Spojte se s námi


Hokej

Blog: Hokejový fanoušek až na posledním místě

Publikováno

dne

Tragikomedie o vymýšlení extraligového formátu pro následující sezónu je u konce. Alespoň tedy prozatím. Ovšem to je taky to jediné, co je v tuto chvíli snad pozitivní.

Zdroj: hcocelari.cz

O uzavření extraligy se mluvilo už dlouho před pandemií. Bylo tedy pro některé fajn, když mohli toto téma znovu otevřít, přičemž alespoň konečně ukázat na nějaký důvod, proč v českém hokeji páchat takovéto šílenosti.

Česky svaz ledního hokeje (ČSLH) se podle předsedy Tomáše Krále od této varianty držel v pozadí. Ale byl to právě on, kdo s ředitelem extraligy Josefem Řezníčkem vymyslel nakonec “geniální” plán, jak nejen ligu uzavřít, ale ještě nafouknout.

Nejsmutnější na tom asi je, že se s těmito názory schovali za slova, která hovoří o zkvalitnění naší nejvyšší soutěže a českého hokeje celkově.

Některé samotné kluby uzavření extraligy také zvažovaly. Ale po společné schůzi APK (Asociace profesionálních klubů), došly snad i s pomocí zdravého rozumu k názoru, že takto se u nás hokej hrát zkratka nedá.

Vše chtěli vrátit do “téměř” starých koleji, které na své trase zahrnují play-out a baráž. Takový kompromis mezi kluby, vedením ligy a fanoušky. Nikdo vysloveně nejásal nadšením, ale ani nevyváděl.

Nejvyšší vedení českého hokeje obešlo tento návrh, poplivalo jej a rozhodlo, že se sestupovat nebude. Aby snad někdo neměl nějaké velké připomínky, tak pro změnu alespoň na jeden rok. Parta okolo Tomáše Krále tak naprosto ignorovala zájmy všech ostatních. Jak klubů, tak fanoušků. A ve finále tento krok s úsměvem hodnotí jako kompromis.

Že se kluby dostaly do složitých situací kvůli koronavirové pandemii, to se dá pochopit. Kdyby tento návrh přišel právě od majitelů, tak se to dá také částečně chápat. Ten jeden rok nemusí nadělat zase tolik paseky a bůh ví, jak na tom kluby budou na podzim.

O to sympatičtější bylo, že i přes tyto možné potíže, chtěly kluby zachovat extraligu ve sportovním duchu. Svým návrhem daly svazu vyloženě najevo, že kvalita a atraktivita soutěže, jsou na prvním místě.

Celý tento proces se opět konal bez velmi podstatného elementu celé extraligy. Sponzoři sypou do klubů peníze, aby jejich reklama byla vidět. A určitě s úsměvem na tváři sledovali rekordně zaplněné tribuny v posledním ročníku.

Ono ten divák na první pohled možná nevypadá tak klíčově, ale bez něj by hokej neměl tu správnou šťávu a sponzoři by byli asi i skromnější, kdyby se měli spoléhat na to, že veřejnost zahlédne jejich reklamu jen někde v rohu televize.

Nehledě na to, že ceny vstupenek v posledních letech raketově rostou. Pokud jde na hokej čtyřčlenná rodina, společně s občerstvením to není z jejich domácího rozpočtu zanedbatelná částka.

Kluby, které nebudou bojovat o postup do play-off, budou diváky na své stadióny lákat dost složitě. Těžko říct, jestli to má být jeden z faktorů, který slabší kluby ekonomicky nejlépe podrží. 

Celý proces dospěl do finále, kde právě ten fanoušek, pro kterého se údajně hokej hraje, byl odsunut až na poslední místo. ČSLH se možná teď usmívá, jak bravurně celou situaci vymyslel. Na konci sezóny se však bude počítat průměrná návštěvnost. 

Ročník 2020/21 se pravděpodobně příliš vysoko v žebříčku návštěvnosti nevyškrábe. Nás může mrzet hlavně to, že to nezajímá především ty, kteří celý český hokej řídí.

Použitý zdroj: ČSLH

Reklama

Oblíbené