Spojte se s námi


Motorsport

Blog F1: Další výbuch Ferrari, vždyť je to úplná ko*otina! Italský tým je pod palbou kritiky, Binotto zase naštval fanoušky

Komentář: Ferrari je terčem masivní kritiky – to je bohužel jedna z věcí, která se v letošní sezóně stává naprostou pravidelností. Ba co hůř, Ferrari kritizují nejen mnozí experti, ale také jejich vlastní fanoušci, kteří při závodech zcela jistě přicházejí o nehty nebo vlasy na hlavě. Stáj z Maranella se totiž ve Velké ceně Nizozemska dopustila další chyby, tentokrát při zastávce v boxech.

Publikováno

dne

Komentář: Ferrari je terčem masivní kritiky – to je bohužel jedna z věcí, která se v letošní sezóně stává naprostou pravidelností. Ba co hůř, Ferrari kritizují nejen mnozí experti, ale také jejich vlastní fanoušci, kteří při závodech zcela jistě přicházejí o nehty nebo vlasy na hlavě. Stáj z Maranella se totiž ve Velké ceně Nizozemska dopustila další chyby, tentokrát při zastávce v boxech.

Píše se 15. kolo Velké ceny Nizozemska, když se Ferrari rozhodlo, že uskuteční zastávku v boxech a obují Sainzovi čerstvou sadu pneumatik střední tvrdosti.

Jenže italská stáj nebyla na tento pit-stop připravena a tak se Sainzův pit-stop protáhl až na 12,7 vteřiny. Španělský pilot se tak propadl pořadím dolů, po výjezdu z boxové uličky se ocitl dokonce až na jedenácté příčce, byť někteří před ním jedoucí jezdci ještě nestavěli.

Ferrari se nicméně opět stalo terčem posměchu a jak už to v této sezóně bývá zvykem, opět naštvali i své vlastní fanoušky.

Proč tedy Ferrari povolalo Sainze do boxů, když věděli, že onen pit-stop nestihnou řádně připravit, a tedy přijdou o drahocenný čas a pozice? Šéf týmu Mattia Binotto i přesto stále tvrdí, že Ferrari žádné změny nepotřebuje, zejména co se týče závodní strategie.

Vyjádření Rosberga a Binotta

„Kdy přijde ten den? To už přece není možné. Dokonce i týmy Formule 2 a Formule 3 odvádějí svou práci s ohledem na strategii a zastávky v boxech lépe než Ferrari. Přijedete do boxů a v závodě pro nás není připravena ani jedna pneumatika. V určitém okamžiku už musíte začít provádět změny,“ uvedl Rosberg, jehož slova ocitoval server Racing News 365.

Binotto však Rosbergovi prostřednictvím jiného rozhovoru nedlouho poté odpověděl. „Žádné členy našeho týmu měnit nebudeme, to je přímá odpověď pro Rosberga. Důležitější je stabilita a ujištění se, že závod od závodu zlepšujete. Máme skvělý tým, o tom nepochybuji.“

„Bylo už příliš pozdě, takže jsme neměli čas zareagovat (na onen pit-stop – pozn. red.). Jsem si docela jistý, že se v budoucnu můžeme zlepšit. Znepokojuje mě to méně, než rychlost vozu,“ dodal Binotto.

Po tomhle vyjádření se mohou fanoušci Ferrari opět chytit za hlavu a s hrůzou si začít představovat to, co jejich oblíbený tým předvede v nadcházejícím podniku sezóny, čímž je ostatně domácí Velká cena Itálie. Argument Binotta o tom, že na onen pit-stop následně nestačili zareagovat však rovněž nedává smysl.

V prostředí Formule 1, kde je důležitá opravdu každá desetina sekundy, je tohle absolutní katastrofa. A to ne kvůli boji o titul, o tom už dávno nemůže být řeč, nýbrž kvůli zjevnému přímému souboji s Mercedesem o třetí místo.

A abych ještě upřesnil informace o onom inkriminovaném momentu, Ferrari se rozhodlo až v poslední zatáčce, že Sainze povolají do boxů.

„Tak když nemám nachystné gumy, tak nejdu do boxů. To není vůbec diskuze o tom, že někdo tam přišel pozdě. Jste blázni, že pustíte toho pilota do boxů, když víte, že to je sakra 150 metrů do boxu? Vždyť to je úplná ko*otina,“ řekl český závodník a expert na F1 Josef Král v podcastu EisKing.

A jejich diváci poté v komentářích zmínili jediné – řekl to přesně a má naprostou pravdu. Nemluvě o tom, že když už nechybují stratégové Ferrari, tak se o to „postarají“ samotní jezdci. V Zandvoortu vyrobil jednu z nich také Carlos Sainz, a to při svém druhém pit-stopu.

Druhý Sainzův pit-stop a další průšvih

Ten byl vypuštěn do dráhy Fernandu Alonsovi, přičemž Sainz při výjezdu ze svého stání zaváhal a jen těsně se vyhnul kontaktu s Alonsem. Ředitelství závodu mu následně udělilo pětisekundovou penalizaci.

Kvůli ní pak Sainz přišel o své konečné páté místo a propadl se až na pozici číslo 8. V okruhu pětapadesátém totiž na konci cílové rovinky odstavil svou Alfu Romeo Valtteri Bottas a na trati vyjel safety car.

Ten tak logicky způsobil, že se celé startovní pole sjelo dohromady a Sainz si tak do konce závodu nenajel dostatečný náskok na to, aby mu penalizace nezpůsobila pokles ve výsledkové listině. Španělský závodník po Velké ceně Nizozemska prohlásil, že to byl závod hodný zapomenutí.

Velmi zklamaný byl i přes zisk pódia Charles Leclerc, jenž přiznal, že získat titul bude v této sezóně už velmi těžké.

Co udělala Velká cena Nizozemska s pořadím?

Šampionát jezdců je zdá se 7 závodů před koncem rozhodnutý, byť stále matematickou šanci na titul Leclerc stále má. Poté, co jsme ale viděli v posledních závodech je zřejmě každému jasné, že Verstappen svůj titul obhájí.

Ten totiž šampionátu vévodí s náskokem 109 bodů, když doposud posbíral 310 bodů. Druhý Leclerc a třetí Sergio Pérez na svém kontě mají shodně 201 bodů.

Red Bull poodskočil Ferrari také v Poháru konstruktérů. Rakouská stáj vede s 501 body i tento šampionát. Naopak Mercedes na třetím místě pomalu, ale jistě redukuje svůj náskok na druhé Ferrari. V tuto chvíli už totiž rozdíl mezi nimi činí pouze 30 bodů.

Zdroje: F1 TV, Racing News 365, EisKing

Reklama

Oblíbené