Motorsport
Bitva týmových kolegů aneb Proč FIA zasáhla do souboje mezi Hamiltonem a Russellem?
Nedělní Velká cena Miami přinesla vskutku plno ostrých soubojů ve středu startovního pole, jedním z nich byl i ten z padesátého kola mezi Lewisem Hamiltonem a Georgem Russellem. Do souboje dvou týmových kolegů musela zasáhnout i samotná FIA, a to z jednoho hlavního důvodu.
Nedělní Velká cena Miami přinesla vskutku plno ostrých soubojů ve středu startovního pole, jedním z nich byl i ten z padesátého kola mezi Lewisem Hamiltonem a Georgem Russellem. Do souboje dvou týmových kolegů musela zasáhnout i samotná FIA, a to z jednoho hlavního důvodu.
Píše se 50. kolo Velké ceny Miami a dvojice stájových kolegů spolu svádí divácky velmi atraktivní bitvu o páté místo.
Vše důležité se událo v zatáčkách 11 a 12, kdy se Russell dostal před Hamiltona na ono páté místo. Právě Russell si ovšem k zisku pozice pomohl tím, že v jednu chvíli vyjel všemi čtyřmi koly mimo trať.
Nutno podotknout, zatímco měl Hamilton nazuty už opotřebovanou sadu nejtvrdších pneumatik, Russell využil výjezdu safety caru v důsledku vzájemného kontaktu Norrise s Gaslym a přezul na pneumatiky střední tvrdosti označené žlutou barvou.
Čtyřiadvacetiletý britský pilot tak byl v té chvíli logicky jasně rychlejším jezdcem. FIA nicméně Russellovo počínání označila jako prohřešek vůči pravidlům a nakázala Mercedesu, ať si jezdci vymění své pozice do původního pořadí.
Russell tak později zpomalil, aby Hamiltona pustil zpátky před sebe. Následně jej předjel znovu, ovšem už v rámci pravidel a Velkou cenu Miami tak Russell zakončil na páté příčce.
Pikantnost tomuto souboji dodal také Valtteri Bottas, jenž se rovněž zapojil do bitvy o pátou příčku. Bývalý jezdec Mercedesu ale ve snaze o předjetí hned obou pilotů narazil do zdi a zůstal tak na sedmém místě.
„Je jasné, že když bojujete se svým týmovým kolegou, musíte mu nechat trochu více prostoru, než byste to dělali normálně. Zrovna jedenáctá zatáčka je taková, kde nemůžete posoudit, kde se nachází okraj trati, jelikož je tam pouze bílá čára,“ vysvětlil Russell souboj s Hamiltonem v rozhovoru pro RaceFans.
„Když mi řekli, že si musíme vyměnit pozice, bylo to trochu frustrující, protože jsem v jednu chvíli dojížděl závodníky před sebou. Ale naštěstí jsme všichni dojeli do cíle závodu v pořádku,“ doplnil.
FIA kromě toho, že se v tomto případě také jednalo o překročení limitů tratě, takové jednání považuje za nebezpečné. Žádný dodatečný trest nicméně Russell neobdržel.
Od letošní sezóny navíc FIA zakázala přímou komunikaci mezi šéfem týmu a ředitelem závodu. Šéf Mercedesu Toto Wolff poté raději ještě vysvětlil, že se v tomto případě o žádnou komunikaci nejednalo. Mercedes prý zkrátka obdržel od ředitelství pokyn, co mají udělat.
„S FIA žádný dialog neproběhl a myslím, že tohle nastavení je to správné. Bylo to tak, že jsme od FIA dostali pokyn o tom, že máme vyměnit pozice na trati,“ vysvětlil Wolff pro RaceFans.
Zdroje: F1, RaceFans
-
Fotbalpřed 3 dny
O Spartu v Lize mistrů není zájem? Lístky na Atlético jdou do volného prodeje. Moc drahé, hlásí fanoušci
-
Hokejpřed 3 dny
Finská média žasnou nad Nečasem: Carolině se ho nepovedlo zbavit a on je teď nejlepší v týmu. Navíc překonal rekord
-
Chance Ligapřed 1 dnem
Dva hvězdní mladíci na odchodu ze Slavie? Zájem o ně jeví jiný ligový klub
-
Chance Ligapřed 2 dny
Všichni mi říkali, že je starý a tlustý, nepodepisuj ho. Radu od angažování útočníka odrazovali, nyní se mu odvděčuje góly