůla. Nepoužívali jsme normální senzory, byly poškozené během přehřívání brzd při safety caru.

Naše záložní strategie možná nebyla nejpřesnější, ale celkově to byla jen nešťastná situace. Nesmíme přestat být odvážní a snažit se o nejrychlejší kolo, když k tomu jsou vhodné podmínky,“ dodal Šéf Ferrari.

Zdroj: F1

Reklama

Oblíbené